• 1
  • 2
2016-10-11, 23:43
Medlem
Vet inte om det bara varit jag som haft problem med Flashback senaste veckan eller om sajten legat nere helt. Men i vilket fall fick mitt problem mig att fundera på Flashback som ett ypperligt mål för terrorister och främmande makter att attackera.

Vad är det första stället jag skulle vända mig för info om ljusen plötsligt slocknade i hela stan? Jo flashback. Eller om det plötsligt flög stridsflygplan på himlen? Jo flashback. Eller om grannstaden slogs ut av ett meteornedslag? Jo flashback.

Flashback är ju skvallrets kung. Kyrkbacken 2.0. Folk här rapporterar ofta snabbare än andra media. Kan man konsten att sålla så är ju Flashback en grym informationskälla.

Så vad tror ni? Skulle det vara intressant för en illasinnad främmande makt att slå ut Flashback? Finns det terrorister som har koll på Flashback? Borde inte Flashback klassas som en samhällsviktig verksamhet?
Citera
2016-10-11, 23:59
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina

Så vad tror ni? Skulle det vara intressant för en illasinnad främmande makt att slå ut Flashback? Finns det terrorister som har koll på Flashback? Borde inte Flashback klassas som en samhällsviktig verksamhet?

Det är nog snarare nuvarande regim som skulle ha störst intresse av att slå ut Flashback.
Citera
2016-10-12, 00:01
Medlem
Citat:
Det är inte främmande makter eller terrorister som har koll på Flashback, det är staten, vår stat. Flashback skulle aldrig ses som någon "samhällsviktig verksamhet" då den inte går statens ärenden. Främmande makter och terrorister skulle, om något, se forumet som en plattform att sprida sin agenda och definitivt inte som ett hot.
Citera
2016-10-12, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Det är inte främmande makter eller terrorister som har koll på Flashback, det är staten, vår stat. Flashback skulle aldrig ses som någon "samhällsviktig verksamhet" då den inte går statens ärenden. Främmande makter och terrorister skulle, om något, se forumet som en plattform att sprida sin agenda och definitivt inte som ett hot.

Ja eftersom det är ett öppet forum så skulle det i så fall spridas desinformation här. Men de flesta som hänger här lär sig sålla rätt snabbt.

Ja jag förstår att staten inte gillar det här 'nyliberala högerextrema knarkforumet'. Men de borde väl ändå inse att Flashback skulle fylla en viktig funktion vid samhällsstörande verksamhet.
Citera
2016-10-12, 08:15
Bannlyst
Citat:
Ja eftersom det är ett öppet forum så skulle det i så fall spridas desinformation här. Men de flesta som hänger här lär sig sålla rätt snabbt.

Ja jag förstår att staten inte gillar det här 'nyliberala högerextrema knarkforumet'. Men de borde väl ändå inse att Flashback skulle fylla en viktig funktion vid samhällsstörande verksamhet.
'nyliberala högerextrema knarkforumet' Ha-ha. Träffsäker beskrivning.
Ja, här är det inte lätt att sprida något gott. Vem som helst kan använda det här för att styra åsikter och peka folk i fel riktning. Och det händer hela tiden överallt.
Citera
2016-10-12, 08:54
Medlem
Enydrions avatar
Tja, det är ju den viktigaste nyhetskällan, msm har ju rätt omfattande agendor typ som nordkorea, pol pot, Pravda etc... de har ju vad jag sett inte ens nämnt att Flashback varit nere ett antal dagar...

Man tycker ju att tex säpo borde reagera, men om man betänker att Anders Danielsson varit dess chef och att Dan Eliasson haft en hög tjänst där, så har vi ju inte längre någon myndighet som är det minsta neutral och skyddar landets eventuella kvarvarande demokrati...

För tillfället verkar ju värdegrunden övertrumfa allt annat, Kim-un Löfven ser nazistspöken var han vänder sig, och försöker befästa sin position som den mest korkade statsministern någonsin. Roboten Batra gör ju inte saken bättre direkt, numera framstår tex Åsa Linderborg tex i sin ledare idag (bara läst rubriken) som ungefär tusen gånger vettigare och mer demokratisk än Löfven...
Citera
2016-10-12, 11:56
Medlem
Knappast ingen viktig nyhetskälla, har sett mängder med händelser i media som jag letat febrilt efter här, men har inte hittat det, kanske någon vecka senare har någon gjort en tråd om det men som självdött efter några timmar.
Nej ibland är Flashback ytterst selektivt och det beror på massa nötter som försöker hitta judar i allt, finns mycket ointilligent folk som häckar här tyvärr.
Citera
2016-10-12, 12:25
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Kalla mig foliehatt om ni vill, men utan flashback vet jag inte någonting om vad som händer i Sverige.

Jag tror knappast att vår stat eller någon i samarbete skulle få för sig att attackera flashback. De borde däremot försöka stödja detta forum eller köpa sig ett sponsrat forum* för att få ut viktiga nyheter.

*som spelsajter har gjort tidigare....
Senast redigerad av Godhetsknarkaren 2016-10-12 kl. 12:26. Anledning: latill
Citera
2016-10-12, 12:27
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Knappast ingen viktig nyhetskälla, har sett mängder med händelser i media som jag letat febrilt efter här, men har inte hittat det, kanske någon vecka senare har någon gjort en tråd om det men som självdött efter några timmar.
Nej ibland är Flashback ytterst selektivt och det beror på massa nötter som försöker hitta judar i allt, finns mycket ointilligent folk som häckar här tyvärr.
Nyheter föds här. Har du inte märkt att det varit nyhetstorka nyss?
Citera
2016-10-14, 19:51
Medlem
Citat:

Staten anser det inte, men folket och revolutionärer inser nog!

Om något stort i Sverige eller världen hänt söker jag mig nästan alltid hit. Det finns så mycket folk som läser och alla har sina egna kanaler för informationssamlande (andra än en själv) och på grund av detta är det lättare att bilda sig en helhetsuppfattning.
Citera
2016-10-15, 17:15
Medlem
Citat:
Vad är det första stället jag skulle vända mig för info om ljusen plötsligt slocknade i hela stan? Jo flashback. Eller om det plötsligt flög stridsflygplan på himlen? Jo flashback. Eller om grannstaden slogs ut av ett meteornedslag? Jo flashback.
Du borde skaffa en transistorradio istället. Samhällsinformation sänds över P4.
Citera
2016-10-17, 12:42
Medlem
HipToBeSquares avatar
Media och politiker verkar tro om man sänker FB så kommer folket komma tillbaka till gammelmedia och acceptera alla deras lögner som det vore 20 år tillbaka i tiden. Den tiden är för alltid försvunnen och folk kommer söka sig andra källor om FB försvinner. Det finns idag gott om alternativmedia på nätet och man inte slå ut dem alla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in