Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-13, 11:06
  #13
Avstängd
Uppenbarelsebokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerxi
Intressant. Hur ser ditt argument ut för att bibeln kunde spå framtiden? Notera att jag i de här skedet bara är intresserad av ditt argument, inte en förklaring. Den kan vi ta senare om de är något jag anser är konstiga i dina antaganden.
Jag var en komplett ateist för bara några månader sedan. Trodde inte på något magiskt.
Men sedan snubblade jag på konstiga saker. Jag märkte att folk i dom fina familjerna sysslar med ockulta ritualer. Jag började läsa på mig och märkte att satanism finns presis så som beskrivs i skräckfilmer typ Drakula och sånt. Och det är inte bara någon enstaka galning här och där.
Det är nästan hela överklassen. Och dom har täta band mellan varandra över hela världen.
Helt plötsligt gick det upp för mig vem som styr världen och hur det går till.
Vi är miljoner som ser detta. Dom har allt i sina klor. Politiker, vetenskapsmän, Kyrkan, literatur, konst, media och alla viktiga poster överallt. Allt är så som beskrivs av Jesus.
Efter en bön till Jesus att visa mig, så fylldes jag av hans Heliga Ande och jag visste vad som är och vad jag har att göra.
Citera
2016-10-13, 11:18
  #14
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppenbarelseboken
Jag var en komplett ateist för bara några månader sedan. Trodde inte på något magiskt.
Men sedan snubblade jag på konstiga saker. Jag märkte att folk i dom fina familjerna sysslar med ockulta ritualer. Jag började läsa på mig och märkte att satanism finns presis så som beskrivs i skräckfilmer typ Drakula och sånt. Och det är inte bara någon enstaka galning här och där.
Det är nästan hela överklassen. Och dom har täta band mellan varandra över hela världen.
Helt plötsligt gick det upp för mig vem som styr världen och hur det går till.
Vi är miljoner som ser detta. Dom har allt i sina klor. Politiker, vetenskapsmän, Kyrkan, literatur, konst, media och alla viktiga poster överallt. Allt är så som beskrivs av Jesus.
Efter en bön till Jesus att visa mig, så fylldes jag av hans Heliga Ande och jag visste vad som är och vad jag har att göra.
Så märkligt att överklassen kunde bli så rik trots att de hela tiden går emot gud då då. Jättekonstigt tycker jag.
Citera
2016-10-13, 11:30
  #15
Avstängd
Uppenbarelsebokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Så märkligt att överklassen kunde bli så rik trots att de hela tiden går emot gud då då. Jättekonstigt tycker jag.
Då kan du inte din Bibel alls.
Djävulen har mycket makt här. Världen är hans. Han erbjöd Jesus alla kungadömmen i utbyte mot att Jesus skulle tillbe honom. Förstår du? Du blir rik om du ber till satan. Lägg till litet djävulstecken i dina youtube filmer och vips får du 50.000 extra besökare. Bara så där.
Kolla på satanic Hollywood och satanic music star. Dom talar om det för dig rakt av.
Om dom sjunger om satan så vinner dom. Vägrar dom så är dom slut.
Citera
2016-10-13, 11:38
  #16
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppenbarelseboken
Då kan du inte din Bibel alls.
Djävulen har mycket makt här. Världen är hans. Han erbjöd Jesus alla kungadömmen i utbyte mot att Jesus skulle tillbe honom. Förstår du? Du blir rik om du ber till satan. Lägg till litet djävulstecken i dina youtube filmer och vips får du 50.000 extra besökare. Bara så där.
Kolla på satanic Hollywood och satanic music star. Dom talar om det för dig rakt av.
Om dom sjunger om satan så vinner dom. Vägrar dom så är dom slut.
Så när du säger "jag har alltid fått vad jag velat ha utan att förtjäna det" så menar du egentligen att du är satanist?

Eller gäller det bara för dig, att gud skyddar och att satan kan förstöra?
Citera
2016-10-13, 11:45
  #17
Avstängd
Uppenbarelsebokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Så när du säger "jag har alltid fått vad jag velat ha utan att förtjäna det" så menar du egentligen att du är satanist? Eller gäller det bara för dig, att gud skyddar och att satan kan förstöra?
Bra poäng. Jag vet inte. Det gällde när jag var ateist. och vi pratar inte lyx här. Jag är enkel.
Citera
2016-10-13, 15:22
  #18
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppenbarelseboken
Du är under konstant attack av demoner. Satan går runt dig och försöker störta dig i helvetet, men Guds hand skyddar dig. Jag har gjort så mycket dumt och galet, men hela tiden klarat mig helskinnad.
Jag har alltid fått vad jag velat ha utan att förtjäna det.
borde man inte mer se gud som rå och total. där varje levande varelse värderas med exakt samma dunkla medel i världen.

Och satan som i så fall värderar lite olika. jag tror således inte på svart eller vitt i det fallet, utan det handlar i så fall om något helt annat. gud är gravitationen och "satan" är snarare den enda potentiella guden av dom två.
__________________
Senast redigerad av Nurjenf 2016-10-13 kl. 15:33.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback