Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-11, 21:37
  #1
Medlem
Jag och mina kompisar har varit uppe snabbt på några byggarbetsplatser, men vågade inte stanna någon längre tid, då det var flera security bilar som cirkulerade i området, och vi visste inte om det fanns något larm eller liknande. Diverse tak har vi också varit uppe på.

Det jag undrar är vad kan Securitas ( och andra vaktbolag) faktiskt göra om de fångar en på ett tak eller en byggarbetsplats? Vad skulle förmodligen hända? Brukar byggarbetsplatser ha larm?

Sedan; hur olagligt är det att vara uppe på tak? Antar att det klassas som olaga intrång, men blir man någonsin bötfälld eller gripen för det?

Tacksam för svar!
Citera
2016-10-11, 21:49
  #2
Medlem
sasos avatar
dem reagerar så typ
https://www.youtube.com/watch?v=CN9nVjTD4AM
Citera
2016-10-11, 23:04
  #3
Medlem
De flesta byggen har inbrottslarm av olika slag.
Brotten ni begår är olaga intrång och ev skadegörelse beroende på om ni hade sönder något när ni tog er in.
Om väktaren griper er så tillkallas polis. Antingen så blir ni släppta på plats men en anmälan tas upp eller så får ni åka med in till arresten.
Det kan bli fängelse eller böter om ni åker fast enligt 4kap 6paragrafen i brottsbalken.
__________________
Senast redigerad av Ajson82 2016-10-11 kl. 23:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback