Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-11, 20:53
  #13
Moderator
^Eazs avatar
Vill poängtera att jag talar som användare och inte som moderator, utan är helt enkelt min egen åsikt.

Jag säger nej.

Orsaken är helt enkelt att då skulle en viktig del vara beroende av en annan sajts säkerhet vilket skulle kunna betyda att obehöriga få tillgång till detta medium och således sprida information i "Flashbacks" namn.

Sen skulle man t.ex kunna pinga Flashback på t.ex Twitter för att få spridningar för saker som vore regelbrott på Flashback.


Så, personligen är jag negativ till detta. Däremot är jag för att Flashhback.se flyttas (då även Flashback.se drabbades) så skulle gärna se att det var fristående.
Citera
2016-10-11, 20:53
  #14
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag tycker att det är bättre att man ägnar sig åt att lösa problemet än att informera om läget.
Det är inte antingen eller.
Citat:
Dessutom är det ju inga problem att attackera även den informationskanal man i så fall valt att använda sig av.
Att ta ned FB är en sak men att ta ned t ex Twitter kräver nog lite mer.
Citat:
Vidare kan ju den som eventuellt attackerar ta del av informationen och vilka åtgärder som vidtas vilket i längden inte är till gagn för en fortsatt stabilitet.
Det som efterfrågas är en extern kommunikationsmöjlighet, inte att tekniker/FB ska ge insikt i hur man arbetar.
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Som sagt var det ingen som sa något på facebook, twitter.
Inte så konstigt när det saknas officiella konton där?
Citera
2016-10-11, 20:59
  #15
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag tycker att det är bättre att man ägnar sig åt att lösa problemet än att informera om läget.
Dessutom är det ju inga problem att attackera även den informationskanal man i så fall valt att använda sig av.
Vidare kan ju den som eventuellt attackerar ta del av informationen och vilka åtgärder som vidtas vilket i längden inte är till gagn för en fortsatt stabilitet.

Ja men någon form av info genom en annan kanal vore kanske bra. Om inte annat så för att lugna användarna. Vi är många som har saknat fb.
Citera
2016-10-11, 21:00
  #16
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Det är inte antingen eller.
Att ta ned FB är en sak men att ta ned t ex Twitter kräver nog lite mer.
Det som efterfrågas är en extern kommunikationsmöjlighet, inte att tekniker/FB ska ge insikt i hur man arbetar.
Jag gör en bedömning av TS förslag du gör en annan.
Jag tycker inte att det är något man behöver lägga tid och resurser på.
Vi vet av erfarenhet att FB kommer upp igen oavsett.
Citera
2016-10-11, 21:03
  #17
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Inte så konstigt när det saknas officiella konton där?
Och det finns en anledning därtill som jag sa. Nada intresse.
Citera
2016-10-11, 21:24
  #18
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja men någon form av info genom en annan kanal vore kanske bra. Om inte annat så för att lugna användarna. Vi är många som har saknat fb.

Tänkte först att varför inte skapa en tråd på t ex under-forumet Sweddit, på Reddit, med information om vad som hänt. Men hur vet vi att det är Flashback, och inte någon bluffmakare som ligger bakom en sån tråd?

En officiell sida som är helt frikopplad från Flashback.org är väl därför det bästa alternativet. Alltså som Flashback.se
Citera
2016-10-11, 21:28
  #19
Medlem
Hegamons avatar
Jag menar att flera forum behövs. Idag finns familjeliv - flashback... Inget forum som täcker mellanrummet direkt.
Jag var inne på avpixlat, friatider, nordfront... men jag saknade att kunna diskutera och läsa andras åsikter, om exempelvis gotlands-händelsen.

Eller så borde flashback ha backup av servrarna när intrång sker, som extern "kommunikationsmöjlighet".
Citera
2016-10-12, 00:01
  #20
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Orsaken är helt enkelt att då skulle en viktig del vara beroende av en annan sajts säkerhet vilket skulle kunna betyda att obehöriga få tillgång till detta medium och således sprida information i "Flashbacks" namn.

Detta kan man dock lösa genom att Admin publicerar en publik PGP-nyckel här, som han i ett senare skede använder för att signera alla sina meddelanden i andra forum. Då vet man att det kommer från Admin och inte någon som har kapat kontot.
Citera
2016-10-12, 16:10
  #21
Medlem
Imirons avatar
En twitter dedikerad endast till att meddela driftstörningar och liknande vore något.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback