Flashback bygger pepparkakshus!
2016-10-11, 18:14
Medlem
Rubriken kanske låter lite konstigt, men jag har en tanke.

Om jag skulle styra är underätterleorganisation, skulle jag inte berätta för alla vad den heter. Inte heller skulle jag berätta vart huvudkontoret ligger, och vart man tränas osv. Så jag undrar om allting är en täckmantel för det som egentligen finns?

Och om Langley verkligen är deras huvudkontor, skulle alla stora operationer styras därifrån också? Kanske lite för obvious. Men det kanske inte är ett problem för världens mäkrigaste land.

Mvh
Citera
2016-10-11, 18:29
Medlem
Mia-Rovys avatar
Det är lite som att fråga om Flashback verkligen är Flashback om man byter ut servrarna, domänen, användarna och ägarna.

Njae, det är det väl inte skulle jag inte säga. Byter du ut allt så är det liksom inte längre samma sak
Citera
2016-10-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Det är lite som att fråga om Flashback verkligen är Flashback om man byter ut servrarna, domänen, användarna och ägarna.

Njae, det är det väl inte skulle jag inte säga. Byter du ut allt så är det liksom inte längre samma sak

Jag menar liksom som att CIA är något USA använder för att vilseleda folk, och att deras underättelsetjänst egentligen är något helt annat.
Citera
2016-10-11, 18:36
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudook
Jag menar liksom som att CIA är något USA använder för att vilseleda folk, och att deras underättelsetjänst egentligen är något helt annat.
Låter mycket slösaktigt.

Varför inte bara använda organisationen till vad den officiellt är menad att göra?

Men visst finns det säkert någon hemlig organisation. Man behöver egentligen inte blanda in CIA i frågan
Citera
2016-10-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudook
Det korta svaret? Nej.
Citera
2016-10-11, 19:26
Medlem
CIA är CIA och dom har sitt huvudkontor i Langley.
Men CIA är ingen liten organisation, även om Langley skulle bli utslaget har dom ett dussin till, minst som dom kan styra på samma sätt.
Sen finns det ju olika klasser av hemligstämplade information både vad det gäller dokument och hemliga agenter inom CIA och andra underrättelsetjänster.
Plus att dom har flera underrättelsetjänster och inte omöjligt någon som är mindre och top hemlig.
Citera
2016-10-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
CIA är CIA och dom har sitt huvudkontor i Langley.
Men CIA är ingen liten organisation, även om Langley skulle bli utslaget har dom ett dussin till, minst som dom kan styra på samma sätt.
Sen finns det ju olika klasser av hemligstämplade information både vad det gäller dokument och hemliga agenter inom CIA och andra underrättelsetjänster.
Plus att dom har flera underrättelsetjänster och inte omöjligt någon som är mindre och top hemlig.

Ja du har bra poäng. Jag tänkte lite för kort bara. Tackar!
Citera
2016-10-11, 20:05
Medlem
Eller så är det nog ofta så enkelt som CIA-chefen Richard Helms uttryckte det (enligt Victor Marchetti):

"Om man säkert vill hålla något hemligt, skriv aldrig ner det."

(Fritt översatt)
Citera
2016-11-11, 22:06
Bannlyst
Nej CIA är intw CIA de är Illuminati
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem