Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-10, 15:49
  #1
Medlem
R4hu7s avatar
Hej!

Har inte riktigt hittat en lösning på mitt problem, trots en massa google sökningar! Så vänder mig till flashback

Problemet jag har är att AirPlay-ikonen inte syns (högst upp i högra hörnet, toolbar eller vad man ska kalla det) på min MacBook Pro. Innan har jag kunnat se ikonen men på sistone när jag väl tänkt börja använda funktionen så har den försvunnit. Har gått in på Systeminställningar>Bildskärmar och sedan kryssat för rutan "Visa skärmdubbleringsalternativ". Men så fort jag kryssar i den rutan så dyker AirPlay ikonen upp men efter en halv sekund försvinner den igen.

Ville se en film via min dator och VLC till Apple TV men ingen symbol dyker upp. Jag är säker på att jag sett symbolen innan när jag använt VLC.
Symbolen dyker upp i Quicktime och där fungerar det felfritt att streama filmen till Apple TV men där gick det inte att använda undertexter.

Men helst skulle jag vilja göra detta möjligt med VLC, hur går jag tillväga? För det är väl möjligt om jag nu inte sett i syne haha!

MacBook Pro mid 2010
Apple TV 3:e gen

Mvh
Citera
2016-10-10, 15:52
  #2
Medlem
KaptenFotsvetts avatar
Enligt Apples egen support så ska inte Airplay ens vara tillgängligt på din dator...
Citera
2016-10-10, 16:05
  #3
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFotsvett
Enligt Apples egen support så ska inte Airplay ens vara tillgängligt på din dator...
Ja det var märkligt, men det verkar ju ändå fungera på min dator.
Citera
2016-10-10, 16:25
  #4
Medlem
På Ipad och iPhone är det iallafall så att ikonen dyker upp när enheter är tillgängliga.
Citera
2016-10-12, 12:58
  #5
Medlem
R4hu7s avatar
Alla övriga program (som det ska funka med) fungerar det med AirPlay, men inte med VLC. Lite smått frustrerande.

Men får hålla mig till Quicktime då och försöka hitta hur man lägger till undertexter
Citera
2021-11-11, 10:28
  #6
Medlem
Det här är sjukt. Jag har kört Airplay i ett par år och helt plötsligt är det borta. Försökte med Apple support men dom visste ingenting kändes det som. Det började strula när jag testade att köra en tvåskärmslösning på min MacBook Pro (en Thunderbolt->HDMI och den andra från HDMI-porten).
Citera
2021-11-11, 10:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Hej!

Har inte riktigt hittat en lösning på mitt problem, trots en massa google sökningar! Så vänder mig till flashback

Problemet jag har är att AirPlay-ikonen inte syns (högst upp i högra hörnet, toolbar eller vad man ska kalla det) på min MacBook Pro. Innan har jag kunnat se ikonen men på sistone när jag väl tänkt börja använda funktionen så har den försvunnit. Har gått in på Systeminställningar>Bildskärmar och sedan kryssat för rutan "Visa skärmdubbleringsalternativ". Men så fort jag kryssar i den rutan så dyker AirPlay ikonen upp men efter en halv sekund försvinner den igen.

Ville se en film via min dator och VLC till Apple TV men ingen symbol dyker upp. Jag är säker på att jag sett symbolen innan när jag använt VLC.
Symbolen dyker upp i Quicktime och där fungerar det felfritt att streama filmen till Apple TV men där gick det inte att använda undertexter.

Men helst skulle jag vilja göra detta möjligt med VLC, hur går jag tillväga? För det är väl möjligt om jag nu inte sett i syne haha!

MacBook Pro mid 2010
Apple TV 3:e gen

Mvh
Nu funkar det igen! Jag kryssade i "Visa skärmdubbleringsalternativ" som du beskrev och nu är Ikonen tebaks! Värdelöst att dom inte visste detta på Apple support. Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback