• 1
  • 2
2016-10-10, 08:14
Medlem
Citat:
Det är en restaurang på Spångatan i Malmö som någon har apterat en sprängladdning på, så där har det smällt rätt ordentligt, säger Martin Carlsson, vakthavande befäl vid polisregion Syd till TT.
Fastigheten fick stora skador och det blev mycket glassplitter på gatan utanför. Enligt personer på plats hade fönsterrutorna på den andra våningen krossats av smällen. Byggnadens dörr hade ett hål i nederkant och brandlarmet tjöt i natten.

http://www.expressen.se/kvallsposten...klubben-babel/

Lite bilder:
http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=516516

Någon som vet mer om detta än vad som framkommit än så länge?
Utpressning mot ägarna?
vad är Babel för ställe och vad är det för några som brukar besöka det ställer?
Citera
2016-10-10, 08:21
Moderator
Chantres avatar
Citat:
– Vi fick en förfrågan om att sälja för två år sedan och då ville vi inte ta hand om den förfrågan, så vi kontaktade en mäklare som fick ta hand om de diskussionerna. Så sedan dess har vi haft en mäklare som vi arbetat med i sådana här frågor. Men den här annonsen har vi inte godkänt. Det är inte vår ambition att ha Babel ute som ett officiellt objekt, säger Mattias Berg.
– Vår inställning är att om det dyker upp rätt köpare till rätt pris så kan vi tänka oss att sälja, men så tror jag att det ser ut i hela branschen. Utöver det så jobbar vi på som vanligt och har precis haft den bästa våren konsertmässigt och planerar nu inför sommaren och hösten, säger Mattias Berg.

http://www.sydsvenskan.se/2016-05-21...almo-till-salu

Eller en babbe som inte fick komma in i helgen? Är ju ett s k "multikulturellt ställe". Trånande PK brudar som jagar de mörkhyade allt som oftast på det stället.
Citera
2016-10-10, 08:59
Bannlyst
Hörde explosionen rejält. Bor 500m därifrån. Iofs gör man nästan en explosion i veckan nu så inget nytt under solen. Tippar att någon blev sur för att den inte kommit in E.D
Citera
2016-10-10, 09:55
Medlem
Förmodligen utpressning. Den syriska restaurangen på Skolgatan har också brunnit ner. Om jag inte minns fel så har yrkeskriminella nyligen setts på Babel (nämns i tråden om skjutningen på Censorsgatan). Kriminella gäng tar mycket plats i Malmö nu speciellt på Möllan. Hoppas polisen steppar upp några steg!
Citera
2016-10-10, 11:24
Medlem
Det va grabbarna från seved. Jag vet då jag va där den kvällen (fredags) då vakten skällde ut dom rejält.

Dom började tjafsa utanför Babel, precis utanför dörren, och vakten frågade till sist "och vad kommer hända efteråt då!?". Grabbarna stack därifrån varpå 3 stycken till av deras grabbar gick ut från klubben efter nån minut, dock inte utkastade utan dom följde bara med sina vänner som nyss hade blivit utskällda av vakten rejält. Samtliga luktade väldigt starkt av cannabis, kan ha göra med det då cirka 20-30 minuter innan detta gick vakterna runt i klubben smått hysteriska, som att dom letade efter någon/några. Dom gick in till toan, bakom scenen, överallt.
Citera
2016-10-10, 11:48
Medlem
AngelDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cicada3301
Det va grabbarna från seved. Jag vet då jag va där den kvällen (fredags) då vakten skällde ut dom rejält.

Dom började tjafsa utanför Babel, precis utanför dörren, och vakten frågade till sist "och vad kommer hända efteråt då!?". Grabbarna stack därifrån varpå 3 stycken till av deras grabbar gick ut från klubben efter nån minut, dock inte utkastade utan dom följde bara med sina vänner som nyss hade blivit utskällda av vakten rejält. Samtliga luktade väldigt starkt av cannabis, kan ha göra med det då cirka 20-30 minuter innan detta gick vakterna runt i klubben smått hysteriska, som att dom letade efter någon/några. Dom gick in till toan, bakom scenen, överallt.

Och för detta skulle spränga entrén? Känns långsökt.
Citera
2016-10-10, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Och för detta skulle spränga entrén? Känns långsökt.
De kommer hem och gråter till sin storebrorsa, som är av grövre kaliber, som slår ihop kränkningen med utpressningsärende.

Så gick det till med grannar och butiker som klagade när jag bodde där iaf.
Citera
2016-10-10, 13:06
Medlem
Bilder och filmklipp från platsen. Verkar ha smällt rejält.
http://24malmo.se/2016/10/10/tv-stor...kraftig-small/
Citera
2016-10-10, 13:36
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
http://www.sydsvenskan.se/2016-05-21...almo-till-salu

Eller en babbe som inte fick komma in i helgen? Är ju ett s k "multikulturellt ställe". Trånande PK brudar som jagar de mörkhyade allt som oftast på det stället.

De gånger jag varit på Babel har det varit vitare än på Sverigedemokraternas landsmöten. Senast i somras.
Citera
2016-10-10, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
De gånger jag varit på Babel har det varit vitare än på Sverigedemokraternas landsmöten. Senast i somras.

Malmö är en av Sveriges vackraste städer, med Sveriges bästa läge, men jag lider verkligen med de som, med hopp om förbättring av regionens brottsstatistik över tid, köpt villa eller lägenhet i eller kring Malmö. Enligt skåningarna själva, är det uppenbarligen på väg att bli samma typ av klimat i Helsingborg och andra något mindre städer.
Det är mer än en gång jag hört skåningar säga: "Ja jag skulle gärna bo i Malmö, men jag vågar inte då bostadsmarknaden är extremt osäker på grund av det höga antalet brott, och jag skulle inte våga gå ut efter 19 på kvällen för att köpa mjölk."

Det som skulle blivit en attraktiv region efter brobygget, och Sveriges nya dörr mot resten av Europa har förvandlats till Sveriges rövhål, och i grund och botten går det inte att skylla på annat än politiska beslut.
Citera
2016-10-10, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaceMorph
Malmö är en av Sveriges vackraste städer, med Sveriges bästa läge, men jag lider verkligen med de som, med hopp om förbättring av regionens brottsstatistik över tid, köpt villa eller lägenhet i eller kring Malmö. Enligt skåningarna själva, är det uppenbarligen på väg att bli samma typ av klimat i Helsingborg och andra något mindre städer.
Det är mer än en gång jag hört skåningar säga: "Ja jag skulle gärna bo i Malmö, men jag vågar inte då bostadsmarknaden är extremt osäker på grund av det höga antalet brott, och jag skulle inte våga gå ut efter 19 på kvällen för att köpa mjölk."

Det som skulle blivit en attraktiv region efter brobygget, och Sveriges nya dörr mot resten av Europa har förvandlats till Sveriges rövhål, och i grund och botten går det inte att skylla på annat än politiska beslut.

Fast nu har ju Malmö mindre brottslighet per capita än både Stockholm och Göteborg så det stämmer inte riktigt att det skulle vara värre än andra ställen.
Citera
2016-10-10, 15:32
Medlem
Babel, den populära svenska klubben pryds av ett ett lysande kors och huserar i en gammal kyrkbyggnad. Så givet att detta är utfört av islamister/jihadister, men ingen media verkar våga beröra ämnet. Se bilder på klubben nedan.
Kvällstidningarna har av någon anledning valt att inte visa eller tala om detta.

http://gaffa.se/nyhet/111486/efter-n...bbarrangoeren/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in