Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-09, 03:12
  #1
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Jag skulle vilja göra en bot i PHP som är igång hela dagarna oavbrutet och vid vissa tidsintervall läser av värden på remotesidor.

Det räcker alltså inte med ett normalt skript som exekveras på en webbserver när en sida laddas utan det måste vara någon typ av program som är igång hela tiden i en loop antar jag.

Hur borde man göra detta på bästa vis? Någon som har någon erfarenhet av detta?
Citera
2016-10-09, 03:19
  #2
Medlem
yiys avatar
Du kan använda cronjobs för att köra ett skript vid vissa tidpunkter, alla webhotell jag använt har haft detta i sin kontrollpanel, om du hostar själv så får du googla hur man använder cronjob
Citera
2016-10-10, 11:01
  #3
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Jag skulle vilja göra en bot i PHP som är igång hela dagarna oavbrutet och vid vissa tidsintervall läser av värden på remotesidor.

Det räcker alltså inte med ett normalt skript som exekveras på en webbserver när en sida laddas utan det måste vara någon typ av program som är igång hela tiden i en loop antar jag.

Hur borde man göra detta på bästa vis? Någon som har någon erfarenhet av detta?

Skall du ha en bot som gör request mot en sida i en loop och som skall köras oavbrutet? Låter som ett bra exempel på hur man får sitt IP blockat av de som driftar sidan.
Citera
2016-10-11, 18:23
  #4
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Skall du ha en bot som gör request mot en sida i en loop och som skall köras oavbrutet? Låter som ett bra exempel på hur man får sitt IP blockat av de som driftar sidan.

Nä sidägaren kommer känna sig smickrad av att min bot besöker hans sida.
Citera
2016-10-18, 19:26
  #5
Medlem
Bongomans avatar
Har gjort det. Löste det med cron och CLI-PHP. Funkade helt ypperligt.
Citera
2016-10-22, 16:29
  #6
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Har gjort det. Löste det med cron och CLI-PHP. Funkade helt ypperligt.

Ja det gör det, grattis.
__________________
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2016-10-22 kl. 16:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback