Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-21, 11:37
  #13
Medlem
Ingen som vet hur det går? Har varit väldigt tyst ett par månader nu.
Citera
2016-12-21, 14:32
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
Ingen som vet hur det går? Har varit väldigt tyst ett par månader nu.

Vad är det du vill veta? Du sa ju att du hade hört rykten som ska vara 100 % sanna, och att bevis kommer så småningom. Du träffade till och med en f.d anställd som bekräftade orsakerna till stängningen. Dock ville du inte säga vad det var för rykten, när en annan person ville höra mer om saken. Vad är det för rykten som du har hört, och hur går det med de där bevisen som du pratade om?
Citera
2016-12-21, 16:41
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
Ingen som vet hur det går? Har varit väldigt tyst ett par månader nu.

Du verkar ju ha stenkoll.
Du har varit väldigt aktiv i tråden, så borde vara den som vet mest.
Eller trollar du?
Citera
2016-12-27, 00:49
  #16
Medlem
Jag ville höra om någon annan hade nåt att tillägga, men ok jag kör.

Jag har via 2 st före detta anställda fått veta följande:
Li (ägaren) har under lång tid "återanvänt" mat som folk har lämnat på sina tallrikar. Även öl som folk har lämnat har återanvänts. Även fiffel med Skatteverkets svarta låda vid kassaregistret har förekommit. Det är alltså allvarliga svinerier som systematiskt har förekommit på Pentryt. Stängningen har ingenting att göra med sjukdom utan är en följd av att svineriet har uppdagats.
Citera
2017-01-01, 21:37
  #17
Medlem
Svarta lådan? På ett tidigare köks jobb så fick vi hem en svart låda, vars inuti fanns några prov stick, rör av förvaring utav dessa stick, och lite annat för ta prover från aktivt använda ställen för att se ifall det fanns några hygieniska brister. Dessa skulle sedan postas till ett labb för analys. Kan det vara det dom syftade på? Den lådan vill jag minnas att vi fick av livsmedelsverket, som även var på besök. Prick fritt resultat iallafall.

Jag har själv ätit på pentryt 4-5 gånger när sällskapet verkligen inte ville käka på Thai Garden. Har aldrig tyckt att Pentryt var någon höjdare.
Citera
2017-01-02, 22:58
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IronHobbit
Svarta lådan? På ett tidigare köks jobb så fick vi hem en svart låda, vars inuti fanns några prov stick, rör av förvaring utav dessa stick, och lite annat för ta prover från aktivt använda ställen för att se ifall det fanns några hygieniska brister. Dessa skulle sedan postas till ett labb för analys. Kan det vara det dom syftade på? Den lådan vill jag minnas att vi fick av livsmedelsverket, som även var på besök. Prick fritt resultat iallafall.

Jag har själv ätit på pentryt 4-5 gånger när sällskapet verkligen inte ville käka på Thai Garden. Har aldrig tyckt att Pentryt var någon höjdare.

Skatteverkets svarta låda som registrerar allt som man slår in i kassaregistret. Den ska vara förbikopplad på nåt sätt så att inte allt registreras. Allt för att undvika skatt.
Citera
2017-01-03, 07:18
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
Skatteverkets svarta låda som registrerar allt som man slår in i kassaregistret. Den ska vara förbikopplad på nåt sätt så att inte allt registreras. Allt för att undvika skatt.

Jasså där ser man.
Citera
2017-12-03, 10:32
  #20
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Såld: Pentryt har fått nya ägare
Ett år tog det. Nu har Pentryt i Piteå fått nya ägare. "Någon kinarestaurang blir det inte"
För ett år stängde Pentryt igen på grund av sjukdom. De tidigare ägarna och makarna Li Yang Chin och Yun Chan Tung Li valde att sälja restaurangen, men försäljningen har tagit tid.
Men nu ska alltså nya ägare ha hittats.
Ägarna är två syrier som är hemmahörande i värmländska Karlstad. Nu går flyttlasset till Piteå där de åter ska väcka liv i gamla Pentryt och driva restaurangen i en ny riktning.
– Någon kinarestaurang blir det inte. De har påbörjat arbetet med att renovera och ställa i ordning lokalerna.
Ägarna planerar att öppna restaurangen efter årsskiftet.
De nya ägarna kommer från Syrien. Yousuf kom 2013 som utbildad arkitekt. I sitt nya hemland började han en karriär i restaurangbranschen inom McDonalds. Dara kom till Sverige i fjol. Han har studerat till elektrisk ingenjör och arbetat inom tv.
Två ungdomar från Syrien ska driva en jätterestaurang i Norrland?
Var har dom fått pengarna ifrån? Stället var säkert inte billigt att köpa. Drogpengar? Tvätta drogpengar?
Det här kommer inte att fungera...tror jag.
Citera
2017-12-03, 18:30
  #21
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Två ungdomar från Syrien ska driva en jätterestaurang i Norrland?
Var har dom fått pengarna ifrån? Stället var säkert inte billigt att köpa. Drogpengar? Tvätta drogpengar?
Det här kommer inte att fungera...tror jag.
Bidrag + narkotikapengar + mer bidrag + mer kriminella pengar.
Citera
2017-12-19, 23:45
  #22
Medlem
Egentligen är dem 3 personer som kommer driva pentryt, dock driver den 3dje även oriental livs.. Som nyligen startades uti Pitstop öjebyn (där thai butiken låg) det är lånade pengar som gjort att dem kunde köpa pentry, dessutom blev prislappen inte så dyr.. Strax över miljonen gav dem för lokalen.. Hyran är väl det som kommer svida.. Hört något om 30-60.000 :- i månaden kan dock ej verifiera det.
Dem tidigare ägare fick stänga pgr av dem slog inte in alla luncher dem sålde i kassan.. Det var så skattemyndigheten kom på fusket eftersom dem var där o åt lunch.. Lee stoppade ner pengarna i kassan utan att slå in eller erbjuda kvittot..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback