Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-11, 22:48
  #25
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Tjejer skrattar o flinar och tycker killar som köper sex patetiska . Och säger haha kan ni inte få gratis eller så ni måste betala för sex .

Nej, det är bara de mest indoktrinerade feministerna som vill misskreditera sexköp som säger det. Generellt tror jag män ser mer ner på andra män som köper sex än vad kvinnor gör.

Kvinnor tror jag ser det som ett tecken på att mannen inte vill anstränga sig och (något felaktigt) på att mannen inte har några standarder på vem han ligger med. Dessutom ger det inga sociala poäng att köpa sex.

En del kvinnor kan också på grund av svartmålningen i media av sexköp känna en rädsla inför män som köper sex, men den vanligaste reaktionen på de är nog snarare att helt ignorera mannen än att peka finger och ta upp kamp. Då måste de brinna för sakfrågan.
Citera
2016-10-11, 23:16
  #26
Medlem
AuticaMinores avatar
Vet inte om jag skulle gå så långt som att stämpla alla sexköpare som patetiska men däremot har jag mycket svårt att förstå tankegångarna bakom deras handlingar för vad får man egentligen ut av att ligga med någon som med största sannolikhet inte attraheras av en i gengäld?

Förstår inte hur de sexköpande männen bara kan koppla bort denna allmänna sanning från sitt medvetande samtidigt som de utför en såpass intim akt med en annan människa.

Det enda skäl jag kan komma på just nu är ren egoism kombinerad med en ren avsaknad av empati från mannens sida och dessa två egenskaper har jag helt naturligt också svårt att respektera, åtminstone i de sexuella sammanhang som inkluderar en andra part.

Där borde det enligt mig vara en självklarhet att bådas viljor och önskemål tas i akt och tillfredsställs i någorlunda likvärdig mån.
Citera
2016-10-12, 00:13
  #27
Medlem
knight1056s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Där borde det enligt mig vara en självklarhet att bådas viljor och önskemål tas i akt och tillfredsställs i någorlunda likvärdig mån.

Med det resonemanget så:
- faller många krogragg bort. Mycket alkohol och dåligt omdöme gör att människor gör saker som man ångrar efteråt eller kanske t o m medan det pågår men inte säger något.
- tjatsex faller också bort. D v s den en parten i ett förhållande vill men inte den andra men säger ja för att det är enklast så.

Det går givetvis att komma på fler. Poängen är att människor har sex av massa olika anledningar. Vissa är mer accepeterade än andra.

F ö har jag läst inlägg (på reddit.com) där sexarbetare kommenterar utseende-frågan med att man tänder på gott uppförande och stil. Människor tänder på olika saker (se ovan) även om det är svårt för vissa att förstå.
Citera
2016-10-12, 21:07
  #28
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Förstår inte hur de sexköpande männen bara kan koppla bort denna allmänna sanning från sitt medvetande samtidigt som de utför en såpass intim akt med en annan människa.

Du tog ett stort hopp från från sannolikhet till allmän sanning där.

I praktiken innebär det ju dock att de har en förmåga du inte har, eller tycker dig inte behöva. I det senare fallet har du heller inget behov av att förstå den eller lära dig den, vilket i sig kan vara en förklaring om du inte har den.

Att förmågan skulle ha något med avsaknad av empati att göra är dock taget ur tomma luften. Därmed inte sagt att vissa sexköpare inte kan sakna empati.

Egoism har alla.
__________________
Senast redigerad av Bystskugga 2016-10-12 kl. 21:10.
Citera
2016-10-13, 00:51
  #29
Medlem
Hos de flesta däggdjur så måste ju hannarna på olika sätt förtjäna honornas gunst för att få komma till, i tävlan med andra hannar. På vilket sätt skiftar vilt mellan arter, men grundprincipen är densamma.

Sannolikt är det därför det kan finnas en impuls att se ner på de män som "tar en genväg" till sexet. Inte bara bland kvinnor utan också bland andra män.
Citera
2016-10-13, 19:19
  #30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Hos de flesta däggdjur så måste ju hannarna på olika sätt förtjäna honornas gunst för att få komma till, i tävlan med andra hannar. På vilket sätt skiftar vilt mellan arter, men grundprincipen är densamma.

Sannolikt är det därför det kan finnas en impuls att se ner på de män som "tar en genväg" till sexet. Inte bara bland kvinnor utan också bland andra män.

Ah fast vi säger en kille som är kort och flint , hur många fina tjejer som han tänder på vill ha han ? Dem kommer ju total dissa han . Och detta är genetiska saker han inte kan hjälpa . Även om han tränar , har bra fin kropp och ser bra ut/vanlig ut i ansiktet . Så kommer tjejerna dissa pga dessa punnkter, kort och flint . Så i detta fall måste han köpa sex . Tjejerna i samma liga dissa denna kille .
Citera
2017-03-12, 22:13
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Vet inte om jag skulle gå så långt som att stämpla alla sexköpare som patetiska men däremot har jag mycket svårt att förstå tankegångarna bakom deras handlingar för vad får man egentligen ut av att ligga med någon som med största sannolikhet inte attraheras av en i gengäld?

Förstår inte hur de sexköpande männen bara kan koppla bort denna allmänna sanning från sitt medvetande samtidigt som de utför en såpass intim akt med en annan människa.

Det enda skäl jag kan komma på just nu är ren egoism kombinerad med en ren avsaknad av empati från mannens sida och dessa två egenskaper har jag helt naturligt också svårt att respektera, åtminstone i de sexuella sammanhang som inkluderar en andra part.

Där borde det enligt mig vara en självklarhet att bådas viljor och önskemål tas i akt och tillfredsställs i någorlunda likvärdig mån.
så talar en som inget begriper
Citera
2017-03-13, 09:29
  #32
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
så talar en som inget begriper

Nej, så talar en klok människa som har en naturligt inbyggd empati för kvinnor samt någorlunda insikt om hur okänsligt och egocentriskt det faktiskt är av vissa män att köpa sex från någon där de är medvetna om att säljaren - med största sannolikhet - inte är attraherad tillbaka och enbart går med på det hela för pengarna. Som att allt enbart handlar om mannens behov.


Citat:
Ursprungligen postat av knight1056
Med det resonemanget så:
- faller många krogragg bort. Mycket alkohol och dåligt omdöme gör att människor gör saker som man ångrar efteråt eller kanske t o m medan det pågår men inte säger något.
- tjatsex faller också bort. D v s den en parten i ett förhållande vill men inte den andra men säger ja för att det är enklast så.

Det går givetvis att komma på fler. Poängen är att människor har sex av massa olika anledningar. Vissa är mer accepeterade än andra.

F ö har jag läst inlägg (på reddit.com) där sexarbetare kommenterar utseende-frågan med att man tänder på gott uppförande och stil. Människor tänder på olika saker (se ovan) även om det är svårt för vissa att förstå.

Jämförelsen med krogragg är inte hållbar då en sådan situation ändå inbegriper två personer som för stunden är villiga att ha sex med varann för sexets skull utan att motiveras av andra skäl som t.ex. pengar. Att ånger ibland blir en efterkommande följd av fylleligg är oväsentligt i sammanhanget.

Tjatsex är däremot en bättre liknelse då även denna handling visar på en tydlig egoism från den tjatande partens sida. Faktum är att alla former av sex blir egoistiska när den villiges behov blir uppfyllt på bekostnad av den mindre villiga som väljer att göra våld på sig själv genom att pressas till sex hon (är ofta kvinnor som utsätts för tjatet) inte har lust till.

Och det räcker naturligtvis inte med något så självklart och basic som ett gott uppförande från mannen för att kvinnor - även prostituerade sådana - ska bli sexuellt tända på och verkligen vilja ha sex med honom ty de är många gånger mer kräsna och selektiva än män i det avseendet.

Det ligger liksom i de flesta kvinnors natur att känna avsmak för och förkasta fula och/eller asociala män och jag gissar på att det främst är denna misslyckade och desperata skara som besöker eskorter. För att de ratas av omvärlden och inte kan få det på annat vis helt enkelt.
Citera
2017-03-13, 09:53
  #33
Medlem
knight1056s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Det ligger liksom i de flesta kvinnors natur att känna avsmak för och förkasta fula och/eller asociala män och jag gissar på att det främst är denna misslyckade och desperata skara som besöker eskorter. För att de ratas av omvärlden och inte kan få det på annat vis helt enkelt.

Jo, för personer som Charlie Sheen, Hugh Grant och Tiger Woods är ju "fula, asociala män som inte kan få det på annat vis."
Citera
2017-03-13, 10:04
  #34
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knight1056
Jo, för personer som Charlie Sheen, Hugh Grant och Tiger Woods är ju "fula, asociala män som inte kan få det på annat vis."

Fast kändisar spelar i en helt annan liga och är dessutom knappast representativa för det allmänna klientelet av sexköpare. Ännu en dum jämförelse.
Citera
2017-03-13, 17:15
  #35
Medlem
Kvinnor i Väst vill ha rka män med prestigefullt jobb eller otroligt kriminella.

Om e 2 miljoner impoeterade araberna varit unga söta kvinnor från ex. orienten hade det varit jämn könsmarknad..


Dessutom kan du intre direkt fråga tjejen om olika fetisch intressen..
Citera
2017-03-13, 17:28
  #36
Medlem
Fromlandss avatar
Själv köper jag inga sexuella tjänster men tycker det är jävligt najs att få vara egoistisk och betala dyra pengar för andra tjänster som jag på förhand vet att säljaren envart säljer för att tjäna pengar och inte för att de blir genuint tillfredsställda av att leverera produkten till mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback