Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-07, 08:06
  #1
Medlem
Har precis börjat studera Etik och människans livsvillkor, där jag tänkte vända mig till er kära flashbackare för hjälp.

Frågan är som sådan - Förklara olika kulturmönster och hur människor påverkas av sin kultur.

Vilken kultur kommer ni ifrån och vad har ni för traditioner just i denna kultur? Hur har ni påverkats utav ert ursprung och eran kultur? Har ni närstående som påverkats negativt utav någon kultur?

Diskutera! Skall bli intressant att höra om eran bakgrund!
Citera
2016-10-07, 09:39
  #2
Medlem
För hjälp med vad? Din skolläxa så att du slipper tänka? Är det inte meningen att du ska svara på dessa frågor ur ett personligt perspektiv?
Citera
2016-10-07, 09:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
För hjälp med vad? Din skolläxa så att du slipper tänka? Är det inte meningen att du ska svara på dessa frågor ur ett personligt perspektiv?

Oklart, jag ska förklara hur människor påverkas av sin kultur.
Citera
2016-10-07, 11:55
  #4
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unkownperson
Frågan är som sådan - Förklara olika kulturmönster och hur människor påverkas av sin kultur.
Här på FB har jag noterat att kulturen är sådan att folk är mer frispråkiga än på kafét runt hörnet där jag bor. En annan sak jag tänkt på är att folk som studerar etik tenderar att vara latare än andra människor här jämfört med kulturen vi har i gröngräset runt Nytorget i Juni.
Citera
2017-09-17, 13:37
  #5
Medlem
Givetvis är det hennes läxa, hon bad aldrig om ett svar, utan bad om olika människors kulturer, o om dom ville berätta lite om bra o dåligt typ, o gissar att hon utifrån det kan hitta något användbart för läxan, finns hur många kulturer som helst, hur dom har påverkat oss, beror väl på vilken kultur vi väljer att utgå ifrån 😐
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback