Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-18, 16:11
  #13
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Jag pratar om eliten inom sporten, dvs stadiumrankade fighters i Thailand.

Säg EN topprankad fighter i dag på Lumpini eller Rajadamern som har tränat i mer än tjugo år.
Citera
2016-10-18, 20:16
  #14
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Säg EN topprankad fighter i dag på Lumpini eller Rajadamern som har tränat i mer än tjugo år.
Haha jag visste att nån skulle haka upp sig på det där med "20+ år". Det var en liten överdrift menad som en pik åt de som tror att 5 år innebär lång erfarenhet.

Men, du bad om ETT exempel, så... Wanchalong är typ 30 och började träna när han var åtta. Jag tror att han fortfarande är Lumpini-champ? Jag tvivlar på att han hade klarat sig kvar så länge mot yngre motstånd om han hade skippat de dagliga löprundorna.
Citera
2016-10-19, 10:51
  #15
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Haha jag visste att nån skulle haka upp sig på det där med "20+ år". Det var en liten överdrift menad som en pik åt de som tror att 5 år innebär lång erfarenhet.

Men, du bad om ETT exempel, så... Wanchalong är typ 30 och började träna när han var åtta. Jag tror att han fortfarande är Lumpini-champ? Jag tvivlar på att han hade klarat sig kvar så länge mot yngre motstånd om han hade skippat de dagliga löprundorna.

Nu var ju inte alternativen att springa eller inte göra något alls. Precis som tidigare postare har skrivit så är det bevisat att intervallträning är överlägset när det gäller att bygga den typ av uthållighet som krävs vid högintensiva aktiviteter typ kampsport.

Även thailändare har börjat anamma det.
Citera
2016-10-19, 12:07
  #16
Medlem
lukashs avatar
En träning som är anpassad efter din nivå och ambition är alltid den bästa. Om du årkar hålla ditt upplägg kan det vara super, men är det för ambitiöst och på för hög nivå är det ingen idé.
Citera
2016-10-20, 23:03
  #17
Medlem
Angående den frekventa löpningen kan det i många fall vara för att hålla vikten inom den klass man valt att tävla i.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback