Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-06, 12:06
  #1
Medlem
whosEHTs avatar
Ja som rubriken lyder finns det något på rc- marknaden ( eller har det funnits?) som motsvarar ghb i effekt? Är nyfiken för har aldrig eks hört talas om det
Citera
2016-10-11, 19:25
  #2
Medlem
https://erowid.org/archive/rhodium/chemistry/ghb.html

Där finns en lista på ett par stycken i alla fall, tryck på kapitel 4 där det står "GHB Analogs and Derivates" bara...
Citera
2016-10-17, 12:07
  #3
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiz
https://erowid.org/archive/rhodium/chemistry/ghb.html

Där finns en lista på ett par stycken i alla fall, tryck på kapitel 4 där det står "GHB Analogs and Derivates" bara...

Det är något jag också undrat över, men tyvärr verkar det rätt tomt då listan på din länk endast visar ett ämne jag känner igen, gbl då men de andra ämnena på listan har iaf inte jag hört talas om men vore ju såklart spännande med någon ghb-liknande substans som inte är olaglig likt gbl eller på recept likt pregabalin.
Citera
2017-02-06, 21:38
  #4
Avstängd
DisSids avatar
GHV och GVL fanns ju för en 5-10 år sedan, hur ser det ut idag?
Citera
2017-02-06, 22:35
  #5
Medlem
Zot^s avatar
1,4 butandiol vet jag om att det existerar. Ingen aning om effekten dock och ännu mindre aning om var man får tag på det.
Citera
2017-07-14, 15:16
  #6
Medlem
löktårtas avatar
Blev just bjuden på en kork av nåt som skulle vara "GBA". Jag misstänker att det var GHB eller GBL, men har aldrig tagit dessa.

Effekten kom efter 5-10 minuter. Som en fylla, fast mer vaket. Höll i sig ett par timmar. Vitaktig, nästan klar vätska, smakade som vinyl luktar ungefär.

Vad fick jag?
Citera
2017-07-18, 20:24
  #7
Avstängd
DisSids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiz
https://erowid.org/archive/rhodium/chemistry/ghb.html

Där finns en lista på ett par stycken i alla fall, tryck på kapitel 4 där det står "GHB Analogs and Derivates" bara...

Intressant lista. Såhär i dagarna det känns att RC-döden inte är alltför långt borta käns det märkligt att inga shoppar plockar fram lite synteser av dom som är oklassade och ber kineserna tillverka.
Citera
2017-07-19, 19:46
  #8
Medlem
löktårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Vad fick jag?

OK, är nästan 100 på att det var GBL. Nästa gång ska jag be polarn koka med en smula natriumhydroxid så det blir lite åka av.

Tyvärr blev nog polarn blåst andra gången han köpte GBL. Andra korken jag bjöds på i förrgår gav ingenting förutom möjligtvis lite bättre sömnkvalitet. Utspätt som fan.
__________________
Senast redigerad av löktårta 2017-07-19 kl. 19:49.
Citera
2017-07-19, 19:51
  #9
Medlem
löktårtas avatar
Åter till ämnet... Kan man bli hög på andra smörsyraderivat? Smörsyra självt? Funderar på att härskna lite bregott och se om det kan ge nåt...
Citera
2017-07-21, 08:59
  #10
Medlem
sketcells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Åter till ämnet... Kan man bli hög på andra smörsyraderivat? Smörsyra självt? Funderar på att härskna lite bregott och se om det kan ge nåt...
Hur har det med ämnet att göra?

Hur vanligt är gobbe nu för tiden ens? Finns det ens en marknad för det? Har tyvärr aldrig sett någon sälja det, eller ens någon som varit intresserad utav det.

Sen varför skulle en RC-variant vara intressant? Skiten syns inte på sticka och tror knappast det söks efter vanligtvis på analys, och även då är det ju ute efter max 12 timmar.

Det finns ju i alla fall olika sorters GHB, t.ex KGHB och NaGHB.
__________________
Senast redigerad av sketcell 2017-07-21 kl. 09:02.
Citera
2017-07-28, 16:26
  #11
Medlem
löktårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sketcell
Hur har det med ämnet att göra?

Smörsyra: Butyric_acid
GHB: gamma-Hydroxybutyric acid

Molekylerna är ganska lika varandra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback