Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-27, 14:48
  #625
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Brukar inte tro på konspirationer men med tanke på hur mycket hat det var mot vita förra årets gala känns det uppgjort. Typ "här skämmer vi ut den vita rasen mohahaha" med det sagt inget illa menat mot "Moonlight"

Sjävklart är det så.
Och utländska film vann för att han inte kom i protest av Trump.
Spyr på alla hån å skratt åt Trump.
Kändisar har noll koll på verkligehten.
Citera
2017-02-27, 15:01
  #626
Medlem
Strombolizs avatar
Precis som jag misstänkte så bestämde sig juryn för att ösa priser över svarta efter "#OscarsSoWhite" kontroverserna. Båda birollerna, OJ-dokumentären, Moonlight... Och så förstås priser till den iranska filmen och de syriska vita hjälmarna. Hela tillställningen var en PK-orgie av guds nåde. Så underbart befriande med kaoset på slutet!
Citera
2017-02-27, 15:25
  #627
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Precis som jag misstänkte så bestämde sig juryn för att ösa priser över svarta efter "#OscarsSoWhite" kontroverserna. Båda birollerna, OJ-dokumentären, Moonlight... Och så förstås priser till den iranska filmen och de syriska vita hjälmarna. Hela tillställningen var en PK-orgie av guds nåde. Så underbart befriande med kaoset på slutet!

Visst kan den ses som pk ( varken sett OJ eller de vita hjälmarna) eller så var det riktigt bravfilmer. Tycker de som vann av de "pk" förtjänade det( av de jag har sett )
Citera
2017-02-27, 15:33
  #628
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Precis som jag misstänkte så bestämde sig juryn för att ösa priser över svarta efter "#OscarsSoWhite" kontroverserna. Båda birollerna, OJ-dokumentären, Moonlight... Och så förstås priser till den iranska filmen och de syriska vita hjälmarna. Hela tillställningen var en PK-orgie av guds nåde. Så underbart befriande med kaoset på slutet!

Vilka skulle ha vunnit istället, då?
Citera
2017-02-27, 15:36
  #629
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Visst kan den ses som pk ( varken sett OJ eller de vita hjälmarna) eller så var det riktigt bravfilmer. Tycker de som vann av de "pk" förtjänade det( av de jag har sett )

Kan väl tilläggas att OJ Simpson inte skildras som någon sympatisk hjälte i den dokumentären. Hans persona problematiseras rätt kraftigt.
Citera
2017-02-27, 16:28
  #630
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kan väl tilläggas att OJ Simpson inte skildras som någon sympatisk hjälte i den dokumentären. Hans persona problematiseras rätt kraftigt.

Gillade dokumentären så länge det inte handlade om mordet, va intressant att se vilken streber OJ var och hur han personifierade den svarte mannen som vita såg upp till. Och som grädden på moset fick han Nicole, nu i efterhand förstår jag varför det blev sån uppståndelse. Något man inte fattade alls eller ens brydde sig om när det väl hände och mordet blev en dokusåpa, modern till reality shows som vi känner till idag.
Citera
2017-02-27, 17:26
  #631
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Gillade dokumentären så länge det inte handlade om mordet, va intressant att se vilken streber OJ var och hur han personifierade den svarte mannen som vita såg upp till. Och som grädden på moset fick han Nicole, nu i efterhand förstår jag varför det blev sån uppståndelse. Något man inte fattade alls eller ens brydde sig om när det väl hände och mordet blev en dokusåpa, modern till reality shows som vi känner till idag.

Jag tycker du ska se klart den. Sista avsnittet om tiden efter rättegången är också intressant.

Man ska sedan komplettera den med American Crime Story - The People v. O. J. Simpson.
Citera
2017-02-27, 17:33
  #632
Medlem
negerapans avatar
Folk snackar om "bla bla negrer vann" osv. men Moonlight var i mitt tycke den bästa filmen.
Citera
2017-02-27, 17:50
  #633
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tycker du ska se klart den. Sista avsnittet om tiden efter rättegången är också intressant.

Man ska sedan komplettera den med American Crime Story - The People v. O. J. Simpson.

Såg alla 5 avsnitt men tappade som sagt intresse lite grann, fortfarande en bra dokumentär.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tycker du ska se klart den. Sista avsnittet om tiden efter rättegången är också intressant.

Man ska sedan komplettera den med American Crime Story - The People v. O. J. Simpson.

Ska se den också när jag känner att jag är redo, blev lite överdosering av OJ efter sett 8 timmar.
Citera
2017-02-27, 18:47
  #634
Medlem
Chiefduskys avatar
https://www.youtube.com/watch?v=skeD2-vUMDs

Ganska rolig konspirationsteori vid 5:00
Citera
2017-02-27, 18:52
  #635
Medlem
Hannes Holm är ledsen för att han inte fick hålla ett tal om "vad som verkligen händer i Sverige" (precis som om han skulle ha koll): http://www.dn.se/kultur-noje/linus-s...vad-som-hande/

Jag säger bara: tack Oscarsjuryn för att ni gjorde så att Hannes Holm slapp göra bort sig.
Citera
2017-02-27, 21:04
  #636
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hittade denna passagen:



https://en.wikipedia.org/wiki/Academ...nation_process

Det var väl ungefär vad jag sade. Det är öppet för alla i akademin, men man ska ha sett alla de nominerade filmerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback