Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-05, 21:33
  #1
Medlem
Tropicanans avatar
Som jag har fattat det hela så kan man inte köpa en Red Bull hjälm utan isf får man måla sin egna.
Det Jag undrar är ifall det finns folk som jobbar med att spraya plast osv som är kapabel till att utföra ett så pass avancerat arbete som en red bull hjälm.

Ska länka er ett klipp: https://www.youtube.com/watch?v=_jgNcOddgCI

Som man kan fatta så är denna kille professionell inom att spraya osv.
Kan man få tag på någon som kan göra sådana saker? Hur ska man gå tillväga
Citera
2016-10-05, 21:40
  #2
Medlem
RobocoprahWinfreys avatar
En sån måste man väl kunna tjata sig till som en del av sponsoravtalet?
Citera
2016-10-05, 21:47
  #3
Medlem
Varför i hela helvetet vill man köra omkring och göra reklam för en piss-dryck (ser ut som piss, smakar som piss luktar) som Red Bull, utan att få bra betalt för det?

Vad faaaaaan är det för fel i huvudet på människor i det här landet...
Citera
2016-10-05, 22:02
  #4
Avstängd
Sebbe.Laxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Varför i hela helvetet vill man köra omkring och göra reklam för en piss-dryck (ser ut som piss, smakar som piss luktar) som Red Bull, utan att få bra betalt för det?

Vad faaaaaan är det för fel i huvudet på människor i det här landet...

Tänker exakt detsamma! Att sponsrade idrottsmän-/kvinnor kör med reklam är självklart men varför skall man göra reklam utan att få betalt och ännu värre verkligen söka efter eller till och med måla sin egen hjälm
Citera
2016-10-05, 22:06
  #5
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Laxx
Tänker exakt detsamma! Att sponsrade idrottsmän-/kvinnor kör med reklam är självklart men varför skall man göra reklam utan att få betalt och ännu värre verkligen söka efter eller till och med måla sin egen hjälm




Ja ni kanske inte är med på banan riktigt, Men jag vill ju inte ha en red bull hjälm för att jag vill åka omkring och sponsra red bull. Utan nu är ju grejen att jag tycker dom hjälmarna ser jävligt bra ut.

Hade hjälmen sett ut som på videon utan att red bull fanns så hade jag köpt den oavsett.
Citera
2016-10-05, 22:35
  #6
Medlem
Det finns red bull hjälmar från Kini på eBay.
Kolla noga bara, såg att flera av dom inte var Dot godkända
Citera
2016-10-05, 22:40
  #7
Medlem
SilentVictorys avatar
Du googlar på motivlackering och väljer den som känns bäst. Finns en hel del folk som sysslar med sådant där.

David Gunnarsson (Daveart) tillhör väl bland dom bästa i landet i alla fall.
Citera
2016-10-05, 22:40
  #8
Medlem
Finns även replika hjälmar från casco, men dom var tunga. 1500g
Citera
2017-01-17, 15:25
  #9
Medlem
Jiiiberishs avatar
http://www.ebay.com/bhp/red-bull-helmet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback