Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2022-08-01, 12:02
  #85
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOzil
Jag är mycket glad över att han inte varit med i Spanarna på länge. Hans spaningar var ju alltid mer eller mindre osammanhängande med gnäll på postens service eller någon obskyr språkspaning.

Ja jösses, nu under sommaren har ju spanarnas poddavsnitt bestått av gamla repriser. Har lyssnat på samtliga avsnitt som sänts redan tidigare, och redan förut tyckte jag att Hallberg var irriterande. Men när jag lyssnar på hans så kallade "spaningar" idag så mår jag fan illa. Maken till pompös och insnöad akademikerwannabe får man ju verkligen leta efter. Hallberg verkar vara en såndär typ som tror att han vet allt bara för att han har pluggat i/bott i/besökt eller rent av bara hört talas om staden Lund.

Begriper inte att de lät honom vara kvar så länge, med tanke på att hans så kallade "spaningar" aldrig är spaningar. Han har bara hittat något att klaga på under veckan (oftast folks språkbruk), lägger fram tre "bevis" för detta, blir motbevisad på samtliga punkter av de andra, riktiga, spanarna, blir till sist ombedd av Ingvar Storm att spana om vart det hela leder i framtiden men verkar då alltid ha glömt att det skulle vara en framtidsspaning, så han saknar helt tanke om detta.

Lägg till detta till diverse typiska akademikerwannabe-uttryck och töntiga inpassningar, så blir det hela ännu mer obegripligt. Hade karln nåt slags 10-års kontrakt med Sveriges Radio eller, så att de inte kunde göra sig av med honom?
__________________
Senast redigerad av GrillTekniker 2022-08-01 kl. 12:07.
Citera
2023-12-01, 15:16
  #86
Medlem
Klosseklumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Man kan dock undra hur man kunde tycka att det var en bra idé att köra intervjuer där Hallberg eller någon annan refererar till låten som nyss framfördes som ”klämmig” och sedan direktöversätta det till engelska (squeeze) och försöka få de uttråkade och undrande artisterna att skratta åt det tokiga att kalla en låt för klämmig.
Herregud. Någon med uppdaterad info om skälet till denna stofils ganska hastiga och permanenta (?) frånvaro i medierna?
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback