Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-21, 15:08
  #61
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag var otydlig. Jag ger dig rätt i att Trump-revolution inte handlar så mycket om Trump som om folket. Borde det oroa "ditt folk" och/eller din politiska sida mer eller mindre tror du?

Menar du att jag är emot Trump eller vad försöker du insinuera?
Citera
2017-01-21, 15:56
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det Martin Armstrong skriver är att Trump vann eftersom folket vill ha något annat, något nytt.. dvs Trump behövde inte vinna folkets förtroende - det räckte med att vara lite motvalls-clown. Det var mer som om de etablerade politikerna förlorat folkets förtroende ön att Trump vann det, en klassisk missnöjespolitiker.
Do not confuse the “Trump Revolution” with Trump himself. The people are sick and tired of the same old nonsense. Trump just so happened to be there at the right time. This is a revolution of the people — not Trump

Vad tror du händer med Trump om han blir en ny Obama. Så länge han är en motvalls-clown (motvalls mot vad?) tror jag det fungerar alldeles utmärkt för folket, det är precis det de vill ha.

Trump har som jag ser det inget att vinna på att inte lyssna på folket längre. Fortsätter han med krigen och stärker wallstreet kommer ingen tacka honom för det
Citera
2017-01-21, 16:08
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om du har rätt i detta så är det ju ännu värre - du påstår alltså att han ställde upp av rent egoistiska skäl, men nu tror du helt plötsligt att han blivit altruist?
Jag tror faktiskt det är så enkelt så att han älskar rampljuset och älskar när folket hejar på honom. Han har ju till och med haft samma valtals (tacktal) efter han vann presidentvalet. Innan valet pratade han ofta två till tre gånger per dag på olika ställen.

Hans ego och exhibitionism gör att han kanske gör det här för han tycker det är så jävla kul
Citera
2017-01-23, 07:58
  #64
Medlem
Demonstrationerna runt om i världen igår är enligt mig ett verk av Deep State. Ett viktigt arbete för Deep State är opinionsarbete. Då försöker man stötta grupper som har ett budskap som går hem och som samtidigt fungerar för ens egen agenda. Det är ungefär som "The enemy of my enemy is my friend". Globaliseringen som främst drivits av Oljeländer vill radera landsgränser förutom den del de själva verkar i. Där ser de till att bibehålla knivskarpa konflikter.

Jag tror drivkraften hos oljeländerna ligger i att sakta ner utveckling och förhindra dynamik och småföretagande på lokal nivå. Bidragssystemens utformning, hur banker jobbar och valutamanipulation är också viktiga instrument för att bromsa där

Småskaliga lösningar kräver inte alls lika mycket bränsle

https://www.youtube.com/watch?v=wUuprXdv_h8
Citera
2017-01-26, 02:44
  #65
Medlem
Fantastisk dokumentär gjord av corbertreport om hur olja tog över och hur de blev "Deep State"
How Big Oil Conquered the World

Han förklarar mycket bra om hur allt handlar om att oljemarknaden måste vara ett monopol, så länge den är det så kommer de som sitter på oljan kontrollera världen så länge världen måste ha oljan för att fungera
Citera
2017-01-31, 17:37
  #66
Medlem
Big Oil och Big Drugs

Världens största produktion av heroin sker i Afghanistan. De producerar runt 90% av världens illegala heroin. Är det någon som någon gång hört om jättebeslag av heroin i närheten av Afghanistan? Hur lyckas man smuggla så mycket heroin utan att någon åker dit?

Big Oil tjänar inte bara pengar på Olja, med deras inflytande över världens politiker finns det andra intressanta marknader där lönsamheten är mycket hög. Har man dessutom kontroll över militära styrkor så varför inte slå ihop påsarna.

Skall saker transporteras från Mellanöstern in till Europa är Turkiet lämpligt. Förr var det relativt ovanligt att nyheter från Turkiet sipprade ut. Det är först på senare tid i och med deras inblandning med ISIS som nyhetsflödet från Turkiet ökat.

Turkiets ekonomiska utveckling från 2001 (samma år som 9/11) till finanskrisen var otroligt hög. Landet moderniserades enormt. Men vart kom alla pengar ifrån? Turkiet är inte direkt känt för att exportera

Här är en av de få ledtrådar som finns angående Turkiets roll som transitland angående droghandeln.
Turkey’s pivotal role in the international drug trade
Citat:
Since the 1950s, Turkey has played a key role in channelling into Europe and the United States the heroin produced in the "Golden Triangle" comprised by Afghanistan, Pakistan and Iran. The operation is run by mafia groups closely controlled by the MIT. One of their personnel described their relations with the police in the following terms: "Our people are able to pass through Yesilköy (Istanbul) airport whenever they wish, without being controlled by customs, with briefcases containing 3-5 million marks. Sometimes they stamp their passports, sometimes they don’t. Our boss has all kinds of false passports, stamps etc. (6)."
Citat:
After the Gulf War in 1991, Turkey found itself deprived of the all-important Iraqi market and,since it lacked significant oil reserves of its own, it decided to make up for the loss by turningmore massively to drugs. The trafficking increased in intensity with the arrival of the "hawks" inpower, after the death in suspicious circumstances of President Turgut Özal in April 1993.According to the minister of interior, the war in Kurdistan had cost the Turkish exchequerupwards of $12.5 billion (7). Whereas, according to the daily Hürriyet , Turkey’s heroin trafficking brought in $25 billion in 1995 and $37.5 billion in 1996 (8).
...
Western Europe is the principal target of this massive trafficking operation. However, most European governments prefer to maintain an embarrassed silence on Ankara’s dealings, in the same way that they have refrained from open criticism of the destruction of 3,428 Kurdishvillages and the displacement of more than three million Kurds by their Turkish allies (11).

Troligt är denna verksamhet är mycket lönsam för både Big Oil och Turkiet. Där får diverse myndigheter inte pilla heller, polis mm skall först involveras vid gatuförsäljning för att få upp priset på droger.

Regelverket för droghandel är utformat med samma principer som Olja och syftet är att maximera omsättningen och därmed vinsterna och det gör man genom att monopolisera marknaden. Lagar och regler utformas så ingen annan kan konkurrera.
__________________
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2017-01-31 kl. 17:40.
Citera
2017-02-11, 05:49
  #67
Medlem
Moderaterna har svängt om Decemberöverenskommelsen. Det gillas inte av Deep State, det inflytelserika nätverk man byggt upp. Man vill ha toppstyrda partier, helst två och Decemberöverenskommelsen är en teknik för att toppstyra.

Här är en artikel av många som beskriver Moderaternas ras
http://www.gp.se/ledare/att-leda-ell...onen-1.4153160

Citat:
Förmodligen är ”kris” ett ord som ganska väl beskriver stämningen på Moderaternas partikansli just nu. Under torsdagen kom två nya mätningar där de tappar väljarstöd: Moderaterna backar 2 procentenheter i GP/Sifo och hela 5,8 procentenheter – en siffra som motsvarar det totala stödet för Liberalerna i samma mätning – i Expressen/Demoskop.

I en av undersökningarna har Moderaterna rasat 5,8%. Detta för att de gjort något som väldigt många väljare vill, nämligen skrota Decemberöverenskommelsen. Men vad som framförallt är viktigt att lyfta fram är att det är extremt få sett till hela befolkningen som följer vad politiker gör. De flesta vet knappt vad våra politiker heter mer än möjligen några partiledare. Att få någon att byta parti är jättesvårt, en sådan här svängning är omöjlig annat än partiledaren blivit skjuten eller liknande, att man då får mängder av väljare som visar sympati.

Det här undersökningarna är inte till för att spegla opinionen utan de är till för att skapa intern kritik mot att partiledare börjar tänka på vad folket vill istället för att lyda.
__________________
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2017-02-11 kl. 05:52.
Citera
2017-02-15, 20:52
  #68
Medlem
Deep State mot Trump
Trump har förlorat ett slag mot deep state när flynn fick sluta. Troligen har de någon hake på honom och det gjorde att han fick sluta medan det officiellt skylls på kontakter med ryssland. Vi kommer höra "nyheter" om hur ryssland försöker kompromettera USA så länge trump är president.
The Anti-Trump Deep State Color Revolution Coup Targets Flynn
Citera
2017-05-17, 20:45
  #69
Medlem
jag tror svenska politiker förlitar sig på att systemet är äkta, men det finns nog folk t.ex. carl bildt som är medvetna om att deep state finns i Sverige = Wallenberg m.fl.
Citera
2017-05-30, 22:41
  #70
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
jag tror svenska politiker förlitar sig på att systemet är äkta, men det finns nog folk t.ex. carl bildt som är medvetna om att deep state finns i Sverige = Wallenberg m.fl.
Att ärliga politiker är så sällsynta tror jag beror på att det finns så effektiva sätt att göra karriär för oärliga politiker. Inom partierna finns, tror jag, nätverk av oärliga politiker som lyfter fram varandra. De oärliga politikerna är näst intill infiltratörer vilka tjänar partifrämmande krafter vilka erbjuder dem en vidare karriär. En sorts odemokratisk termik.

All korruption sammanstrålar i den dolda makten.
Citera
2017-06-10, 09:53
  #71
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
...... vad tråden handlar om är om det finns en ufo-klass i Sverige, människor vars perspektiv vi aldrig får inblick i och som lever under för oss helt främmande villkor - och vars makt och framförhållning påverkar vår framtida tillvaro på ett sätt som vi inte ens kan ana. Människor som inte är det minsta lika oss inför lagen, som aldrig följer lagen eller ens tänker i de banorna. De äger i stort sett allt, de samverkar sinsemellan och de är hänsynslösa.
Att de underordnar sig motsvarande och än starkare utländska grupperingar är en självklarhet och är en del av det maktspel som genomsyrar deras vardag.
Oss andra betraktar de ungefär som mer eller mindre användbara resurser, som alltid hålls utanför, alltid manipuleras och alltid hålls under kontroll. Jag tror inte att jag avser den s.k överklassen, utan en mindre del av överklassen, med en klar men osynlig och hemlig roll i samhällsskeendena. De skulle mycket väl kunnat mörda Olof Palme, vars far och farfar kan ha varit viktiga inom deep state. Och de skulle ha kunnat gjort det i samverkan med utländska intressen.
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
...... de moderna ledarna lär sig en ledarstil som är mer manipulativ och som vilseleder oss så vi inte längre förstår vem som är vad.
Om du krockar med någon av dem råkar du kanske illa ut, kanske inte, men de styr och manipulerar oss utan stöd i författningen. Utan att vi ens vet vilka de är - eller ens om de finns.
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Som jag tänker mig ett svenskt Deep State så består det av åtskilliga tusen personer i ett informellt nätverk, de ledande inom de ledande finansfamiljerna och personer som har knutits till DS p.g.a deras kunskaper, färdigheter eller personliga makt. Detta nätverk skulle kunna definieras av att de har makt att tillsätta poster i samhället med personer de vill ha tillsatta och avsätta de som de vill ha avsatta.
Militären, polisen, rättsväsendet, massmedia, partierna, näringslivet, universiteten finns i reviret. Inte så att alla där är korrumperade, men så att det finns korrumperade på vissa nyckelposter.
I stort sett alla som ingår i DS gör det p.g.a sin kompetens, d.v.s den tjänstbarhet som nätverket önskar. De som knyts till DS knyts till vissa personer inom DS och behöver inte veta något om helheten.
DS är inte ett nätverk av frihetshjältar eller äventyrare utan alla viker sig inför utländsk övermakt därför att det lönar sig.
Denna beskrivning är suveränt bra och stämmer precis med vad jag själv kommit fram till efter att ha summerat alla konstigheter som hänt mig under mitt arbetsliv som teleingenjör i vår särskilt skyddsklassade informationsbransch.
Den DS som jag till en början kallade SPF och gissade hade haft med statskuppen kring palmemordet att göra visade sig vara betydligt mer omfattande än så. Försöket att skjuta min svärson och kidnappa min dotter i Afrika senast visade sig min vän från GRU känna till och ville förbereda mig på precis som han en gång varnade Säpo inför palmemordet. Jag kan inte tro att han bara varit synsk så som frimureriet velat förklara saken.
Citera
2017-06-10, 17:30
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Denna beskrivning är suveränt bra och stämmer precis med vad jag själv kommit fram till efter att ha summerat alla konstigheter som hänt mig under mitt arbetsliv som teleingenjör i vår särskilt skyddsklassade informationsbransch.
Den DS som jag till en början kallade SPF och gissade hade haft med statskuppen kring palmemordet att göra visade sig vara betydligt mer omfattande än så. Försöket att skjuta min svärson och kidnappa min dotter i Afrika senast visade sig min vän från GRU känna till och ville förbereda mig på precis som han en gång varnade Säpo inför palmemordet. Jag kan inte tro att han bara varit synsk så som frimureriet velat förklara saken.

Det iesho beskriver kan ganska väl bekräftas med alla Numbers stations som enligt vår nuvarande bekräftade histora varit aktiva sedan ww1. Förmodligen längre än så.
Helt enkelt ett globalt kommunikationssystem för en grupp individer av okänd storlek integrerade i samhället som förmodligen har möjligheten att snappa upp denna kommunikation direkt, utan att behöva sitta o skruva på en kortvågsradio.
Deep state är ett globalt nätverk där alla vi andra är som fåren i hagen. Tror jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback