Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-06-10, 22:58
  #73
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det iesho beskriver kan ganska väl bekräftas med alla Numbers stations som enligt vår nuvarande bekräftade histora varit aktiva sedan ww1. Förmodligen längre än så.
Helt enkelt ett globalt kommunikationssystem för en grupp individer av okänd storlek integrerade i samhället som förmodligen har möjligheten att snappa upp denna kommunikation direkt, utan att behöva sitta o skruva på en kortvågsradio.
Deep state är ett globalt nätverk där alla vi andra är som fåren i hagen. Tror jag.
Number stations har antagligen funnits från radions begynnelse. Typisk militärt/diplomatiskt arrangemang.

https://en.wikipedia.org/wiki/Numbers_station

Lite mystiskt att sända ut korta sifferserier så där och fenomenet har väl aldrig avslöjats i detalj?
Citera
2017-06-11, 12:13
  #74
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Number stations har antagligen funnits från radions begynnelse. Typisk militärt/diplomatiskt arrangemang. https://en.wikipedia.org/wiki/Numbers_station Lite mystiskt att sända ut korta sifferserier så där och fenomenet har väl aldrig avslöjats i detalj?
Det är ju fullt tänkbart att hemliga eliter bland både maffia och militär är kapabla att utnyttja gammal bortglömd teknik på ett sätt som inga framåtsträvare ens kunnat tänka vara möjligt. Slowrate "internetforum" för särskilt invigda kan ju som sagt ha använts på gamla ångradions tid. Med de enklaste dos program kan ju tekniken ha varit tillräckligt effektiv även för global kommunikation på Palmes tid. Frimureriet som sedan gärna drar åt sig alla misstankar för all mystisk verksamhet så att vi andra ska kunna betraktas som galna om något blir avslöjat blir så främst på gangstalking mot vissa och vilseledning av folk och folkvalda i allmänhet.
Citera
2017-06-11, 16:11
  #75
Medlem
fluffypuffys avatar
Just att ingen vettig förklaring till Number station fenomenet presenterats på över 100 år talar väl sitt tydliga språk?
Visst, teorier om att spioner använder det har lagts fram och det var nån incident med knarksmugglare på Kuba om jag inte missminner mig, men funderar man på det en stund med alla variablar på bordet så håller inte de teorierna.
Hur dessa kortvågssignaler som omger oss i detta nu i praktiken används kan vi bara spekulera i, men om det verkligen finns ett "deep state" så skulle de om de själva inte kontrollerade det aldrig tillåta dess existens.
Enkel matematik.

Number stations Kan vara beviset som behövs för att nå närmare svaret på den stora gåtan.
__________________
Senast redigerad av fluffypuffy 2017-06-11 kl. 16:26.
Citera
2017-06-11, 17:01
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Just att ingen vettig förklaring till Number station fenomenet presenterats på över 100 år talar väl sitt tydliga språk?
Visst, teorier om att spioner använder det har lagts fram och det var nån incident med knarksmugglare på Kuba om jag inte missminner mig, men funderar man på det en stund med alla variablar på bordet så håller inte de teorierna.
Hur dessa kortvågssignaler som omger oss i detta nu i praktiken används kan vi bara spekulera i, men om det verkligen finns ett "deep state" så skulle de om de själva inte kontrollerade det aldrig tillåta dess existens.
Enkel matematik.

Number stations Kan vara beviset som behövs för att nå närmare svaret på den stora gåtan.

Electrophonic hearing, exempelvis människor som kan höra/känna radiovågor genom tänder osv är en intressant fundering i ämnet.
För 100 år sedan fanns inte teknologin att implementera detta i spioner fysiskt även om det säkert skulle vara möjligt idag.
Om vi går all in David icke, vilka djur hör dessa frekvenser naturligt?
Citera
2017-06-11, 23:07
  #77
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Electrophonic hearing, exempelvis människor som kan höra/känna radiovågor genom tänder osv är en intressant fundering i ämnet.
För 100 år sedan fanns inte teknologin att implementera detta i spioner fysiskt även om det säkert skulle vara möjligt idag.
Om vi går all in David icke, vilka djur hör dessa frekvenser naturligt?
Att somliga kan höra radiovågor och t o m mikrovågor och att de kan vara intelligent modulerade på något vis är inte så konstigt men det krävs mycket träning för att kunna fatta annat än vissa varningssignaler. Det mesta låter bara som knatter eller brus som från ett radioteleskop. Kryptomöjligheterna är oändliga. Ska man kommunicera med djur eller andra intelligenser måste man tänka i bilder som tydligen är ett naturligt fenomen men redan detta lär vara omöjligt utan gemensam lika intelligent kodnyckel. Principen hos gamla number station kan säkert ändå tillämpas av telegrafister för deep state och maffiaverksamhet världen över utan att de någonsin kan avslöjas.
Citera
2018-09-06, 19:23
  #78
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Deep state - finns nåt sånt i Sverige??
Ja det gör det.

Men viktigare är nog det som märks redan och som kommer att märkas än mer efter valet.

Vad jag talar om är "Deep Kommun".

Vi lägger redan nu märke hur dessa "avslöjar lokala politiker" (kommentarer i alternativmedia etc) för att få bort dom utomparlamentariskt.

Efter valet kommer detta att når orkansyrka.
Citera
2018-09-06, 19:47
  #79
Medlem
SnakePlissskens avatar
Det är fler amerikaner som tror att deep state existerar än det finns amerikaner som tror sig ha en aning om vad deep state är.. hoppas det inte är lika illa ställt i Sverige, men tittar man här på Flashback så verkar det ju finnas väldigt många olika tolkningar av vad deep state skulle kunna vara..

Only 37 percent of Americans said they were at least “somewhat familiar” with the term “deep state.” However, given the description, 27 percent said the deep state definitely exists and 47 percent said it probably exists.

https://www.google.se/amp/s/www.vox....ate-poll-trump
Citera
2018-09-06, 19:55
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är fler amerikaner som tror att deep state existerar än det finns amerikaner som tror sig ha en aning om vad deep state är.. hoppas det inte är lika illa ställt i Sverige, men tittar man här på Flashback så verkar det ju finnas väldigt många olika tolkningar av vad deep state skulle kunna vara..

Only 37 percent of Americans said they were at least “somewhat familiar” with the term “deep state.” However, given the description, 27 percent said the deep state definitely exists and 47 percent said it probably exists.

https://www.google.se/amp/s/www.vox....ate-poll-trump

Om jag skulle få frågan ifall jag tror att det finns högre makter/intressen som påverkar saker runt omkring mig skulle jag svara Ja.

Det jag inte hade kunnat svara lika enkelt på är varför, vilka och hur.
Citera
2018-09-06, 20:13
  #81
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Om jag skulle få frågan ifall jag tror att det finns högre makter/intressen som påverkar saker runt omkring mig skulle jag svara Ja.

Det jag inte hade kunnat svara lika enkelt på är varför, vilka och hur.

Låter som vanlig religiös tro.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback