Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-05, 10:59
  #1
Medlem
Hejsan!
Jag undrar om det finns någon möjlighet att identifiera poliser som handhavit ett ärende man figurerat i?
T.ex. Jag blir stoppad med min bil (utan att ha druckit) trakasserad av polisen som ska identifiera mig där han menar att jag är berusad, ber om identifikation av honom och han nekar. Sedan till häktet.

Hursom finns det något officiellt sätt att ta reda på tjänstemannens namn/uppgifter?
t.ex. om man figurerar i en polisundersökning och vill ta reda på tjänstemännens namn.
Eller de polisers, som tar in en i häktet för t.ex. fylla eller annat småbrott.

Finns det något inofficiellt sätt att ta reda på detta?
T.ex. hänga utanför stationen man blev häktad i tills polisen går av sitt pass och t.ex. går i civilkläder till sin bil som står parkerad några gator ifrån stationen och sedan göra en registreringskylts-kontroll hos vägverket.

Flyttas konstaplar runt eller är de alltid tillhörande samma station?

Kanske finns det någon som har identifierat en polis och vet ett sätt?
Kanske har ni några smarta ideer?
Citera
2016-10-05, 11:27
  #2
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonlylonly
Hejsan!
Jag undrar om det finns någon möjlighet att identifiera poliser som handhavit ett ärende man figurerat i?
T.ex. Jag blir stoppad med min bil (utan att ha druckit) trakasserad av polisen som ska identifiera mig där han menar att jag är berusad, ber om identifikation av honom och han nekar. Sedan till häktet.

Hursom finns det något officiellt sätt att ta reda på tjänstemannens namn/uppgifter?
t.ex. om man figurerar i en polisundersökning och vill ta reda på tjänstemännens namn.
Eller de polisers, som tar in en i häktet för t.ex. fylla eller annat småbrott.

Finns det något inofficiellt sätt att ta reda på detta?
T.ex. hänga utanför stationen man blev häktad i tills polisen går av sitt pass och t.ex. går i civilkläder till sin bil som står parkerad några gator ifrån stationen och sedan göra en registreringskylts-kontroll hos vägverket.

Flyttas konstaplar runt eller är de alltid tillhörande samma station?

Kanske finns det någon som har identifierat en polis och vet ett sätt?
Kanske har ni några smarta ideer?

Du hade tänkt göra vad med sådan information?

Det låter som du är en butthurt 'free inhabitant' googla gärna några videos på den typen av idiot.
Citera
2016-10-05, 12:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Du hade tänkt göra vad med sådan information?

Det låter som du är en butthurt 'free inhabitant' googla gärna några videos på den typen av idiot.

Om jag är, så fint som du säger det, "butthurt" eller anser mig vara en "free inhabitant" är inte relevant.
Är endast intresserad av andras tankar gällande min fråga.
Hur de skulle gå tillväga och så vidare.
Kanske du kan snickra ihop en lösning till hur DU hade gått tillväga?
Söker seriösa svar, inte ringa en polis till området och attackera dem. Vill veta hur NI hade gått tillväga för att få tag på ett namn.

Svara på ämnet och inte huruvida du vill stångas för att du känner DIG "butthurt" av att jag bollar med tanken...
__________________
Senast redigerad av Stonlylonly 2016-10-05 kl. 12:21.
Citera
2016-10-05, 19:39
  #4
Medlem
8-bits avatar
"Oh MY GOD YOU ARE RAPING ME! OOOOOH MY GOD!"

Edit: Hoppas du kom levande ifrån denna situation. Fjolla.
__________________
Senast redigerad av 8-bit 2016-10-05 kl. 19:52.
Citera
2016-10-08, 15:36
  #5
Medlem
"Oh MY GOD YOU ARE RAPING ME! OOOOOH MY GOD!"

Edit: Hoppas du kom levande ifrån denna situation. Fjolla.

En situation har aldrig uppstått. Som jag sa jag bollar med tanken.

Det låter som att 8-bit är en uniformsfjolla som blev butthurt av det faktum att uniformen inte kan skydda dig eller dina kollegor om man verkligen skulle vilja klämma åt er.
Fjolla är man inte om man söker upp en person som t.ex. har missbrukat en maktposition.
Fjolla är den som i egenskap av maktposition forcerar något på en annan. Han är också en enfaldig sadist som antagligen blev mobbad i skolan och blev polis för att "ge igen".
Sorry 8-bit, uniformer ger inga superkrafter.

Finner det fantaskiskt hur du genom alla dina inlägg, tydligt visar att du antingen bär uniform eller är släkt med någon som gör. Dina inlägg speglar tydligt vilket typ av narcissistisk person du är, även din bristande intelligens. Det kvittar hur många länder du varit i (din patetiske fan) du fattar fortfarande inte halv fem. Perfekt för uniform. Förresten, försök inte mäta kuk, du kommer alltid att förlora.

Av att läsa dina inlägg framgår att du är omkring 30-35 år gammal, dem är riktigt roliga, du vet ju för fan inte ens hur man använder google (periodiska systemet, tror du att du ska förstå något av det då?).
Hoppas du kmr levande ur din situation, FJOLLA med rosa rosett, både under och efter arbetspassen.

Denna tråden kan stängas, antingen är folk för fega för att skriva sina ideer eller så blir det butthurt av möjligheten...
Citera
2016-10-09, 06:58
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stonlylonly
"Oh MY GOD YOU ARE RAPING ME! OOOOOH MY GOD!"

Edit: Hoppas du kom levande ifrån denna situation. Fjolla.

En situation har aldrig uppstått. Som jag sa jag bollar med tanken.

Det låter som att 8-bit är en uniformsfjolla som blev butthurt av det faktum att uniformen inte kan skydda dig eller dina kollegor om man verkligen skulle vilja klämma åt er.
Fjolla är man inte om man söker upp en person som t.ex. har missbrukat en maktposition.
Fjolla är den som i egenskap av maktposition forcerar något på en annan. Han är också en enfaldig sadist som antagligen blev mobbad i skolan och blev polis för att "ge igen".
Sorry 8-bit, uniformer ger inga superkrafter.

Finner det fantaskiskt hur du genom alla dina inlägg, tydligt visar att du antingen bär uniform eller är släkt med någon som gör. Dina inlägg speglar tydligt vilket typ av narcissistisk person du är, även din bristande intelligens. Det kvittar hur många länder du varit i (din patetiske fan) du fattar fortfarande inte halv fem. Perfekt för uniform. Förresten, försök inte mäta kuk, du kommer alltid att förlora.

Av att läsa dina inlägg framgår att du är omkring 30-35 år gammal, dem är riktigt roliga, du vet ju för fan inte ens hur man använder google (periodiska systemet, tror du att du ska förstå något av det då?).
Hoppas du kmr levande ur din situation, FJOLLA med rosa rosett, både under och efter arbetspassen.

Denna tråden kan stängas, antingen är folk för fega för att skriva sina ideer eller så blir det butthurt av möjligheten...


sitt i bilen utanför stationen och vänta på att snubben ska köra förbi sen tar du bara regnumret och kollar upp. Sen gör du vad fan du vill.

Är det anmält något, vid tex misshandel så har jag för mig att det brukar stå vilken polis som tagit emot uppgifterna/hållit förhör men vid kontroller är jag osäker.
Citera
2016-10-11, 14:37
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonlylonly
Hejsan!
Jag undrar om det finns någon möjlighet att identifiera poliser som handhavit ett ärende man figurerat i?
T.ex. Jag blir stoppad med min bil (utan att ha druckit) trakasserad av polisen som ska identifiera mig där han menar att jag är berusad, ber om identifikation av honom och han nekar. Sedan till häktet.

Hursom finns det något officiellt sätt att ta reda på tjänstemannens namn/uppgifter?
t.ex. om man figurerar i en polisundersökning och vill ta reda på tjänstemännens namn.
Eller de polisers, som tar in en i häktet för t.ex. fylla eller annat småbrott.

Finns det något inofficiellt sätt att ta reda på detta?
T.ex. hänga utanför stationen man blev häktad i tills polisen går av sitt pass och t.ex. går i civilkläder till sin bil som står parkerad några gator ifrån stationen och sedan göra en registreringskylts-kontroll hos vägverket.

Flyttas konstaplar runt eller är de alltid tillhörande samma station?

Kanske finns det någon som har identifierat en polis och vet ett sätt?
Kanske har ni några smarta ideer?

Med tanke på dina andra trådar kanske det finns all anledning i världen för polisen ifråga att misstänka att du var berusad. Sluta knarka så kanske du slipper den här typen av problem.

(FB) Kan inte sluta röka cannabis, deprimerad/ångest
Citera
2016-10-11, 21:58
  #8
Medlem
Varför har inte alla poliser skyddade ID? Dom ska ju inte behöva vara drabbade på sin fritid kan man tycka
Citera
2016-10-12, 12:32
  #9
Medlem
Som jag sa jag har inte blivit gripen eller annat. Det är ett fiktivt exempel. Tycker att det ska vara självklart att man ska ha möjligheten att identifiera en polis och tanken slog mig efter att en äldre bekannt till mig blivit trakasserad av en polis. Poliser är människor som alla andra och kan också göra fel, ibland måste vissa personer som jobbar inom yrket plockas bort därifrån eller få något straff.

Jag tänker upprepa mig igen här:

JAG HAR INTE BEGÅTT ETT BROTT, JAG HAR INTE BLIVIT UTSATT FÖR NÅGON FORM AV ÖVERGREPP AV POLIS ELLER NÅGON ANNAN (förutom folk på flashback som uppenbarligen får ont av det faktum att man kan på eget bevåg identifiera en polis).

Får ni ont av att man enbart pratar om det så är det rätt uppenbart att ni själva arbetar som poliser och blir butthurt av det faktum att ni inte är "Gud" eller får någon form av magiskt skydd av uniformen.
Bara denna åsikten tyder på att ni är tämligen olämpliga i yrket....

Och nej, ni kommer inte kunna minimalisera iden om att identifiera en polis genom att länka till en tråd jag skrivit. Det är inte alls relevant till ämnet.

Förresten, har en fråga till poliser:
Hur ser ni på det faktum att den "makt" ni har i uniformen slutar vid arbetspasset och utifall att ni befinner er i andra länder totalt saknar någon form av pivilegie associerat med yrket.
Hur känns det också att veta om att ifall ni ska flytta från sverige så blir ni av med yrket?

Det är fortfarande seriösa frågor, jag ber er att vara vuxna och inte finna detta provokativt och jag länkar även till mitt tidagare inlägg så ni slipper göra det eftersom det inte har något med ämnet att göra vilket Urmelkotten verkar tro.
(FB) Kan inte sluta röka cannabis, deprimerad/ångest
__________________
Senast redigerad av Stonlylonly 2016-10-12 kl. 12:34.
Citera
2016-10-17, 02:59
  #10
Medlem
Om du fiktivt blivit omhändertagen för fylla, dvs. Lob, så får du tillbringa tid i arrest. Inte på häktet. Då kan du begära ut omhändertagandebladet som är en offentlig handling. Där står avrapporterade polismans titel och namn.

Har du dessutom blivit anmäld för brott så får / ska du delges utredningen innan åklagaren väcker åtal. I utredningen finns anmälan och där finns också namn på den polisman som gjort ingripandet mot dig. Svårt?
Citera
2016-10-17, 05:39
  #11
Medlem
Shit mannen du verkar ha missbrukat väldigt mycket i dina dagar, du tror inte det kan vara din historik av missbruk som gjorde att polisen ville testa dig på stationen??
Citera
2016-10-17, 15:52
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Varför har inte alla poliser skyddade ID? Dom ska ju inte behöva vara drabbade på sin fritid kan man tycka

tycker totalt tvärt om. Polis är ett yrke men missa poliser fattar inte det utan tror dom kan bete sig och låta hur dom vill nästan.

Skit ska skit ha
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback