Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-01, 10:39
  #13
Medlem
Silviakakas avatar
Eftersom google har kontroll över både hårdvara och mjukvara kan de ju optimera koden bättre...
Citera
2016-12-30, 15:02
  #14
Medlem
Får min Pixel XL 32gb idag. Sitter ivrigt och refreshar DHL's trackingsida för att se var den håller hus.

Verkar som att alla svenska onlineshoppar som säljer Pixel XL vill ha runt 10000-11000 för den vilket är hutlöst mycket. Beställde min från engelska Amazon, vilket kostade mig 7768:-. Ett tips för er som är sugna.

Ikväll blir det fototest där jag ska jämföra mot iPhone 6-kameran.
Citera
2017-01-12, 01:00
  #15
Medlem
För att väcka tråden till liv.

Vad är det för fucking..fitt helvetes fel på Sverige.
Varför kan vi inte köpa pixel här?
Har Tre och Phonehouse inte krängt klart sina Sony xperia mobiler för halva priset bara du binder upp dig i 24 månader?
Är det nåt slags monopol som gör att de fina kedjorna bara säljer Iphones.

Jag skulle seriöst vilja gräva djupare i varför vi inte kan få tag på Pixel och Daydream headsets här.

Det här landet alltså...
Citera
2017-01-12, 02:52
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
För att väcka tråden till liv.

Vad är det för fucking..fitt helvetes fel på Sverige.
Varför kan vi inte köpa pixel här?
Har Tre och Phonehouse inte krängt klart sina Sony xperia mobiler för halva priset bara du binder upp dig i 24 månader?
Är det nåt slags monopol som gör att de fina kedjorna bara säljer Iphones.

Jag skulle seriöst vilja gräva djupare i varför vi inte kan få tag på Pixel och Daydream headsets här.

Det här landet alltså...

Nja, nu är det så att det är Google själva som inte vill sälja Pixel i Sverige, fråga mig inte varför men det kan ju bero på att hela Sveriges befolkning är hjärntvättade får som tvunget ska ha samma telefon som alla andra, nämligen en iPhone
Citera
2017-01-12, 12:15
  #17
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Varför kan vi inte köpa pixel här?

Skulle tippa på att det beror på att Google Assistant inte fungerar optimalt på svenska.

Men jag håller med dig, det är tråkigt.
Citera
2017-02-23, 16:44
  #18
Medlem
polagoms avatar
Har anvant Google Pixel de senaste manaderna, och jag maste saga att jag ar sjukt nojd. Fatt den igenom jobbet. Har tidigare haft iPhones sa lange jag kan minnas. Iaf innan det var nagon skittelefon.

Forutom med mycket mer minne an tidigare iPhone 6 mm, sa tycker jag Pixel ar battre pa det mesta. Framforallt sa kanns helhetsupplevelsen sa mycket battre.
Svart att saga exakt nagot specifikt som skiljer sig kraftigt fran iPhone (eller andra Android-telefoner). Men Google Photos app funkar smidigt som fan. Kameran ar otroligt bra. Att navigera funkar minst lika bra om inte battre. Nagra av apparna som kommer med fran Google kanns valdigt smidiga och flyter pa med olika tips och snabbkommando och liknande.
Citera
2017-08-24, 09:15
  #19
Medlem
La-Perlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Har anvant Google Pixel de senaste manaderna, och jag maste saga att jag ar sjukt nojd. Fatt den igenom jobbet. Har tidigare haft iPhones sa lange jag kan minnas. Iaf innan det var nagon skittelefon.

Forutom med mycket mer minne an tidigare iPhone 6 mm, sa tycker jag Pixel ar battre pa det mesta. Framforallt sa kanns helhetsupplevelsen sa mycket battre.
Svart att saga exakt nagot specifikt som skiljer sig kraftigt fran iPhone (eller andra Android-telefoner). Men Google Photos app funkar smidigt som fan. Kameran ar otroligt bra. Att navigera funkar minst lika bra om inte battre. Nagra av apparna som kommer med fran Google kanns valdigt smidiga och flyter pa med olika tips och snabbkommando och liknande.

Jag är sjukt sugen på en pixel och tänkte köpa en i USA.

Generellt sett är ju så fruktansvärt trött på iPhone. Jag bytte till ny modell vartannat år men nu har jag haft en iPhone 5S sedan releasen och vägrar byta. Hur som helst.

Är du fortfarande nöjd med din pixel?

Såg också något i tråden om att den måste vara anpassad för svenska nät men det förstår jag inte. Så länge den har plats för simkort borde det ju fungera. Amerikaner som kommer hit måste ju kunna använda sin telefon i det svenska nätet trots att den inte är anpassad. Vet du var ifrån ditt företag köpte telefonen?
Citera
2017-09-22, 00:48
  #20
Medlem
Google kommer köpa HTC:s pixelavdelning så Pixel 3 kommer säkert göras helt av Google (Pixel 2 XL tillverkas av LG i år). Hoppas Google kan få till ett eget chip för en anledning till att Galaxy Nexus och Nexus 5 inte kunde få senare versioner av Android var för att chiptillverkarna (Texas Instruments och Qualcomm) struntade i att släppa nya drivrutiner.
Citera
2018-03-10, 21:49
  #21
Medlem
elephantstones avatar
Även om Pixel-serien ännu inte har lanserats i Sverige är jag förvånad att tråden är så liten.

Jag ska importera Pixel 2 från Clove.co.uk, en brittisk sajt som rekommenderas på Swedroids forum. Någon som äger den här telefonen?
Citera
2018-03-11, 11:46
  #22
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Jag ska importera Pixel 2 från Clove.co.uk, en brittisk sajt som rekommenderas på Swedroids forum.
Den verkar annars finnas att beställa från flera svenska nätbutiker t.ex http://www.mrpc.se/product_info.php?products_id=3807
Såg att den har fått högt betyg i recensioner hos Prisjakt om du har missat dom?
Citera
2018-03-20, 21:32
  #23
Medlem
Pixel 1 (2016) säljs i Sverige numera i flera etablerade butiker, såsom webhallen, cdon och netonnet. Billig dessutom!
Citera
2019-09-26, 21:31
  #24
Medlem
DexTheRexs avatar
Efter bara lite över ett år av användande har min Pixel 2 XL fått ett korrupt operativsystem, och nu börjar det spöka med telefonen då den låser sig då och då när jag kollar Youtube pga pixel launcher krashar.

Kan vara värt att tänka på att Google har inga som helst garantier i Sverige om man köper en av deras telefoner här, utan svarade helt enkelt:

"Thanks for the info. It looks like you're currently in a location where we have limited support options. Please note that we offer warranty support only in countries where we sell devices. You can get in touch with our team directly when you're back in a country where we sell Pixel phones or ask a friend (in a country where we sell devices) to do so on your behalf using the links shared above. Appreciate your understanding."

Jo tack jävligt hjälpsamt svar med tanke på att jag köpte telefonen här i Sverige, och förväntar mig självklart då att det är en officiell återförsäljare.
Men men, blir väl att köpa deras Pixel 4 direkt från USA när den släpps då.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback