Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-04, 16:20
  #1
Medlem
Hej!
Känns som de flesta i Europa inklusive mig själv är disconnectad ifrån Afrika och gemene mindsetten där.
Minns en snubbe som var i Ghana och försökte "hjälpa" dom komma igång genom att starta en business att sälja o producera honung och försökte få folk att bli motiverade men det gick inte så bra. Han sa att "om du säljer denna honungen, får du pengar!" men just den grrppen motiverades inte av pengarna och undrade lite vad de skulle med det till.
Vi projicerar ju ofta våran världssyn på fattigare länder och ser de vi gör som något bättre medans vi förstör naturen och liksom först nu går tillbaka emot något samhälle där vi har låg klimatpåverkan och leva lite mer basic, ungefär som de fattiga länderna..... Njuta av stunden och familjen, som de fattiga länderna..

Här är ju majoriteten att göra karriär, göra något bra och eventuellt tjäna pengar och sen när man är 30-35 ska man bli en överdrivet bra förälder. Hålla igång är viktigt.
Nu till frågan då! Om man faktiskt lär känna en afrikan och frågar vad de 5 största problemen är i deras länder, ta Kenya t ex. Vad tror ni att de skulle säga då? Om man har säg 1 miljon att lägga för att förbättra en liten by, vad skulle de vilja att man gjorde då?
Citera
2016-10-04, 16:35
  #2
Avstängd
Jag tror att de vanligaste svaren blir:

1) Negrer
2) Negrer
3) Negrer
4) Negrer
5) Negrer.

Men jag kan ha fel.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2769772

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback