Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-04, 15:57
  #1
Medlem
Gissar jag är någonstans mellan nybörjare och medel på .net. Tänker att man lär sig mer om man bygger något och löser problem på vägen. Några förslag? Vill gärna gärna det ska vara rätt mycket backend då jag kan front end rätt bra.

ToDo är ju en klassiker, rätt litet och gjorts väldigt mycket.
community och CMS är också rätt vanliga förslag men två gigantiska projekt samt också något som gjorts av många.

Lite halvt unikt skadar inte eller något roligt om jag så säger.
Citera
2016-10-04, 19:58
  #2
Medlem
mygans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
Gissar jag är någonstans mellan nybörjare och medel på .net. Tänker att man lär sig mer om man bygger något och löser problem på vägen. Några förslag? Vill gärna gärna det ska vara rätt mycket backend då jag kan front end rätt bra.

ToDo är ju en klassiker, rätt litet och gjorts väldigt mycket.
community och CMS är också rätt vanliga förslag men två gigantiska projekt samt också något som gjorts av många.

Lite halvt unikt skadar inte eller något roligt om jag så säger.

Leta efter applikationer online du kan "kopiera", använd dom som typ specifikationer. E-handel, affärssystem. En blogg-plattform kanske?

Svårt att göra något unikt om man inte vet vad som redan finns.

Lycka till!
Citera
2016-10-05, 19:36
  #3
Medlem
christerys avatar
En online kompilator, där man kan provköra sin egen kod.

Finns flera redan, men som projekt med mer backend så tror jag den idén kan passa.
Citera
2016-10-11, 19:26
  #4
Medlem
Forum eller nått bbs är ju inte allt för krångligt, kanske nått community liknande.
Citera
2016-10-12, 18:04
  #5
Medlem
MVA, https://mva.microsoft.com/ är ju... allt om C#/.Net plus bonus.

Channel9 - https://channel9.msdn.com/
Sök på "Windows 10 development for absolute beginners", "Developer’s Guide to Windows 10". Bra serier.
Bob Tabor och Andy Wigley bloggar lite om C# oxo.

När du är klar kan du joina "Developing Windows 10 Universal Apps" (3 part) på edx.org. Där bygger du en riktig app för win10 med kartan och andra roliga saker.

Ps: kör med Visual Studio Community edition.
Citera
2016-11-23, 18:47
  #6
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Applikation där folk kan logg in posta bilder på katter och kommentera.
__________________
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2016-11-23 kl. 18:54.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback