Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-03, 21:05
  #1
Avstängd
Någon annan som lirar? ganska kul faktiskt, inte så mycket champs men det är ett f2p som ser lovande ut just nu. Fått några timmar i det och är positivt överraskad!

Finns att ladda ner på steam

http://store.steampowered.com/app/444090/
Citera
2016-10-03, 21:16
  #2
Medlem
Farbror Fazers avatar
När utvecklare kopierat modeller så kopiöst respektlöst rakt av så skulle jag inte ens kunna tänka mig att bidra med en extra på statistiken över nerladdade klienter för deras skull. Det är till och med så jag hoppas att valve inte redovisar visningar på spelet för utvecklarna i steam.
Citera
2016-10-06, 12:09
  #3
Medlem
Tappadsomvuxens avatar
Jag har kört en hel del, håller på att farma upp de 12 gubbarna till level 4 som krävs
för att köra rankmatcher vilket är drygt, mest för att slippa alla kassa idioter på casual.

Overwatch har jag kört sedan betan, och det slår ju detta copycat-spel med hästlängder.
Men tycker ändå att Paladins kan vara kul att lira någon timme då och då.

För mig känns detta som en liten mix mellan TF2 och Overwatch.
Men visst, det är lite pinsamt hur mkt de plockat från karaktärerna på Overwatch
Citera
2016-10-19, 16:20
  #4
Medlem
Imirons avatar
Min speldator var allmänt icke fungerande när overwatch släpptes så jag har inte spelat det. Har inte orkat kolla om polarna lirar det fortfarande så har inte köpt det. Liran en del Paladins de senaste dagarna istället.

Jag tycker det är rätt kul. Det är möjligt så att en del abilities är snodda från Overwatch, men de har tagit en del grejer från TF2 och som vi alla vet så snor alla av alla i DOTA-liknande spel, så tycker inte det är ett jätteproblem.

Gillar faktumet att man inte kan byta karaktär mitt i matchen, tycker det är kul med en meta och där man måste tänka strategiskt när man väljer karaktärer.

Nackdelen är dock att folk i casual är så jävla urusla på att fatta sin roller och spela dem. Tanken ska hålla eller contesta objective men behöver för att kunna göra det stöd av supporta. De har dock en tendens att springa runt och leka flankers. Många tanks fattar inte hller vad de ska göra utan jagar efter low health flankers och släpper objective. De flesta damage dealers verkar tro att de kan lalla runt och och köra 1v1 eller låtsas vara flankers. Vidare tycks de föga intresserade av att spränga bort motståndarens tank utan springer och leta efter low health targets istället. Eftersom de är de enda som har damage nog att på allvar jaga bort tanken så tycker man ju de skulle göra det.

Flankers är ju allmänt roligt eftersom de just ska jaga backlinen, vilket de brukar försöka göra iaf. Dock så tycker jag att ffa damage dealers men även andra sällan fattar att de ibland också måste gå ner till objective. Om tanken är död och motståndaren vinner om den inte contestats är det ju självklart att skita i K/D och hoppa in, men nejnej, folk är efterblivna.
Citera
2016-10-22, 11:16
  #5
Medlem
Ett mycket bättre alternativ än Overwatch. Känns mycket mera genomtänkt.
Citera
2016-10-22, 13:06
  #6
Medlem
Gregory.Houses avatar
Är det exakt som Overwatch menar samma spelstil typ?
Citera
2016-10-22, 20:27
  #7
Medlem
Ja det kan man säga.
Citera
2016-10-23, 03:24
  #8
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Är det exakt som Overwatch menar samma spelstil typ?
Jag har inte spelat overwatch men som jag förstått det; ja. Det finns dock en tämligen stor skillnad vilken är att du inte kan byta karaktär mitt i matchen. Det gör att din laguppställning i början måste vara balanserad. Standarden (men det går att avvika från den utan problem) verkar vara 2 damage dealers (tänk carry), en flanker (assassin), en front-line (tank) och en support (healer), där tanken med stöd av supporten ska ta objective eller /pusha/skydda cart. Samtidigt bör damage dealers mata ut så mycket understöd det bara går och sänka motståndarens tank, healers och damage dealers. Flankers ska i så hög grad som möjligt försöka döda damage dealers, ofta genom att komma upp bakom dem på nära håll. Typ.

Man kan spela på andra sätt men typ så. Skulle heller inte säga att någon karaktär eller roll enbart kan användas offensivt eller defensivt, vilket jag hört är ett problem i Overwatch.

Rent mekaniskt i hur man använder enskilda karaktärer ska de vara väldigt lika.
Citera
2016-10-23, 04:08
  #9
Medlem
Korders avatar
Överlag är Paladins mer åt moba-hållet än vad Overwatch är. Huruvida det är bra eller dåligt är förstås upp till var och en att bedöma.
Citera
2016-10-23, 12:00
  #10
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heglert
Ett mycket bättre alternativ än Overwatch. Känns mycket mera genomtänkt.
Spelet är ju en väldigt kopierat utav Overwatch så att det mera genomtänkt än Overwatch tror jag knappsat på.
Citera
2016-10-23, 14:42
  #11
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Jag har inte spelat overwatch men som jag förstått det; ja. Det finns dock en tämligen stor skillnad vilken är att du inte kan byta karaktär mitt i matchen. Det gör att din laguppställning i början måste vara balanserad. Standarden (men det går att avvika från den utan problem) verkar vara 2 damage dealers (tänk carry), en flanker (assassin), en front-line (tank) och en support (healer), där tanken med stöd av supporten ska ta objective eller /pusha/skydda cart. Samtidigt bör damage dealers mata ut så mycket understöd det bara går och sänka motståndarens tank, healers och damage dealers. Flankers ska i så hög grad som möjligt försöka döda damage dealers, ofta genom att komma upp bakom dem på nära håll. Typ.

Man kan spela på andra sätt men typ så. Skulle heller inte säga att någon karaktär eller roll enbart kan användas offensivt eller defensivt, vilket jag hört är ett problem i Overwatch.

Rent mekaniskt i hur man använder enskilda karaktärer ska de vara väldigt lika.

Tack för förklaringen, ska nog testa det och ge det en chans.
Citera
2016-10-23, 15:40
  #12
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Spelet är ju en väldigt kopierat utav Overwatch så att det mera genomtänkt än Overwatch tror jag knappsat på.
Det är möjligt. Lol är dock en kopia av DOTA (1) och rätt rejält mer genomtänkt. Säger inte att Paladins är mer genomtänkt eller bättre, säger bara att ditt argument är dåligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback