Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-03, 20:14
  #1
Medlem
Wuzzies avatar
Jag är strandsatt på Madrids flygplats mellan 23 tisdag kväll till 09 onsdag morgon, och hade gärna spenderat denna tid i en lounge.

När jag gjorde denna resa sist så var verkligen allt stängt.

Men det verkar som att loungerna för schengen-resor har stängt mellan 23-05?
Går det att muta sig in i en icke-schengen lounge?

Eller är alternativet att bara vandra runt på flygplatsen i 10 timmar?
Citera
2016-10-03, 20:32
  #2
Avstängd
Sebbe.Laxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuzzie
Jag är strandsatt på Madrids flygplats mellan 23 tisdag kväll till 09 onsdag morgon, och hade gärna spenderat denna tid i en lounge.

När jag gjorde denna resa sist så var verkligen allt stängt.

Men det verkar som att loungerna för schengen-resor har stängt mellan 23-05?
Går det att muta sig in i en icke-schengen lounge?

Eller är alternativet att bara vandra runt på flygplatsen i 10 timmar?

Råkat ut för detsamma på annan flygplats. Då var det olika hallar för Schengen och övriga så gick inte att komma in. Intressant ämne med tanke på att billiga flighter ibland gör nattstopp.
Citera
2016-10-03, 20:43
  #3
Moderator
Neksnors avatar
Vad jag minns så kollar inte Kastrup ditt boardingkort i gränskontrollen när du går från Schengen-delen till utanför-Schengen-delen vid C-piren. I andra riktningen kollar de inte boardingkort, det kan ju vara så att bara ska till Köpenhamn. Om jag minns rätt så kanske det finns andra flygplatser som fungerar på samma sätt........
Sedan beror det på hur terminalen är utformad, jag misstänker att det i en terminal som separerar ankommande och avresande blir svårare att vandra fritt mellan Schengen och icke-Schengen.
Citera
2016-10-05, 03:37
  #4
Medlem
Wuzzies avatar
Så fort jag landade (23:30 tiden) så gick jag och kollade med närmaste information om det var någon VIP lounge öppen.

Icke sa nicke.
Men som tur är har jag dator med mig den här gången. Och det gratis trådlösa nätet funkar tillräckligt för att streama iallafall.

Fortfarande en otroligt tråkig flygplats dock.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2769560

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback