Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-11, 17:07
  #217
Medlem
Sammanfattning av Stockholms upplagan:

Fredag:
Seeb - tråkigt och inte alls min stil.
Zedd - Sköna vibes och bra hits men inte mkt mer.
Steve Aoki - trappade upp festivalen och stämningen steg enormt. Emellanåt riktigt bra set. Bättre än när jag såg honom förra året.
Axwell ^ Ingrosso - Magiska, ingen var i närheten denna helg. 5/5.

Lördag:
Vangelis & Wyman - sköna låtval och mkt halvgamla godbitar.
Justin Bieber - spöregn och mkt playback men god stämning ändå och tjejerna var nöjda. När han sjöng utan bakgrundsljud akustiskt va de riktigt bra men annars halvdant och man ville ba ha upp en DJ så festen kunde ta mer fart.
David Guetta - Helt okej set av Baquetta denna gång men riktigt träligt väder gjorde att jag tappade fokusen på musiken och försökte överleva kvällen ist.

i övrigt?

Stockholms Summerburst har stora problem med sina vakter som nekar och slänger ut folk på ren måfå ibland. Ibland lika svårt att komma in på SB som på krogen vid Stureplan. Undvik att gå in och ut genom barerna i onödan då de verkar gå på folk lite då och då.
Frågan är ju om polisen / vakterna där jobbar mot uppsatta mål där man ska kasta ut folk i ett visst antal?? Göteborg mkt bättre och trevligare på den fronten.

Krogen? Sämst atmosfär om man jämför med Göteborg.

Folket? Bra stämning under fredagen och glada miner men något mer stelt än Göteborgs upplaga även om den tappade lite i år på den fronten.

Att tillägga? Sjukt mkt folk på de sista 2 akterna per kväll.

Två riktigt roliga helger som garanterat kommer göras om i alla fall.
__________________
Senast redigerad av Tango8 2017-06-11 kl. 17:21.
Citera
2017-06-11, 18:06
  #218
Medlem
skulle vilja veta hur många biljetter det såldes till respektive stad.
känns som göteborg sålde dåligt med biljetter iår, var väldigt dåligt med folk och var väldigt mycket lättare att ta sig fram än förgående är. däremot måste stockholm haft rekord? det kan ju inte stämma enligt aftonbladets rescension på bieber att det bara var 20000 i publiken..
__________________
Senast redigerad av idgafas 2017-06-11 kl. 18:10.
Citera
2017-06-11, 18:17
  #219
Medlem
Exakt. Svårt att bedöma Stockholm. Men kändes som att det var mycket folk. Förstår dock ej varför man gör "herrtoaletten" så tight. Alla köer till dass blockerar ju pissoaren + att alla tjejer använder sig utav båda toaletterna.
Citera
2017-06-11, 19:56
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Sammanfattning av Stockholms upplagan:

Fredag:
Seeb - tråkigt och inte alls min stil.
Zedd - Sköna vibes och bra hits men inte mkt mer.
Steve Aoki - trappade upp festivalen och stämningen steg enormt. Emellanåt riktigt bra set. Bättre än när jag såg honom förra året.
Axwell ^ Ingrosso - Magiska, ingen var i närheten denna helg. 5/5.

Lördag:
Vangelis & Wyman - sköna låtval och mkt halvgamla godbitar.
Justin Bieber - spöregn och mkt playback men god stämning ändå och tjejerna var nöjda. När han sjöng utan bakgrundsljud akustiskt va de riktigt bra men annars halvdant och man ville ba ha upp en DJ så festen kunde ta mer fart.
David Guetta - Helt okej set av Baquetta denna gång men riktigt träligt väder gjorde att jag tappade fokusen på musiken och försökte överleva kvällen ist.

i övrigt?

Stockholms Summerburst har stora problem med sina vakter som nekar och slänger ut folk på ren måfå ibland. Ibland lika svårt att komma in på SB som på krogen vid Stureplan. Undvik att gå in och ut genom barerna i onödan då de verkar gå på folk lite då och då.
Frågan är ju om polisen / vakterna där jobbar mot uppsatta mål där man ska kasta ut folk i ett visst antal?? Göteborg mkt bättre och trevligare på den fronten.


Krogen? Sämst atmosfär om man jämför med Göteborg.

Folket? Bra stämning under fredagen och glada miner men något mer stelt än Göteborgs upplaga även om den tappade lite i år på den fronten.

Att tillägga? Sjukt mkt folk på de sista 2 akterna per kväll.

Två riktigt roliga helger som garanterat kommer göras om i alla fall.

Dom borde ju vara lite mer accepterande just angående eventuell fylla. Man har ändå köpt dyra biljetter för att vara där. Det verkar som att dom tror att det är en enda stor krog, men det är ju en festival. Så till nästa år borde vakterna vara lite mer tillåtande och inte slänga ut även "nyktra"

Även om jag själv inte har upplevt vad verkar som vakternas dåliga beteende.

Skulle också gärna vilja veta vad publiksiffran landade på i år.

Det finns dock några minus på lördagen
  • Fjortisar som såg besvärade ut under Deadmau5 set. Samt så skulle han ha haft en mycket bättre tid. Men vad jag tolkar det som så ändrade han den själv?
  • Extremt mycket knuffande under Justins spelning

Annars en asgrym helg! Kommer absolut nästa år igen då Summerburst har börjat bli en tradition.
__________________
Senast redigerad av Smexliq 2017-06-11 kl. 20:01.
Citera
2017-06-11, 20:11
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Det finns dock några minus på lördagen
  • Fjortisar som såg besvärade ut under Deadmau5 set. Samt så skulle han ha haft en mycket bättre tid. Men vad jag tolkar det som så ändrade han den själv?
  • Extremt mycket knuffande under Justins spelning
Japp, han skrev följande på Twitter:
Citat:
Playing before David guetta and bieber is probably worse. Looking forward to the mass confusion. Thanks @SummerburstCrew big help.
Han fick då bytt med Vangelis & Wyman över twitter. Han la upp en del tweets den kvällen, han verkar rätt missnöjd kan man ju säga. Speciellt bilden där två brudar står och håller för öronen under hans set är fin
https://twitter.com/deadmau5/status/873593871355215877
Citera
2017-06-12, 00:34
  #222
Medlem
Frozzzts avatar
Deadmau5 är ju sån överpretentiös crybaby så jag bara blir irriterad varje gång jag ser han. Ska han gnälla så jävligt kan han väl skita i o spela då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback