Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-10-03, 19:32
Medlem
elastikmandens avatar
Det gjorde så ont i hjärtat när jag läste detta! Han den lilla grabben hade precis stiget av skolbussen, och blir nermejat av en bil? personen som körde bilen måste ju ha missat att det var en skolbuss alldeles framför? Har den personen kanske glott på sin mobil? Popckemon Go, verkar ju redan att var över? Så hur i fan tänker bilister när de kör bil? Hur är det med uppmärksamheten? Eller finns det det idioter som kör bil med alkohol i kroppen, eller annan skit?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23644228.ab

Så jävla onödigt! Om man bara som bilist kan ta det lite lugnt, och se vad som händer alldeles framför en? Jag får många tutande varje dag faktisk, därför att jag inte har så så jävla bråttom.

Sakta ner lite i tempot, så man kan hinna bromsa? Stackars liten, hoppas han klarar sig.

Mitt budskap: Om ni som kör bil absolut måste prata i mobil hela tiden; ha handsfree. Och kolla på det som som sker, kör alltid lite långsammare om ni ser en buss som precis har stannat. Godd bless.
Citera
2016-10-03, 19:46
Medlem
Rafos avatar
Min gissning är kombo av fart och barn som bara springer ur framför bussen.
Citera
2016-10-03, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Det gjorde så ont i hjärtat när jag läste detta! Han den lilla grabben hade precis stiget av skolbussen, och blir nermejat av en bil? personen som körde bilen måste ju ha missat att det var en skolbuss alldeles framför? Har den personen kanske glott på sin mobil? Popckemon Go, verkar ju redan att var över? Så hur i fan tänker bilister när de kör bil? Hur är det med uppmärksamheten? Eller finns det det idioter som kör bil med alkohol i kroppen, eller annan skit?

Så jävla onödigt! Om man bara som bilist kan ta det lite lugnt, och se vad som händer alldeles framför en? Jag får många tutande varje dag faktisk, därför att jag inte har så så jävla bråttom.

Sakta ner lite i tempot, så man kan hinna bromsa? Stackars liten, hoppas han klarar sig.

Mitt budskap: Om ni som kör bil absolut måste prata i mobil hela tiden; ha handsfree. Och kolla på det som som sker, kör alltid lite långsammare om ni ser en buss som precis har stannat. Godd bless.

>popckemon Go
>godd
jag kommer vara mer uppmärksam i trafiken om du är mer uppmärksam på svenska lektionerna.
OnT: Det är inte mycket detaljer i artikeln, vad kan man förvänta sig av aftonhoran? Men står inget om att förarna har blivit häktad/etc. Kan lika gärna vara så att pojken spelade popckemon Go medans han gick över vägen, eller bara sprang ut för att han var stressad etc.
Citera
2016-10-03, 20:26
Medlem
elastikmandens avatar
Skit samma, vad ni än spyr ut! Väldigt jävligt onödigt att köra över ett barn, som precis har gått av en skolbuss! Man skall väl inte klandra barnet?

För i helvete, den som körde över honom var inte tillräcklig uppmärksam, punkt.
Citera
2016-10-03, 21:50
Medlem
Stackars pojke, hoppas han klarar sig! Kom att tänka på en liknande olycka vid "min" busshållplats för ett antal år sedan. En 14-årig tjej blev ihjälkörd av en lastbil när hon gått av skolbussen. Hon dödades omedelbart, inför ögonen på chockade skolbarn.
Citera
2016-10-03, 22:09
Medlem
Zog Ruless avatar
Grabben dog tyvärr.

Källa, Expressen.
Citera
2016-10-03, 22:20
Medlem
Sprang förmodligen ut framför bussen
Citera
2016-10-03, 22:30
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
Sprang förmodligen ut framför bussen

Mycket troligt. Två gånger har det mig när jag har kört och då var det på 30-sträcka. Små marginaler ändå, det här var tydligen en 70-väg, i princip omöjligt att stanna då.
Citera
2016-10-03, 22:53
Medlem
Klart man inte skall anklaga föraren utan att ha någon som helst information om detaljerna. Stämmer det att det är en 70-väg låter det som man absolut inte kan skylla föraren för olyckan.
Citera
2016-10-03, 23:00
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden

Blev han verkligen överkörd?

För övrigt är det underhållande att se dessa inlägg där man bara med hjälp av den fattiga faktan som aftonbladet skriver väljer att stenhårt döma utan att ha en aning vad som hänt. Bygga sin åsikt på aftonbladets fattiga text är rent ut sagt korkat.

Tsss.. dessa folk med behov att ha nån att döma ut, prata med psykolog istället.
Citera
2016-10-04, 01:00
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Rubrik uppdaterad med diverse fakta.

/Moderator
Citera
2016-10-04, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Klart man inte skall anklaga föraren utan att ha någon som helst information om detaljerna. Stämmer det att det är en 70-väg låter det som man absolut inte kan skylla föraren för olyckan.

Jo, för man får inte köra om en buss som stannat för att släppa av folk om det inte kan ske utan risk. Dvs, bilföraren skall sänka farten kraftigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in