Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-03, 18:10
  #1
Medlem
Har haft telia mobilt bredband kontant för internet i datorn i fem år utan minsta problem. Man köper en kontantcheck hos t ex ICA och laddar ned. Sen är det bara att gå in på internet.

Idag gick jag till ICA för att köpa kontantcheck för mitt mobila bredband. Men när jag kom hem så visade det sig att det jag köpt inte gick att ladda ned.
Telia vägrade nämligen att ta emot sina egna instruktioner för att ladda ned checken.

Vilken soppa. NU går jag till Telia igen och får hjälp med att ladda ned checken genom att expediten tar ur simkortet ur modemet och via det senares nummer laddar ned checkens värde.

Vilken soppa! Undrar nu om någon kan hjälpa mig så att jag även i fortsättningen kan surfa på internet utan en massa besvär.

VILL ALLTSÅ INTE HA ETT FAST ABONNEMANG.
Men kanske finns det länk till andra firmor som är lite mer seriösa?

Tacksam för hjälp.
Citera
2016-10-03, 18:32
  #2
Medlem
nedboys avatar
Gå in på en 3-butik. De har säkert en lösning för dig och de är mer att lita på.
Citera
2016-10-03, 19:20
  #3
Medlem
Telia.se/ladda lättare än så blir det inte!
Citera
2016-10-04, 13:39
  #4
Medlem
Ha,ha,ha

Jobbar du på Telia? Eller har du inte noterat vilket besvär jag haft med att köpa lite GB för surf. Har du inte heller noterat att den voucher jag köpte hos ICA blev blev fel - inte ens återförsäljaren visste hur man skulle hantera korrekt.
Värst av allt var dock att inte ens Telia själv kunde sälja en voucher som gick att ladda ned.

Sen skriver Du att "lättare kan det inte bli"

Men hur tar jag mig på datorn in på hemsidan när det är slut på mina GB? Svårare verkar det inte kunna bli.

I själva verket verkar Telia ha gett sig själva den på att låta kunderna sona för vad Telia förbrutit genom sina mutor och röveri.
Citera
2016-10-04, 13:57
  #5
Medlem
sebnies avatar
Telia har gjort en del förändringar. Bland annat så har Telia Mobilt Bredband Kontant upphört, dessa är nu omvandlade till Telia Kontant, och fr.o.m. nu så finns det bara ett fåtal surfladdningar att ladda med.

Vad butiken gjorde, var att denne sålde en laddning som egentligen inte gäller mera. Att telia laddade på den ändå var bara ren Goodwill. Egentligen är det ditt ansvar att kontrollera att den laddning som du köper fortfarande är möjlig att ladda på.
Citera
2016-10-04, 18:34
  #6
Medlem
Vilken skämtare som menar att det är fullt ok att sälja en produkt som inte går att använda.

Men finns det något företag som säljer internet med modem och med kontantkort?
Citera
2016-10-05, 22:02
  #7
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Telia har gjort en del förändringar. Bland annat så har Telia Mobilt Bredband Kontant upphört, dessa är nu omvandlade till Telia Kontant, och fr.o.m. nu så finns det bara ett fåtal surfladdningar att ladda med.

Vad butiken gjorde, var att denne sålde en laddning som egentligen inte gäller mera. Att telia laddade på den ändå var bara ren Goodwill. Egentligen är det ditt ansvar att kontrollera att den laddning som du köper fortfarande är möjlig att ladda på.

Eftersom butikens kassasystem går ut till Telia och skapar koden som sedan skrivs ut på kvittoskrivaren är det inte butiken som säljer produkten. Det är Telia med butiken som mellanhand. Om Telia skapar en kod som inte kan användas är det bedrägeri. Det är också Telia som ska se till att butikens system är uppdaterade. Om något släpar efter, att butiken inte fått ut en uppdatering på korrekt sätt, ska Telia blockera produkter som inte finns.
Citera
2016-10-05, 22:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smallpox9
Har haft telia mobilt bredband kontant för internet i datorn i fem år utan minsta problem.

Vilken soppa!

Men kanske finns det länk till andra firmor som är lite mer seriösa?


du har alltså surfat felfritt i 5 år - och det här är första gången du stöter på problem... och du tycker att det är en enda stor soppa? ja jävlar.... hur vissa klarar sig i dagens samhälle är ett jävla under.

sluta gnäll. skaffa 3 eller fast jävla bredband. sen håll käften och sluta klaga för små piss-saker!
Citera
2016-10-05, 22:44
  #9
Medlem
Heinekishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smallpox9
Ha,ha,ha

Jobbar du på Telia? Eller har du inte noterat vilket besvär jag haft med att köpa lite GB för surf. Har du inte heller noterat att den voucher jag köpte hos ICA blev blev fel - inte ens återförsäljaren visste hur man skulle hantera korrekt.
Värst av allt var dock att inte ens Telia själv kunde sälja en voucher som gick att ladda ned.

Sen skriver Du att "lättare kan det inte bli"

Men hur tar jag mig på datorn in på hemsidan när det är slut på mina GB? Svårare verkar det inte kunna bli.

I själva verket verkar Telia ha gett sig själva den på att låta kunderna sona för vad Telia förbrutit genom sina mutor och röveri.


Om du hade haft 3, så hade du haft 20 minuter utöver dina slösade GB, som du kunde använt till för att ladda på mer.

För övrigt så tycker jag att 3 är mer tillitlig än Telia.
Citera
2016-11-17, 06:00
  #10
Medlem
Min har också bytts till kontantkort och har enbart gammal surfladdning kvar. I ett SMS från Telia står "saldo är 0,00 kr och du kan fortfarande kan ringa, skicka meddelanden eller surfa".

Vad händer när de gamla gigabytsen tagit slut och ska fyllas på med enbart ny surf? Det kommer inte att gå med *125 som SMS eftersom saldokoll med *120# inte gick från bredbandsinterfejset, det enda som går därifrån är det gamla vanliga 4466.

Har någon av er testat det här i verkligheten och fyllt på ert kontanta bredband nu när det bytt namn till kontantkort?

Bästa sättet verkar vara att köpa laddcheck på Pressbyrån med ett av dessa tre alternativ
https://www.telia.se/privat/ladda/kopmerdata

Sen antingen göra på gamla vanliga sättet med 4466 eller annars på den här sidan
https://www.telia.se/privat/ladda/refill/laddningscheck

Fungerar båda sätten lika bra eller är checken rökt om ena sättet inte funkar?

Har ni verkligen kunnat fortsätta surfa efter de 31 dagarna om gigabytsen inte tagit slut då, även om det rena telesaldot alltid ligger på 0 och aldrig fyllts på (bara surf)?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback