Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-03, 17:31
  #1
Medlem
Vet inte om jag bara är extremt ouppmärksam, men har i alla fall åkt tuben från Skarpnäck dagligen i ~7 år nu och har först på senaste noterat en upplyst avgreningstunnel från tunnelbanan på sträckningen Skarpnäck-Bagis. Den syns väldigt väl om man sitter i motsatt färdriktning (dvs åker baklänges), så undrar därför om detta är något nytt, i varje fall belysningen. Finns också en öppning åt motsatt håll men på samma sida, tunneln går liksom i en båge som är lite svårbeskriven. Var leder denna? Någon som vet?
Citera
2016-10-03, 18:08
  #2
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dysutopia
Vet inte om jag bara är extremt ouppmärksam, men har i alla fall åkt tuben från Skarpnäck dagligen i ~7 år nu och har först på senaste noterat en upplyst avgreningstunnel från tunnelbanan på sträckningen Skarpnäck-Bagis. Den syns väldigt väl om man sitter i motsatt färdriktning (dvs åker baklänges), så undrar därför om detta är något nytt, i varje fall belysningen. Finns också en öppning åt motsatt håll men på samma sida, tunneln går liksom i en båge som är lite svårbeskriven. Var leder denna? Någon som vet?

Bor där, följer tråden med stor nyfikenhet.
Citera
2016-10-03, 20:11
  #3
Medlem
ejibruks avatar
Nödutgång från tunnelbanan, ingenting intressant. Larmat och övervakat.

/ejibruk
Citera
2016-10-03, 20:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ejibruk
Nödutgång från tunnelbanan, ingenting intressant. Larmat och övervakat.

/ejibruk

Ah. Förväntade mig den här sortens svar, tror fortfarande dock belysningen är nyligen uppgraderad/utökad. Inget spännande där

Var mynnar nödutgången ut? Kan ändå vara lite intressant att ha koll på.
Citera
2016-10-12, 08:54
  #5
Medlem
Elfrides avatar
(FB) Tunnelbanan i Skarpnäck

(FB) skarpnäcks tunnelbanestation
Citera
2016-11-10, 15:45
  #6
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Nödutgången från Bagis mynnar ut nästan exakt mellan Bagis och Skarpnäck. Och givetvis är den låst och larmad till vardags.
Citera
2016-11-24, 03:12
  #7
Medlem
Skyddsobjekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ejibruk
Nödutgång från tunnelbanan, ingenting intressant. Larmat och övervakat.

/ejibruk

Njaa, nödutgången som du talar om ligger inte där trådskaparen beskriver. Den ligger i stationens bakkant har jag för mig. Är rätt så kass på tunnelbanan egentligen eftersom det är så hög torskrisk. Men på de kartor som jag (bokstavligen) sitter på är den avgrenen som beskrivs ett uppställningsspår. Inte en nödutgång.
Citera
2016-12-01, 22:50
  #8
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Ja, snackar vi uppställningsspåret i Skarpnäck så ligger det precis bredvid stationen. Om man åker från plattformsdel 2 (d v s det vänstra spåret när man kommer nedför trappan till plattformen) så passerar man den kanske 100 meter efter stationen.

Övriga tunnlar därnere är antingen nödutgången Bagis, eller gamla arbetstunnlar som inte leder någonstans längre. Inte jättespännande.
Citera
2016-12-09, 17:08
  #9
Medlem
Yinool0401s avatar
Vem är med på Urban Exploration? Samling i helgen?

https://minfil.org/s6Ofq0bbb4/20161209_115309.jpg
https://minfil.org/teO3q7b9be/20161209_115417.jpg

Dörren är öppen till underjorden !
Citera
2016-12-11, 19:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Vem är med på Urban Exploration? Samling i helgen?

https://minfil.org/s6Ofq0bbb4/20161209_115309.jpg
https://minfil.org/teO3q7b9be/20161209_115417.jpg

Dörren är öppen till underjorden !

Men du skämtar?! Har varit inne på området och känt på det där dörrparet så många gånger utan lycka, hur?? Vem? Var? När? (Jag är inte mycket av en kofotsperson dock... kanske var så enkelt?)

Råhypad om detta fortfarande är öppet!! Dit drar man nog imorrn
Citera
2016-12-12, 01:50
  #11
Medlem
Legimitations avatar
Tub nödutgångar
Citera
2016-12-23, 15:01
  #12
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation
Tub nödutgångar

Skarpnäck eller Bagarmossen.

Hjulsta.

Vete fan, Universitetet? Mörby?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback