Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-03, 17:12
  #1
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Vill få det till att jag själv och även många andra som går ner i vikt ser ut
att bli några år äldre i ansiktet då kroppen på sätt når den ideala formen.

De människor som tappat vikt och får komplimang för att se ut att blivit yngre,
är väl oftast den skaran som kanske går från 130 kg till 100 kg?

Personligen så tror jag att min ålder framstår som lägst då jag har lite av en
mage då jag står upp. Då jag ligger i den övre änden av normalt BMI.

Ser ni yngre ut då ni går ned i vikt? Finns det någon konsensus i relationen
mellan att vara lätt överviktig och se som allra yngst ut?
Citera
2016-10-03, 18:35
  #2
Medlem
När man närmar sig medelåldern och uppåt, så ser man ofta yngre ut om man har lite övervikt. Rynkor och hud "puffas" ut av fettet i ansiktet. (Think babyface).
Går man ned i vikt syns rynkorna igen på grund av att huden inte är lika utsträckt.

Välj ett av följande;
- Tjock kropp med yngre ansikte
- Smal kropp med äldre ansikte

Okej, självklart är det inte så för alla, men jag har sett det hos tillräckligt många för att bilda mig en uppfattning.

Det bästa är kanske att hamna någonstans mittemellan. BMI 25 eller något i den stilen?


Edit:
Såg just att du skrev att du tyckte du ser som yngst ut när du ligger i övre änden av BMI. Då är vi inne på samma spår. Intressant!
__________________
Senast redigerad av EmeraldForest 2016-10-03 kl. 18:41.
Citera
2016-10-03, 21:16
  #3
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldForest
När man närmar sig medelåldern och uppåt, så ser man ofta yngre ut om man har lite övervikt. Rynkor och hud "puffas" ut av fettet i ansiktet. (Think babyface).
Går man ned i vikt syns rynkorna igen på grund av att huden inte är lika utsträckt.

Välj ett av följande;
- Tjock kropp med yngre ansikte
- Smal kropp med äldre ansikte

Okej, självklart är det inte så för alla, men jag har sett det hos tillräckligt många för att bilda mig en uppfattning.

Det bästa är kanske att hamna någonstans mittemellan. BMI 25 eller något i den stilen?


Edit:
Såg just att du skrev att du tyckte du ser som yngst ut när du ligger i övre änden av BMI. Då är vi inne på samma spår. Intressant!

Men det fungerar bara till en viss ålder och sedan börjar allt hänga istället
som på en English Bulldog va?

Eller vad blir resultatet för en 90-åring som kämpar emot det som hänger genom
att gå upp mer och mer i vikt? (Förutsatt att hjärtat fixar det då).

Vägen till världens slätaste 90-åring!
Citera
2016-10-03, 22:22
  #4
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Ansiktet är ju en sak, men generellt uppfattas nog äldre smala människor som håller sig i form som ungdomligare än andra i samma ålder som går knirkigt och långsamt, vilket i slutänden kan väga upp ansiktet tycker jag.
Citera
2016-10-04, 23:13
  #5
Medlem
Shakespeareares avatar
De flesta jag känner blir plötsligt mycket yngre i ansiktet när de går ner i vikt, särskild de som fått resultatet efter en kombination av båda mat och träning. Annars så är det alltid lättare att göra något åt ansiktet för att det skall se yngre ut än att vara tjock med ett vackert ansikte.

Var vältränad istället och fixa till ansiktet så det ger samma unga intryck som kroppen.
Citera
2016-10-04, 23:48
  #6
Medlem
Rynkorna kanske framträder lite mer om du går ner i vikt men allmänheten kommer inte se dig som en odisciplinerad tjockis i alla fall.
Citera
2016-10-04, 23:55
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Men det fungerar bara till en viss ålder och sedan börjar allt hänga istället
som på en English Bulldog va?

Eller vad blir resultatet för en 90-åring som kämpar emot det som hänger genom
att gå upp mer och mer i vikt? (Förutsatt att hjärtat fixar det då).

Vägen till världens slätaste 90-åring!

Om man lyckas blir så otroligt gammal så är det väl lite mer acceptabelt att vara mullig. Med stor sannolikhet så är man ju död nästa ögonblick ändå. Jag undrar hur gamla människor kan leva med sig själva, det låter verkligen hemskt.
Citera
2016-10-06, 18:26
  #8
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
De flesta jag känner blir plötsligt mycket yngre i ansiktet när de går ner i vikt, särskild de som fått resultatet efter en kombination av båda mat och träning. Annars så är det alltid lättare att göra något åt ansiktet för att det skall se yngre ut än att vara tjock med ett vackert ansikte.

Var vältränad istället och fixa till ansiktet så det ger samma unga intryck som kroppen.

Teorin över en slät 90-åring var med en smula glimt i ögat då.

Min tanke var den skaran människor som faktiskt inte når kriterierna tjock
utan fortfarande ligger inom skalan av acceptabelt BMI. Typ.
Citera
2016-10-06, 18:32
  #9
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Jag undrar hur gamla människor kan leva med sig själva, det låter verkligen hemskt.

Ditt perspektiv ser nog rätt annorlunda ut då.

Hör man till majoriteten med barnbarn så lever man nog genom dem.

Klyscha kanske visst, men har samtidigt hört det så många gånger från gamla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback