Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-04, 16:43
  #133
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool
På ett hotellrum var det väl?

En kvinna som utan problem har råd har säkert det.
Men antar att anledningen till att du ställer den frågan är för att du själv inte har råd att unna dig saker...
I normala fall om man som gäst har så stora pengar eller värdeföremål så lämnar man ju in det i hotellets kassaskåp som en extra säkerhet och där hotellet ansvarar och försäkrar värdet så länge man är boendes där. Och jag förmodar att hon bor på ett femstjärnigt hotell där dom erbjuder den servicen och inte på ett luffarhotell på någon sumpig bakgata.
Citera
2016-10-04, 16:50
  #134
Avstängd
Vet någon vad hon exakt gjorde enligt media när rånarna kom in?
Citera
2016-10-04, 16:56
  #135
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samirzulfan
Vet någon vad hon exakt gjorde enligt media när rånarna kom in?
Nej, jag läser av princip inte skvallerpress, så jag hoppas att några eldsjälar här kan gräva fram lite godbitar åt oss.
Citera
2016-10-04, 17:08
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samirzulfan
Vet någon vad hon exakt gjorde enligt media när rånarna kom in?
Här finns rätt utförligt beskrivet hur det hela ska ha gått till:

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle23642827.ab
Citera
2016-10-04, 17:08
  #137
Medlem
SituationReports avatar
Jag tror det hände mer än vad som skrivs. En sådan fastbunden stjärt går inte oanvänd ur en sådan situation, om nu inte det hela var strikt professionellt utfört.
Citera
2016-10-04, 17:54
  #138
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Något så ovanligt som gentlemannatjuvar.
Tillåt mig tvivla.
Detta luktar bedrägeri. Något hon eller någon i hennes närhet var med på.
Verkar ju orimligt att hon sitter med smycken för 90 Mille löst i rummet utan att låsa in dem eller ens ha en livvakt på ropavstånd.


Sådana lyxhotell har garanterat riktiga kassaskåp i Sviterna, men som någon sa med en pistol mot tinningen kvittar det hur inlåsta smyckena var.
Citera
2016-10-04, 18:47
  #139
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Jag tror det hände mer än vad som skrivs. En sådan fastbunden stjärt går inte oanvänd ur en sådan situation, om nu inte det hela var strikt professionellt utfört.

Livvakten skall ha dykt upp i sviten inom någon minut?

Sen om det rör sig om någon minut efter att hon själv tagit sig upp ur badkaret och kunnat larma eller någon minut efter rånarna lämnat stället är oklart i dagsläget.

Åter igen, skulle inte förvåna mig om eventuellt "bevismaterial" spolades bort i badkaret, men det är väl bara önsketänkande.
Citera
2016-10-04, 18:52
  #140
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Jag tror det hände mer än vad som skrivs. En sådan fastbunden stjärt går inte oanvänd ur en sådan situation, om nu inte det hela var strikt professionellt utfört.

Du hade alltså våldtagit henne? Förstår jag det rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Livvakten skall ha dykt upp i sviten inom någon minut?

Sen om det rör sig om någon minut efter att hon själv tagit sig upp ur badkaret och kunnat larma eller någon minut efter rånarna lämnat stället är oklart i dagsläget.

Åter igen, skulle inte förvåna mig om eventuellt "bevismaterial" spolades bort i badkaret, men det är väl bara önsketänkande.

I artikeln framgår det att hennes vännina sov i nedre våningen när rånarna kom in, denne låste in sig i badrummet och ringde livvakten. Förmodligen var det hon eller livvakten som kom till hennes hjälp.
Citera
2016-10-04, 18:59
  #141
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Du hade alltså våldtagit henne? Förstår jag det rätt?



I artikeln framgår det att hennes vännina sov i nedre våningen när rånarna kom in, denne låste in sig i badrummet och ringde livvakten. Förmodligen var det hon eller livvakten som kom till hennes hjälp.

Jag skulle inte förvånas om någon som skulle vilja råna en porrskådis/nakenmodell också skulle ville ta sig friheter med hennes kropp.

http://www.intouchweekly.com/posts/k...-robbed-115193

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...bodyguard.html

Här står det att hon fick händerna ihopbundna med buntband och minnen förbunden SAMT placerades i badkaret.

Ville man bara att hon skulle hållas på en plats kunde de låtit henne ligga kvar i sängen i det tillståndet, eller rentav vart som helst. På golvet, på en stol eller i en städskrubb.

Varför läggs hon just i badkaret?
__________________
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2016-10-04 kl. 19:13.
Citera
2016-10-04, 19:13
  #142
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Jag skulle inte förvånas om någon som skulle vilja råna en porrskådis/nakenmodell också skulle ville ta sig friheter med hennes kropp.

http://www.intouchweekly.com/posts/k...-robbed-115193

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...bodyguard.html

Här står det att hon fick händerna ihopbundna med buntband och minnen förbunden SAMT placerades i badkaret.

Ville man bara att hon skulle hållas på en plats kunde de låtit henne ligga kvar i sängen i det tillståndet, eller rentav vart som helst på golvet eller i en städskrubb.

Jag tror du helt missuppfattat anledning till varför man utför rån, det är inte för att sexuellt utnyttja människor utan för att tillskansa sig deras ägodelar.

Vad är din slutsats gällande till att hon placerades i badkaret, förstår inte riktigt vart du vill komma. Är väl smart att binda fast sitt offer och placera denne i ett slutet rum ifall man ska utföra ett rån? För att lyckas tar man väl till alla medel som kan minimera risk för att åka fast. Jag har tyvärr inte tillgång till hennes svits planlösning men badrummet kanske passade bäst som utrymme, mindre troligt att en städskrubb finns i en lyxsvit, har själv inte stött på städskrubbar i hotellrum överlag, men du kanske bor i annan prisklass när du reser.
Citera
2016-10-04, 19:26
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Jag tror du helt missuppfattat anledning till varför man utför rån, det är inte för att sexuellt utnyttja människor utan för att tillskansa sig deras ägodelar.

Vad är din slutsats gällande till att hon placerades i badkaret, förstår inte riktigt vart du vill komma. Är väl smart att binda fast sitt offer och placera denne i ett slutet rum ifall man ska utföra ett rån? För att lyckas tar man väl till alla medel som kan minimera risk för att åka fast. Jag har tyvärr inte tillgång till hennes svits planlösning men badrummet kanske passade bäst som utrymme, mindre troligt att en städskrubb finns i en lyxsvit, har själv inte stött på städskrubbar i hotellrum överlag, men du kanske bor i annan prisklass när du reser.
Det är väl sannolikt att ett lägenhetshotell i den prisklassen har badrum i direkt anslutning till sovrummet och att det då var närmsta ställe att placera henne och stänga dörren för att ha henne ur vägen när hon gett de det de ville ha.
Citera
2016-10-04, 19:28
  #144
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det är väl sannolikt att ett lägenhetshotell i den prisklassen har badrum i direkt anslutning till sovrummet och att det då var närmsta ställe att placera henne och stänga dörren för att ha henne ur vägen när hon gett de det de ville ha.

Ja, det är förmodligen ett korrekt antagande. Är ju knappast önskvärt att rånoffret larmar så fort man gett sig av brottsplatsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback