Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-10-26, 17:11
  #73
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Det handlar inte om att spela spel, det handlar om att värna sig själv för att inte behöva känna sig helt utlämnad genom att vara den som hela tiden vill. Med tanke på att de bara setts en gång och TS först långt senare insåg sina känslor, då flickan ifråga skaffat annat sällskap, så kan det ju vara vettigt att inte vara alltför .
Fast frågan kvarstår: Vad skulle TS vinna på detta, mer än en känsla av kontroll? Som jag skrev, det är en sak att faktiskt vara upptagen - en annan sak att låtsas vara det. Vad kommer TS spendera sin "upptagna" tid med? Att tänka på kompisen?
Citera
2017-01-14, 13:23
  #74
Medlem
Jag fattar inte hur man kan klanta bort en fin tjej på det där viset. Såna där lägen blir det inte många av under en livstid..
Hur kan man bara hålla henne på halster i flera månader. Är ju ett under att hon orkade så länge som hon gjorde. Du kan ju helt enkelt inte ha varit intresserad av henne.
Citera
2017-12-09, 13:56
  #75
Medlem
400Bens avatar
För att dra upp en gammal tråd så sade jag upp kontakten med henne inte långt efter mitt sista inlägg här (över ett år sedan). Hon var för osocial och ointresserad sedan hon gick och skaffade pojkvän och jag ville inte ha det så. Jag skrev till henne ibland, men hon stallade inga frågor knappt eller var speciellt social. Var väldigt passiv. Jag taggade henne på Facebook någon gång men hon svarade inte. Hade taggat henne i några roliga saker ett par månader innan som hon alltid svarade på. Hennes likeanden av mina Facebookstatusar sjönk också drastiskt (Inget att hacka upp sig på med slår man ihop allt i ett sammanhang så blir det rätt tydligt).

Så skrev till henne och förklarade hela situationen om att hon inte verkade intresserad och jag då hellre struntade i det. Fick aldrig något svar tillbaka så vet inte hur hon reagerade på det. Enda känslan jag har kvar idag så här över ett år senare är att jag tycker det är synd att hon inte ville ha någon kontakt. Även synd att hon ändrades så mycket så fort hon skaffade pojkvän. Men troligtvis såg hon mig aldrig som en vän även om hon sa att hon ville vara vänner och kunna ses när hon skaffade pojkvän. Var nog en svår situation för henne. Hon ville inte såra mig men tyckte det var jobbigt att ha kontakt med mig.

Kollade nyss igenom hennes Facebook för första gången på ett halvår och hon verkar vara lycklig med honom

Känns sjukt hur hon kunde sätta sej så hårt trots att vi bara sågs en gång, men var väl en kombo av det och ett halvårs snack dagligen. Våra konversationer var sjukt speciella, hade samma intressen, hon var som den tjej jag söker och såg riktigt bra ut.

Kommer minnas henne med glädje. Är dock rätt säker att om hon tar kontakt med mig i framtiden, vilket jag dock inte tror kommer ske, så lommar jag nog avböja. Även om det går att bygga upp det så är för mycket förstört.
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2017-12-09 kl. 14:22.
Citera
2017-12-09, 13:56
  #76
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy80
Jag fattar inte hur man kan klanta bort en fin tjej på det där viset. Såna där lägen blir det inte många av under en livstid..
Hur kan man bara hålla henne på halster i flera månader. Är ju ett under att hon orkade så länge som hon gjorde. Du kan ju helt enkelt inte ha varit intresserad av henne.

Jag blev intresserad sen, men du har rätt.
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2017-12-09 kl. 14:03.
Citera
2017-12-09, 14:37
  #77
Medlem
Gamefitnesss avatar
Visa ex säger alltid när man är tillsammans att man vill vara vänner när det tar slut, vilket leder till att man inte blir det i slutändan.

Eftersom de du skrev att du taggade henne och hon inte svarade, där är ju redan bevisat att hon inte har intresset kvar och inga känslor kvar för dig.

Det bästa för dig är att gå vidare med ditt liksom. Jag har varit med om de innan när det kommer till mitt ex som jag var tillsammans med i två och ett halv år, hon hittade en snubbe efter månad sens det tog slut, det tog ungefär ett år för mig att komma över henne. Sen när man tänker tillbaka, så var det rätt så skönt att det tog slut, vi var för olika helt enkelt, trodde hon var min dröm tjej, men tydligen inte, vilket gör mig glad.

Så lär dig att öppna upp dig för andra tjejer, så ska du se att du hittar din tjej snart, det handlar om tålamod och du ska inte leta, du ska låta dom få komma

Visa hittar tillbaka och visa inte, så bara släpp henne, och gå inte in på hennes fb för att kolla hur hon mår, vilket du redan har gjort, men ändå, bara strunta i henne, det ligger i det förflutna nu, lev nuet och gå ut och ha kul!
Citera
2017-12-09, 14:48
  #78
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamefitness
Visa ex säger alltid när man är tillsammans att man vill vara vänner när det tar slut, vilket leder till att man inte blir det i slutändan.

Eftersom de du skrev att du taggade henne och hon inte svarade, där är ju redan bevisat att hon inte har intresset kvar och inga känslor kvar för dig.

Visa hittar tillbaka och visa inte, så bara släpp henne, och gå inte in på hennes fb för att kolla hur hon mår, vilket du redan har gjort, men ändå, bara strunta i henne, det ligger i det förflutna nu, lev nuet och gå ut och ha kul!

Ja precis så ser jag det också. Hon var inte intresserad men ville inte såra och hade mig i bästa fall som en reserv om deras förhållande skulle ta slut. Nu kanske jag inte är som andra människor och jag kritiserar henne inte för detta, men jag hade velat ha ett ärligt svar från henne. Det hade jag uppskattat och accepterat.

Var lite därför jag sa upp kontakten också. Kände på mig att vi kommer ha varandra på fejan några år där vi med tiden slutar skriva till varandra, slutar lajka, slutar skriva på födelsedagar och sedan en dag tar den ena bort den andra. Så lika bra att avsluta det direkt. Hade hon velat ha kontakt hade hon inte tillåtit mig att säga upp kontakten väl?

Jag ska självklart gå vidare, men att besöka hennes Facebook idag är lugnt Kommer dock besöka den max 2 gånger per år.
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2017-12-09 kl. 14:54.
Citera
2017-12-09, 14:59
  #79
Medlem
Gamefitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja precis så ser jag det också. Hon var inte intresserad men ville inte såra och hade mig i bästa fall som en reserv om deras förhållande skulle ta slut. Nu kanske jag inte är som andra människor och jag kritiserar henne inte för detta, men jag hade velat ha ett ärligt svar från henne. Det hade jag uppskattat och accepterat.

Var lite därför jag sa upp kontakten också. Kände på mig att vi kommer ha varandra på fejan några år där vi med tiden slutar skriva till varandra, slutar lajka, slutar skriva på födelsedagar och sedan en dag tar den ena bort den andra. Så lika bra att avsluta det direkt. Hade hon velat ha kontakt hade hon inte tillåtit mig att säga upp kontakten väl?

Jag ska självklart gå vidare, men att besöka hennes Facebook idag är lugnt Kommer dock besöka den max 2 gånger per år.

Nä mannen, varför ska du ens besöka hennes facebook? Bara släpp det istället, acceptera att det är ett avslutat kapitel för er. Hur kul är det att checka sitt ex på fb och undrar vad hon gör och hur hon mår? Det betyder bara att du inte är redo att gå vidare med ditt liv. Sluta att vara desperat att kolla på hennes Facebook, låt henne vara bara.

Du verkar fortfarande ha känslor för henne, för det märks på dig, bara släpp taget om henne och lev ditt eget liv, varför ska man bryr sig vad ditt ex gör och hur hon mår? Du tortera bara dig själv, så gör dig en egen tjänst och sluta att bryr dig om henne. Livet går vidare och du måste fokusera på dig själv nu och din omgivning. Så lev nu ditt liv och lev u nuet och sikta blicken framåt du kommer att må så mycket bättre
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback