Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-24, 23:17
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pocarisweat
Tack för svar. Är också inne på samma spår. D.v.s att "vi" brottare har en helt annan uthållighet och urstyrka som boxare och folk från andra bakgrunder saknar. Må det bero på att vi tränat sedan barnsben (vilket en boxare också kan ha gjort, men i jämförelse så är brottning något du startar med när du är relativt ung gentemot de flesta andra "kampsporter"), medan boxare och liknande saknar detta och mer eller mindre måste vara mer tekniska än de med brottarbakgrund.

Tror trots allt att det handlar om anpassning. Lyckas man anpassa exempelvis shoot, boxning e.t.c om än i dess mest basic former så har vi brottare en bra mycket större potential än många andra att lyckas inom MMA.

Beror givetvis på genetik, fysik och sådant, men om vi talar i generella termer. Har en del bekanta inom den svängen så visar det sig att jag har talang så tänkte jag åtminstone ge det ett försök. Har medaljer från USM och så vidare så är åtminstone inte en helt värdelös atlet även om jag ställer mig ödmjuk inför att börja träna MMA.

Absolut, brottning är en suverän bas. Dock måste jag flika in att det är skillnad på brottningsflås och strikingflås. Sen tror jag man alltid ska akta sig för att tänka för många steg i förväg, du måste ju ändå börja med att se om du tycker MMA är kul och att allt känns bra osv. Dom flesta klubbar brukar tillåta något gratispass och har löpande intagning året runt så det är bara att pröva! Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback