Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-15, 07:32
  #2965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II


Och ändå väntar vi och hoppas att just våra nära och kära inte ska drabbas, istället för att se varje offer som det. Kan det hända dom så kan det hända oss. Det finns egentligen ingen vettig anledning att skjuta upp engagemanget tills det värsta faktiskt sker. Med detta sagt så är jag själv i detta en hycklare; jag väljer jobb och familj framför samhällsengagemang, trots konsekvenserna.

Man kan ju ha ett samhällsengagemang och faktiskt försöka påverka, jag gör det, men ändå ställa sig frågan hur man skulle reagera om någon nära och kär skulle drabbas allvarligt. Jag måste erkänna att jag inte bara har vettiga och sansade tankar. Ett sådant här kapitalt misslyckande från rättssystemet som den här nedlagda utredningen gör inte tankarna förståndigare.
Citera
2017-01-16, 10:45
  #2966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Det sista förklarar det första. Att förundersökningsledaren skulle känna med offren är rent jävla skitsnack. Han är den bästa förundersökningsledare Gotland haft på många år just för att han inte gör skillnad på folk.
På Gotland måste man vara kompis med fan och hans moster bara för ett jävla byggnadslov till utedass

Muslim som är dömd för passförfalskning, som ska utreda trosfränder? Låter verkligen förtroendeingivande...

Kvinnans ord brukar väga tungt, speciellt som en av de misstänkta bevisligen ljuger, men inte på Gotland.
Citera
2017-01-16, 12:42
  #2967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Muslim som är dömd för passförfalskning, som ska utreda trosfränder? Låter verkligen förtroendeingivande...

Kvinnans ord brukar väga tungt, speciellt som en av de misstänkta bevisligen ljuger, men inte på Gotland.

Hon kom snabbt tillbaka på banan med tanke på vad hon skulle ha varit utsatt för
Citera
2017-01-16, 13:21
  #2968
Medlem
Mooons avatar
... och hur vet du hur hon mår?



Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Hon kom snabbt tillbaka på banan med tanke på vad hon skulle ha varit utsatt för
Citera
2017-01-16, 22:07
  #2969
Avstängd
BO benämnde ju själv det som "big mistake" bara nån dag efter det inträffade i ett offentligt inlägg på FB.
Citera
2017-01-16, 22:29
  #2970
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Hon kom snabbt tillbaka på banan med tanke på vad hon skulle ha varit utsatt för

Snabbt? Hon låg ju på lassis ett par veckor...
Citera
2017-01-16, 22:53
  #2971
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Snabbt? Hon låg ju på lassis ett par veckor...
gjorde hon? verkligen?
Citera
2017-01-16, 23:04
  #2972
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelenaE
BO benämnde ju själv det som "big mistake" bara nån dag efter det inträffade i ett offentligt inlägg på FB.

Och? Du kanske tycker att hon borde ha skrivit "small mistake"?

Eller ondgör du dig över att hon kommunicerade via Facebook?
Citera
2017-01-16, 23:57
  #2973
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Och? Du kanske tycker att hon borde ha skrivit "small mistake"?

Eller ondgör du dig över att hon kommunicerade via Facebook?

Tjejer skuldbelägger tjejer. Klassiskt.

Självklart var det ett misstag att betrakta det där gänget som vilka killar som helst.
Citera
2017-01-17, 06:40
  #2974
Medlem
Just när det meddelades att förundersökningen skulle läggas ned så talades det ju om att man planerat för att sända ytterligare förstärkningar vid behov till polisen på Gotland. Man fick ju intrycket att polisen sedan länge planerat nedlagd förundersökning och en ytterligare maktdemonstration.

Jag tror, men vet inte, att nedläggningen gick så smidigt att inte några förstärkningar ansågs nödvändiga.

Jag själv är så gott som aldrig i Visby. Däremot är det nu två personer som sagt mig att de nästan aldrig sett så många polisbilar cirkulera i Visby som just efter att förundersökningen blev nedlagd. Det verkar som polisen gjorde ytterligare och planerad maktdemonstration för att visa att inga som helst ifrågasättanden av rättssystemet skall förekomma.

Att man skulle skjutit till extra resurser till gotlandspolisen till denna svåra utredning har jag ännu inte hört ett knyst om. Mer än då att brottsoffret förhörts fem gånger... :-(
Citera
2017-01-17, 10:44
  #2975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Just när det meddelades att förundersökningen skulle läggas ned så talades det ju om att man planerat för att sända ytterligare förstärkningar vid behov till polisen på Gotland. Man fick ju intrycket att polisen sedan länge planerat nedlagd förundersökning och en ytterligare maktdemonstration.

Jag tror, men vet inte, att nedläggningen gick så smidigt att inte några förstärkningar ansågs nödvändiga.

Jag själv är så gott som aldrig i Visby. Däremot är det nu två personer som sagt mig att de nästan aldrig sett så många polisbilar cirkulera i Visby som just efter att förundersökningen blev nedlagd. Det verkar som polisen gjorde ytterligare och planerad maktdemonstration för att visa att inga som helst ifrågasättanden av rättssystemet skall förekomma.

Att man skulle skjutit till extra resurser till gotlandspolisen till denna svåra utredning har jag ännu inte hört ett knyst om. Mer än då att brottsoffret förhörts fem gånger... :-(


Polisen har resurser ifall det gäller att skydda kriminella apor från mellanöstern/Afrika, då finns det alltid resurser.
Konstigt att ingen på Gotland brännt ner åklagarens kontor, jag tror vi Svenskar måste börja bete oss som kulturberikarna och ställa till med så mycket sattyg så att de blir tvungna att göra något.
De kommer aldrig lyssna på oss annars.
Citera
2017-01-17, 11:20
  #2976
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Just när det meddelades att förundersökningen skulle läggas ned så talades det ju om att man planerat för att sända ytterligare förstärkningar vid behov till polisen på Gotland. Man fick ju intrycket att polisen sedan länge planerat nedlagd förundersökning och en ytterligare maktdemonstration.

Jag tror, men vet inte, att nedläggningen gick så smidigt att inte några förstärkningar ansågs nödvändiga.

Jag själv är så gott som aldrig i Visby. Däremot är det nu två personer som sagt mig att de nästan aldrig sett så många polisbilar cirkulera i Visby som just efter att förundersökningen blev nedlagd. Det verkar som polisen gjorde ytterligare och planerad maktdemonstration för att visa att inga som helst ifrågasättanden av rättssystemet skall förekomma.

Att man skulle skjutit till extra resurser till gotlandspolisen till denna svåra utredning har jag ännu inte hört ett knyst om. Mer än då att brottsoffret förhörts fem gånger... :-(

Som jag tidigare noterade i tråden, aldrig har avståndet varit större mellan lagstiftaren och den allmänna rättskänslan.
Lagstiftarens negligering av skattebetalarnas känslor är synnerligen farlig. Personligen så har jag skiftat från att vara motståndare till att acceptera medborgargarden. Vilka övriga alternativ finns?

Och nu så höjer man skatterna samtidigt som skattebetalarna erhåller mindre för pengarna - undrar hur länge vanliga människor kommer att fortsätta att knyta nävarna i fickorna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback