Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-02, 22:26
  #2497
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajje
Oavsett utgång i detta fall ser jag fram emot att denna tråd får nytt liv när vi vet mer. Det är så sjukt att det skedde en sådan sofistikerad mörkning av denna händelse vilket vi inte får glömma.
Om du först betänker det jag skrev för en timme sedan, är du säker på att det förekommit någon "sofistikerad mörkning" i detta fall? Om ja, hur vet du det?
Citera
2016-11-02, 22:38
  #2498
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajje
Oavsett utgång i detta fall ser jag fram emot att denna tråd får nytt liv när vi vet mer. Det är så sjukt att det skedde en sådan sofistikerad mörkning av denna händelse vilket vi inte får glömma.
Den här tråden är ytterligare ett exempel på den pågående "normaliseringsprocessen".

En rullstolsbunden kvinna blev utsatt för ett sexualbrott av någon form och de män som kan misstänkas är asylsökande eller förhållandevis nyinvandrade.

Himmelen föll ned, upprörda känslor svallade, polis och media mörkade och myndigheter och media körde igång med en aktiv "damage control", Feministerna körde igång sin sedvanliga demonstration mot rasism efter att en kvinna blivit utsatt för sexualbrott och upprörda människor utmålades av media, politiker och myndigheter som nassar och mörkerkrafter.

Upprörda människor tystnade och fortsatte istället att knyta nävarna i fickorna.

Normaliseringen i ett nötskal.
Citera
2016-11-03, 03:59
  #2499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Den här tråden är ytterligare ett exempel på den pågående "normaliseringsprocessen".

En rullstolsbunden kvinna blev utsatt för ett sexualbrott av någon form och de män som kan misstänkas är asylsökande eller förhållandevis nyinvandrade.

Himmelen föll ned, upprörda känslor svallade, polis och media mörkade och myndigheter och media körde igång med en aktiv "damage control", Feministerna körde igång sin sedvanliga demonstration mot rasism efter att en kvinna blivit utsatt för sexualbrott och upprörda människor utmålades av media, politiker och myndigheter som nassar och mörkerkrafter.

Upprörda människor tystnade och fortsatte istället att knyta nävarna i fickorna.

Normaliseringen i ett nötskal.

Blev hon verkligen våldtagen?
Citera
2016-11-03, 05:35
  #2500
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Av detta bidde det inte ens en tumme. Alltihop begravdes av svensk massmedia och det svenska rättsväsendet. Och bidde till slut ingenting. Vad jag inte hört ryktas, men väl tror mig ana, är att svenska myndigheter och de goda i vårt land den senaste tiden varit i full färd med, är att försöka få brottsoffret att tycka att det inträffade egentligen inte var så farligt. För det är ju egentligen det bästa. Att gruppvåldtäkten egentligen inte var så farlig. Det är det bästa för mångkulturen. Och faktiskt, enskilda små olägenheter som enskilda små svenskar får utstå vid skapandet av Det Nya Sverige, är ju nåt vi små svenskar måste förstå, att det är nåt vi måste uthärda med jämnmod. Rån, våldtäkter och mord, organiserat bidragsbrott vad gäller offentliga medel, skjutningar och sprängningar i vanligt folks närhet, är ett pris värt att betala för skapandet av det nya Sverige. Vi som drabbas av dessa små petitesser till olägenheter, är vi svenskar eller invandrare, måste fås att förstå att detta är nåt vi alla måste acceptera.

Vet inte om nån tänkt på det, men när det gäller det senaste dubbelmordet i Göteborg, som fått osedvanligt stor medial uppmärksamhet, så har Sveriges Radio interjuvat en av de högsta politikerna i den aktuella stadsdelen, kanske rentav en av de högsta bestämmande i hela Göteborgs kommun, interjuvat det fruntimret som har det yttersta ansvaret och den yttersta makten att där i Göteborg, att där bestämma hur saker och ting ska vara. Och i interjuven så sa hon högt och tydligt att det inträffade var avskyvärt. Jämför man det denna makthavare säger i interjuven med vad hon faktiskt gör som makthavare, så upptäcker man att hon inte gör ett skit. Hon är snar att anse att ditten och datten i Det Nya Sverige, det fantastiska mångkulturella paradiset, är jätteäckligt. Men ser vad man till vad den interjuvade faktiskt gör, faktiskt använder sin makt att bestämma till, så gör hon inte ett skit. Det är bara dialog och fritidsgårdar för hela slanten. Att sätta dit de utländska skitstövlarna som uppenbarligen betraktar Sverige som en frispelsplan där man kan göra som man vill, att sätta dit dessa utländska inkräktare, det är höga vederbörande interjuvade inte det minsa intresserad av, uppenbarligen föga intresserad av. Att klämma åt oss som påpekar detta uppenbara hyckleri, är höga vederbörande däremot jävligt intresserad av.

Sverige är en cirkus vorden. Våra makthavare är inget annat än pajasclowner. Svenska jounarlister är uppenbarligen pajasclowner. Precis som jag är. Och faktiskt. Detta har mycket stor potential att gå åt pipsvängen.

Överdriver så klart. Men det måste man göra ibland. Menar dock inget illa med det.

Väl talat - och väl skrivet. Tack för att du skrev - skrev mer.
Citera
2016-11-03, 07:41
  #2501
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Blev hon verkligen våldtagen?

Tja, man får väl tro vad man vill. Men den uppmärksamme kunde ju notera att enbart en av männen medgav att han hade haft sex med kvinnan samtidigt som utredningen redan vid inledningsskedet kunde påvisa att två man hade haft sex med henne.
Sedan så är man ju fri att dra sina egna slutsatser, jag för min del skulle ju hävda att detta i sig hade varit underlag för att begära att männen häktades för att vidare kunna utreda eventuell skuld/oskuld?

Det intressanta är dock den pågående normaliseringsprocessen.....den skrämmer mig!
Citera
2016-11-03, 07:48
  #2502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Tja, man får väl tro vad man vill. Men den uppmärksamme kunde ju notera att enbart en av männen medgav att han hade haft sex med kvinnan samtidigt som utredningen redan vid inledningsskedet kunde påvisa att två man hade haft sex med henne.
Sedan så är man ju fri att dra sina egna slutsatser, jag för min del skulle ju hävda att detta i sig hade varit underlag för att begära att männen häktades för att vidare kunna utreda eventuell skuld/oskuld?

Det intressanta är dock den pågående normaliseringsprocessen.....den skrämmer mig!

"Men den uppmärksamme kunde ju notera att enbart en av männen medgav att han hade haft sex med kvinnan samtidigt som utredningen redan vid inledningsskedet kunde påvisa att två man hade haft sex med henne."

Killen vars kroppsvätskor på egen hand tagit sig in i kvinnan borde sitta häktad.
Citera
2016-11-03, 08:07
  #2503
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det kan ju hända att det helt enkelt inte var någon våldtäkt eller om det var det, att det inte går att bevisa. Sådant har ju hänt förut oavsett om det varit utlänningar inblandade eller inte.
Så kan det ju vara & vi får hoppas att förundersökningen ger svar på detta, även om media har lagt locket på.

Det som dock sticker ut i det här fallet är avsaknaden av förstasidor & specialinsatta TV-program där olika feministorganisationer "rasar mot våldtäktskulturen" & hävdar att kvinnor aldrig ljuger om övergrepp, samt erbjuder massivt stöd till offret. Den enda anledningen till detta är att de misstänkta var "flyktingar".

Återigen visas det med all önskvärd tydlighet att blattar alltid trumfar kvinnor i den postmarxistiska kortleken.
Citera
2016-11-03, 08:31
  #2504
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
"Men den uppmärksamme kunde ju notera att enbart en av männen medgav att han hade haft sex med kvinnan samtidigt som utredningen redan vid inledningsskedet kunde påvisa att två man hade haft sex med henne."

Killen vars kroppsvätskor på egen hand tagit sig in i kvinnan borde sitta häktad.

Jag skulle vilja påstå att hade kvinnan varit en s.k. "EU-immigrant" och "pojkarna" infödda Gutar sedan några generationer, så jävlar hade vi fått se kioskvältare efter kioskvältare, uttalanden från Ministrar och partiledare, dagliga rapporteringar från polis och åklagare och inte att förglömma att samtliga "pojkarna" hade utan tvekan blivit häktade.

Jag ställer mig helt bakom Enoch.Thulins inlägg!
Citera
2016-11-03, 08:39
  #2505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Tja, man får väl tro vad man vill. Men den uppmärksamme kunde ju notera att enbart en av männen medgav att han hade haft sex med kvinnan samtidigt som utredningen redan vid inledningsskedet kunde påvisa att två man hade haft sex med henne.
Sedan så är man ju fri att dra sina egna slutsatser, jag för min del skulle ju hävda att detta i sig hade varit underlag för att begära att männen häktades för att vidare kunna utreda eventuell skuld/oskuld?

Det intressanta är dock den pågående normaliseringsprocessen.....den skrämmer mig!

Inte första gången en tjej som är otrogen skyller på våldtäkt när hon måste komma på en bra förklaring
Citera
2016-11-03, 10:12
  #2506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Inte första gången en tjej som är otrogen skyller på våldtäkt när hon måste komma på en bra förklaring

Menar du "vore inte första..." eller var du med?

Ett skumt sammanträffande dock om "barnen" genom lock och pock fått kvinnan att gå med på frivilligt sex med en grupp, en av metoderna var att ta ifrån henne rullstolen, och en av personerna hon var otrogen med förnekar det. Eller?
Citera
2016-11-03, 11:28
  #2507
Medlem
Referenshumlas avatar
Nu har så många ponerat att det nog inte var en våldtäkt, så nu måste jag skriva att jag är övertygad om att det var en våldtäkt. Jag tror så här:

Tjejen fick skjuts hem med en svarttaxi, på vägen blev resans mål ändrat. nu med destination hem till den nysvensk som körde taxin, hon kanske ville ha sex med honom, vad vet jag.

De har sex.
Efteråt ringer mannen dit, eller om de bodde där, sina "kompisar",
småpojkarna med liten hjärna och starka drifter, som våldtog tjejen brutalt när hon i chock låg skräckslagen på golvet.

Hon pratar med polisen, får vård på Sjukhuset, blir inlagd på psyk-akuten.

Hon blev våldtagen.
Citera
2016-11-03, 11:58
  #2508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Nu har så många ponerat att det nog inte var en våldtäkt, så nu måste jag skriva att jag är övertygad om att det var en våldtäkt. Jag tror så här:

Tjejen fick skjuts hem med en svarttaxi, på vägen blev resans mål ändrat. nu med destination hem till den nysvensk som körde taxin, hon kanske ville ha sex med honom, vad vet jag.

De har sex.
Efteråt ringer mannen dit, eller om de bodde där, sina "kompisar",
småpojkarna med liten hjärna och starka drifter, som våldtog tjejen brutalt när hon i chock låg skräckslagen på golvet.

Hon pratar med polisen, får vård på Sjukhuset, blir inlagd på psyk-akuten.

Hon blev våldtagen.

Kan inte komma längre bort ifrån sanningen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback