Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-08, 09:05
  #1897
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstruts
Istället fick de fritt röra sig på den "oavspärrade" brottsplatsen..

Öppna ögonen för fan!

Vad tjänar du på att sitta här och ljuga?

Finns ingenting som tyder på det du påstår.

Gärningsmännen greps på söndsgen och släpptes den 5/10, det är alltså tre dagar de sitter anhållna. Tar högst ett par timmar för polisen att utföra en brottsplats undersökning, speciellt när det inte rör sig om mord osv.
Citera
2016-10-08, 09:44
  #1898
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Skumt att man riktar in sig på att hotet är "högerextrema" när man för dagen misstänker fem nyanlända för en grov gruppvåldtäkt av funktionsnedsatt (funktionsvarierad) ung kvinna. Baserat på statistik torde det i Visby vara mindre farligt att, som kvinna, hamna ensam i ett rum med fem "sverigevänner" än fem afghaner...
Citera
2016-10-08, 10:07
  #1899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashflash987
Man häktar inte i onödan, då staten får betala höga skadestånd om någon frias eller döms till ett lägre straff.

Utredningen fortsätter oavsett, de kan senare dömas till fängelse. Hade de varit häktade hade denna tid ändå skrivits av från straffet, så det är inget de tjänar på att vänta.
I detta fall vore det knappast "i onödan" att häkta.

Risken för att just dessa misstänkta (nyanlända ensamkommande män) avviker och går under jorden måste betraktas som mycket större jämfört med infödda/i landet etablerade brottsmisstänkta som har ett socialt nätverk med familj, vänner o.s.v.

Jag skulle inte alls bli förvånad om någon eller några av dem försvinner spårlöst.
Citera
2016-10-08, 10:16
  #1900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Skumt att man riktar in sig på att hotet är "högerextrema" när man för dagen misstänker fem nyanlända för en grov gruppvåldtäkt av funktionsnedsatt (funktionsvarierad) ung kvinna. Baserat på statistik torde det i Visby vara mindre farligt att, som kvinna, hamna ensam i ett rum med fem "sverigevänner" än fem afghaner...

Ja vad säger man...
Det säger väl en hel del om hur det står till i landet - och förresten i hela EU också...

Jag är glad, mitt i detta elände, för kvinnas skull att hon oavsett vad som än händer nu så har hon fått upprättelse
Hon har folkets stöd på att hon har blivit utsatt för en terrorhandling av 5 män
Citera
2016-10-08, 10:41
  #1901
Medlem
Det finns ytterligare frågor i Denna SkäggbarnsFråga.

Vet vi etniciteten - är de araber, afganer eller annat/något blandat?

Är identiteter* och åldrar* styrkta* - inte för FB-folket - utan för polis-
o myndigheter?

* Vi har ju sååå jäävlaa många Bluff o Båg-are i dessa frågor i landet?

Inga poliser som vill lägga inside info - eller tycker ni alla att det som skett
är helt OK - BO var ju bara en handikappad negress**????

** var finns jämlikheten o jämställdheten här?

Tänk om det varit en handikappad minister***- eller polischefsdotter

*** tänk efter vad som hände när Allan Larssons styvson blev mördad
då åkte gm på ett av de effektivt längsa livstidsstraffen som någonsin
effektuerats i landet ha ha - Leif Axmyr ha ha - han gav sig på FEEL FEEEL
FEEEL offer ha ha

Det är bevisligen skillnad på folk o folk "i jämställdhetens o jämlikhetens paradis"
Citera
2016-10-08, 10:42
  #1902
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Vad tjänar du på att sitta här och ljuga?

Finns ingenting som tyder på det du påstår.

Gärningsmännen greps på söndsgen och släpptes den 5/10, det är alltså tre dagar de sitter anhållna. Tar högst ett par timmar för polisen att utföra en brottsplats undersökning, speciellt när det inte rör sig om mord osv.

Varför säger då polisen att det var tekniker som stoppade "intervjun" med en av MGM? Om det tar ett par timmar så vad gör de där tre dagar efteråt?

Menar du att polisen ljuger och att det var "skydd" till MGM?
Citera
2016-10-08, 10:46
  #1903
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Varför säger då polisen att det var tekniker som stoppade "intervjun" med en av MGM? Om det tar ett par timmar så vad gör de där tre dagar efteråt?

Menar du att polisen ljuger och att det var "skydd" till MGM?

Ja förmodligen var polisen där av en helt annan anledning, polisens tekniker går inte runt och avbryter intervjuer, det gör antingen delta eller kilo. MGM var dessutom utomhus.
Citera
2016-10-08, 10:46
  #1904
Medlem
bagarn29s avatar
Är BO färgade eller är det ett annat fall som det jämförs med?
Citera
2016-10-08, 10:49
  #1905
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Ja förmodligen var polisen där av en helt annan anledning, polisens tekniker går inte runt och avbryter intervjuer, det gör antingen delta eller kilo. MGM var dessutom utomhus.
Det är mycket möjligt att de blev ombedda att hålla ett öga på dem när de skulle hämta väskorna? Teknikern/fotografen tar bilder i studio innan någon släpps och huset ligger ett kvarter bort. Det är en liten station så jag kan tänka mig att man som anställd kan göra lite av varje...
Citera
2016-10-08, 11:21
  #1906
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är mycket möjligt att de blev ombedda att hålla ett öga på dem när de skulle hämta väskorna? Teknikern/fotografen tar bilder i studio innan någon släpps och huset ligger ett kvarter bort. Det är en liten station så jag kan tänka mig att man som anställd kan göra lite av varje...

Tekniker i civilkläder ? Där kan vi snacka om att kontaminera en brottsplats.
Citera
2016-10-08, 11:29
  #1907
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Vad tjänar du på att sitta här och ljuga?

Finns ingenting som tyder på det du påstår.

Gärningsmännen greps på söndsgen och släpptes den 5/10, det är alltså tre dagar de sitter anhållna. Tar högst ett par timmar för polisen att utföra en brottsplats undersökning, speciellt när det inte rör sig om mord osv.

Vart ljuger jag menar du?

Finns flera saker som tyder på exakt det jag påstår.

Polischefen på Gotland ljuger i intervju angående "teknikerna" som avbröt konfrontationen.

Skäggbarnen finns enligt vittnesuppgifter inte kvar på boendet.

Flashback har krånglat utan förklaring eller anledning i samband med detta.

Att du sitter och kallar mig lögnare utan belägg visar vilken fitta du är.
Citera
2016-10-08, 11:46
  #1908
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstruts
Vart ljuger jag menar du?

Finns flera saker som tyder på exakt det jag påstår.

Polischefen på Gotland ljuger i intervju angående "teknikerna" som avbröt konfrontationen.

Skäggbarnen finns enligt vittnesuppgifter inte kvar på boendet.

Flashback har krånglat utan förklaring eller anledning i samband med detta.

Att du sitter och kallar mig lögnare utan belägg visar vilken fitta du är.

Du ljuger då du påstår att MGM fick befinna sig på brottsplatsen innan/under polisen utförde brottsplats undersökning. En sådan undersökning görs så fort man får vetskap om ett brott, då det självfallet krävs en sådan.

I.o.m att männen greps 2/10 och anhållande upphörde 5/10, så kan vi nog med säkerhet anta att en undersökning på brottsplatsen redan hade ägt rum.

Det enda man ser på filmen du hänvisar till är att en eller flera poliser från kilo enheten står med vad man påstår är MGM, ingenting öht i filmklippet tyder på att det skulle vara polisens tekniker, sedemera är personerna utomhus, så skulle vi gå på ditt långsökta resonemang så skulle det ändå inte spela någon roll då ingen befinner sig i bostaden så vitt vi kan avgöra.

Ja, flashback har krånglat, inget tyder på att det skulle ha med det här att göra, eftersom du verkar insuera det motsatta får du gärna ange någon källa som styrker ditt påstående. Vad menar du egentligen, att polismyndigheten börjar utföra ddos attacker mot Internet forum? Ta av dig foliehatten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback