Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-03-18, 19:01
  #25
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
För att göra mitt inlägg så kort som möjligt - utan större detaljer - så följer här mina inre problem:

Jag är nyligen 24 år fyllda; Har aldrig haft en tjej, oskuld, kämpar med min vikt & självförtroende då jag har tränat de senaste åren, ser väl helt ok ut med dessvärre har jag missköt min kropp när jag var yngre pga ångest & mitt egna ointresse av idrott (se hudbristningar & lönnfet), min "mandom" är inte mycket att skryta med - vilket kan få mig att må dåligt ibland, mådde skit på gymnasiet (skolkade pga olika orsaker som gjorde att jag hamnade i en "ond" ångestfylld cirkel) & kämpar nu med att plugga upp de sista betygen, har varit mindre deprimerad de senaste åren, är porrberoende/skadad & onanerat till saker som jag skäms över, bor hemma, aldrig haft en riktigt jobb en längre tid, känns som om jag aldrig kommer att få chansen att jobba inom det jag verkligen vill, tanken skrämmer mig att bli fast i något "skitjobb" som inte låter mig ha tid till att göra något kreativt, minnen från stundtals mobbing från högstadiet sitter fortfarande kvar, har halvtaskig relation med min farsa, ser alla kompisar i min ålder som faktiskt gör något/jobbar med som det de trivs med som i sin tur får mig att känna mig värdelös, känner mig som jag alltid varit en skämt i många utav mina bekantas ögon, har ångest inför att slumpartat träffa gamla vänner (eller "ovänner) som man inte umgåtts med på flera år när jag är ute på stan, har självmordstankar lite då & då, är också väldigt oroad även detta landets framtid samt värden när man ser på allt som händer idag, känner ångest inför om jag någonsin skulle duga till att faktiskt skaffa en familj, kan också fastna i existens-frågar så som vad livet & universum faktiskt handlar om - om det jag gör spelar någon större roll, & nu är det bara 6 år kvar tills jag själv är 30 år vilket ibland kan få mig att känna att jag har missat hela min ungdom...

Allt detta får mig ibland att bara vilja gå in i väggen... Finns det någon som kan ge en råd för att försöka lösa mina "problem & få en positiv syn på livet??
Tänk positivt. Världen är orättvis så antagligen är det just du som lyckas få en smal och vettig tjej!
Citera
2022-03-25, 07:15
  #26
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Hur mår du 5 år senare?

Man kan säga att det har gått framåt på vissa plan men står fortfarande still på andra.
Har fixat eget boende dem senaste åren, har hittad något som jag trivs att jobba med och pluggar nu till en yrkesutbildning inom det.
Fortfarande ingen tjej & är oskuld, trots att jag har haft mina chanser att bli av med det.
Jag har fortfarande vissa "komplex" så att säga. Men jag har gått ner en del i vikt genom periodisk fasta metoden vilket får mig att må lite bättre. Har inga självmordstankar kvar på samma sätt, fast ibland kan min situation fortfarande kännas "melankolisk". Vissa dagar känns bättre än andra, det är allt.
Citera
2022-03-25, 19:48
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Hej, oerhört tråkigt att du känner så här och jag vill bara säga att du är verkligen inte ensam att känna så här, det är oerhört vanligt och jag har flera vänner som kommit till mig med liknande berättelser.

Jag föreslår att du sätter dig ner och tar en kall öl eller något annat och funderar riktigt seriöst på vad för typ av person du vill vara och vad för typ av jobb som du känner skulle vara kul att gå till 5 dagar i veckan.(Skriv kanske ner det så du kan jämföra dina idéer i efterhand?) Tänk inte bara på de bäst betalda utan något som du skulle tycka vara roligt, pengar och framgång kommer oftast till den som är duktig på sitt jobb och det blir man enklast genom att glädjas av det man jobbar med.

Här är en checklista på vad jag skulle ha gjort:

1. Du har redan tagit ett stort steg till förändring genom att börja plugga upp dina betyg. Det ska du definitivt vara stolt över. Har du inte gjort det redan så är det dags att du bestämmer vad du vill plugga till för utbildning när du är klar med komvux så att du har något att se fram emot.

5. Det verkar som att du har väldigt mycket saker som du tänker på som genererar ångest och det gör att du förmodligen känner att allting känns väldigt hopplöst. Det kan sätta käppar i hjulen ibland. Och det är faktiskt bra att ha något att kunna prata med dessa saker om. Det är aldrig kul att känna sig ensam Ta kontakt med en psykolog Det låter klyschigt jag vet, men det hjälper verkligen om du ger det chansen.

Du vill väl såklart som många andra vara en person som kan titta på sig själv stolt i spegeln och känna självkänsla och glädje. Det är du och varenda av oss på den här jorden värda. Om det betyder att du behöver vara för dig själv ett tag och kanske till och med ta avstånd från dina nuvarande vänner som uppenbarligen ger dig ångest så gör det!

Om inte för alltid, ett litet tag så du får chans att återhämta dig psykiskt och på andra sätt som du känner att du vill förbättra.


Det finns också personer som arbetar med livscoachning, googla lite på det och se om det är något för dig!


Ett stort lycka till!

Skulle du kumma fylla ut lite mer till mig också. Vill gärna veta vart de här bra psykologerna finns..
Är tyvärr lite högkänslig och är mottaglig gör småimpulser, men det gör mig oerhört lätt deprimerad. Vad fan ska man göra?
Min lösning har varit vardagsdroger, så att jag iaf har kunnat skaffa utbildning + jobb, men det är inte bra i längden.

Vart finns bra psykoliger/terapefter som bryr sig på riktigt?

Jar testat livscoachning, och det var värdelöst. Så fprt jag ifrågasatte hans smala tänkande började han typ ställa ultimatum, och att jag inte lyssnade på honom. Well - coachidiot - vi människor är alla olika, och alla är inte som dig..
Citera
2022-03-26, 08:44
  #28
Medlem
Mrcool911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Man kan säga att det har gått framåt på vissa plan men står fortfarande still på andra.
Har fixat eget boende dem senaste åren, har hittad något som jag trivs att jobba med och pluggar nu till en yrkesutbildning inom det.
Fortfarande ingen tjej & är oskuld, trots att jag har haft mina chanser att bli av med det.
Jag har fortfarande vissa "komplex" så att säga. Men jag har gått ner en del i vikt genom periodisk fasta metoden vilket får mig att må lite bättre. Har inga självmordstankar kvar på samma sätt, fast ibland kan min situation fortfarande kännas "melankolisk". Vissa dagar känns bättre än andra, det är allt.
Skönt att du har fixat dig en bostad och trivs med dig själv. Hur känns det att vara oskuld i din ålder? Kommer du någonsin att bli av med den? Är du en attraktiv människa?

Är livet som en långt lidande eller blir det bättre när man blir äldre? Väntar man bara in döden eller har du roligt i ditt liv just nu? Är du liksom nöjd?
// En som har svårt att hitta livsgnistan
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback