Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-08, 17:50
  #121
Medlem
borrizs avatar
Hemma efter ett par dagar på Spirit of Hven Backafallsbyn.
Trots att man bor på ett destilleri så var frukostbuffen högst ordinär på scrambeld egg-nivån. Visst satt man gärna och länge vid frukostbordet för att äta gott och trivas, men förutom en kanna kall nyponsoppa så lyste "wow-faktorn" med sin frånvaro.
Citera
2017-08-08, 20:04
  #122
Medlem
Merwinnas avatar
Jag åkte med Mariella nyligen, och splashade ut lite genom att välja "lyxfrukosten" i Food Garden. Men det enda som skilde mot den billiga buffén, var att man fick ett glas mousserande samt att servitrisen kom med en kanna (blaskigt) kaffe till ens bord. I övrigt var det samma buffé där man kunde känna igen de billigaste färdiga matvarorna från livsmedelsaffären: storpack av färdigskivad ost, Bob's marmelad, jättefranska o.s.v.. Brödrosten tog en evighet. Personal som såg rökar-grå, för tidigt åldrade, skrynkliga och sunkiga ut... Detta kommer jag inte att kosta på någon mer gång, om jag mot all förmodan skulle åka med en Finlandsbåt igen...
Citera
2017-08-09, 08:47
  #123
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag åkte med Mariella nyligen, och splashade ut lite genom att välja "lyxfrukosten" i Food Garden. Men det enda som skilde mot den billiga buffén, var att man fick ett glas mousserande samt att servitrisen kom med en kanna (blaskigt) kaffe till ens bord. I övrigt var det samma buffé där man kunde känna igen de billigaste färdiga matvarorna från livsmedelsaffären: storpack av färdigskivad ost, Bob's marmelad, jättefranska o.s.v.. Brödrosten tog en evighet. Personal som såg rökar-grå, för tidigt åldrade, skrynkliga och sunkiga ut... Detta kommer jag inte att kosta på någon mer gång, om jag mot all förmodan skulle åka med en Finlandsbåt igen...
Den enda fördelen med den dyrare frukosten är att det är lugnare i den mindre lokalen. Annars är det bara 60 kr för ett litet glas "mousserande vin" du betalar för.
Detta gäller inte bara Viking Line, TallinkSilja kör exakt samma upplägg.

Tillägg: För de som inte känner till det så handlar detta om färjorna från Stockholm mot Finland och Baltikum, Mariella är Vikings ena Helsingforsfartyg. Alla färjorna till Helsingfors, Tallinn och Riga har i princip samma frukost. Fartygen på Stockholm - Åbo har en annan tidtabell där man måste vara beredd att stiga av/köra av vid 6.00 på morgonen, då är det mer kaffe/juice/croissant i påse som gäller.
__________________
Senast redigerad av CygneRouge 2017-08-09 kl. 09:07. Anledning: Förklarade för icke Stockholmare
Citera
2017-08-09, 09:41
  #124
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
Den enda fördelen med den dyrare frukosten är att det är lugnare i den mindre lokalen. Annars är det bara 60 kr för ett litet glas "mousserande vin" du betalar för.
Detta gäller inte bara Viking Line, TallinkSilja kör exakt samma upplägg.

Tillägg: För de som inte känner till det så handlar detta om färjorna från Stockholm mot Finland och Baltikum, Mariella är Vikings ena Helsingforsfartyg. Alla färjorna till Helsingfors, Tallinn och Riga har i princip samma frukost. Fartygen på Stockholm - Åbo har en annan tidtabell där man måste vara beredd att stiga av/köra av vid 6.00 på morgonen, då är det mer kaffe/juice/croissant i påse som gäller.

Ja, skulle vara det då (att det är lugnare).
Citera
2017-08-11, 04:50
  #125
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag åkte med Mariella nyligen, och splashade ut lite genom att välja "lyxfrukosten" i Food Garden. Men det enda som skilde mot den billiga buffén, var att man fick ett glas mousserande samt att servitrisen kom med en kanna (blaskigt) kaffe till ens bord. I övrigt var det samma buffé där man kunde känna igen de billigaste färdiga matvarorna från livsmedelsaffären: storpack av färdigskivad ost, Bob's marmelad, jättefranska o.s.v.. Brödrosten tog en evighet. Personal som såg rökar-grå, för tidigt åldrade, skrynkliga och sunkiga ut... Detta kommer jag inte att kosta på någon mer gång, om jag mot all förmodan skulle åka med en Finlandsbåt igen...
Så jäkla dåligt, ett upplägg som gjort för att få missnöjda kunder som kommer att ge negativa recensioner till sina bekanta.
Citera
2017-08-11, 06:14
  #126
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag åkte med Mariella nyligen, och splashade ut lite genom att välja "lyxfrukosten" i Food Garden. Men det enda som skilde mot den billiga buffén, var att man fick ett glas mousserande samt att servitrisen kom med en kanna (blaskigt) kaffe till ens bord. I övrigt var det samma buffé där man kunde känna igen de billigaste färdiga matvarorna från livsmedelsaffären: storpack av färdigskivad ost, Bob's marmelad, jättefranska o.s.v.. Brödrosten tog en evighet. Personal som såg rökar-grå, för tidigt åldrade, skrynkliga och sunkiga ut... Detta kommer jag inte att kosta på någon mer gång, om jag mot all förmodan skulle åka med en Finlandsbåt igen...
Vad jag har hört så sups det minst sagt friskt på finlandsbåtarna.
Stämmer detta så borde väl standardfrukosten ändå bestå av Bloody Mary och Panodil oavsett vad som bjuds i buffen.
Citera
2017-08-11, 10:54
  #127
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Vad jag har hört så sups det minst sagt friskt på finlandsbåtarna.
Stämmer detta så borde väl standardfrukosten ändå bestå av Bloody Mary och Panodil oavsett vad som bjuds i buffen.

Jo, det är säkert många som har betalat för frukosten i förväg, som inte får i sig mycket... Fast just Mariella är inte i första hand en suparbåt, utan en transport mellan Stockholm och Helsingfors.
Citera
2017-08-11, 14:58
  #128
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, det är säkert många som har betalat för frukosten i förväg, som inte får i sig mycket... Fast just Mariella är inte i första hand en suparbåt, utan en transport mellan Stockholm och Helsingfors.

Ok, tack för infon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback