Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-01, 20:24
  #1
Medlem
Hej.

Vad tycker ni?
Jag har börjat sälja min konst och skulle uppskatta feedback.

Tack på förhand!

Mvh
https://www.facebook.com/Flinga-858623317572341/
Citera
2016-10-01, 20:39
  #2
Medlem
Jättefint! Ser gärna mer. Gillar ditt sätt att måla ögon. Är svag för ögon både irl och bilder samt målningar
Citera
2016-10-01, 20:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runnerslegs
Jättefint! Ser gärna mer. Gillar ditt sätt att måla ögon. Är svag för ögon både irl och bilder samt målningar

-Tack! Blir jätteglad!

Är i processen att skaffa investerare till ett konstprojekt i Göteborg.
Jag och en annan konstnär är i startgroparna att starta ett AB med tillverkning, försäljning och events!

Vi satsar 100%!!

Det är startkapitalet som vi nu jobbar med.

Mvh
Citera
2016-10-01, 22:35
  #4
Medlem
S.O.Stolps avatar
För att svara försiktigt så skulle jag avråda dig från att starta ett AB och försöka sälja din "konst".
Citera
2016-10-01, 23:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
För att svara försiktigt så skulle jag avråda dig från att starta ett AB och försöka sälja din "konst".

Jaha? Utveckla gärna?

Mvh
Citera
2016-10-02, 03:16
  #6
Medlem
S.O.Stolps avatar
Jag ser tre tavlor. Jag ser dock ingen konst.

Det jag ser på den första tavlan är ett öga. I bakgrunden har man blaskat på ljusblå färg som utfyllnad. Det hela påminner om en tonårings nedkrafsade pennstreck på baksidan av ett kravbrev från Landstinget under ett telefonsamtal. Det saknar originalitet. Det saknar personlighet och det saknar konstnärligt anslag. Det är tomt och innehållslöst. Det saknar helt enkelt talang.

På den andra tavlan. Är det en kvinna? Ett ansikte? Möjligtvis rätt proportioner men inget uttryck, ingen känsla och inget djup. Var är uttrycket och djupet? Man famlar i blindo. Detta kunde min femåriga dotter gjort bättre.

Sista tavlan. Två ögon mot en ljusblå...kataklysm. Tonårsdottern fick ett samtal till, och fortsatte klottra. I brist på utrymme, eller distraherad av samtalets innehåll, fylldes ögonfransarna i, om och om igen. Vem var det som ringde?

Man kan kalla det här vad man vill. Bara inte konst.
Citera
2016-10-02, 07:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Jag ser tre tavlor. Jag ser dock ingen konst.

Det jag ser på den första tavlan är ett öga. I bakgrunden har man blaskat på ljusblå färg som utfyllnad. Det hela påminner om en tonårings nedkrafsade pennstreck på baksidan av ett kravbrev från Landstinget under ett telefonsamtal. Det saknar originalitet. Det saknar personlighet och det saknar konstnärligt anslag. Det är tomt och innehållslöst. Det saknar helt enkelt talang.

På den andra tavlan. Är det en kvinna? Ett ansikte? Möjligtvis rätt proportioner men inget uttryck, ingen känsla och inget djup. Var är uttrycket och djupet? Man famlar i blindo. Detta kunde min femåriga dotter gjort bättre.

Sista tavlan. Två ögon mot en ljusblå...kataklysm. Tonårsdottern fick ett samtal till, och fortsatte klottra. I brist på utrymme, eller distraherad av samtalets innehåll, fylldes ögonfransarna i, om och om igen. Vem var det som ringde?

Man kan kalla det här vad man vill. Bara inte konst.

Tack för konstruktiv kritik.
Huvudsaken folk köper det jag gillar att måla i alla fall.
Trodde mer du hade tankar kring företagande.
Citera
2016-10-14, 03:35
  #8
Medlem
Nån mer som kan delge åsikter?
Citera
2016-10-14, 15:22
  #9
Medlem
Skorpion76s avatar
Riktigt snyggt, måste jag säga.
Citera
2016-10-28, 14:51
  #10
Medlem
Tack! 👆🏼👆🏼
Nu fick jag en beställning. Otroligt. Kul!! ❤️❤️
Citera
2016-10-29, 11:27
  #11
Medlem
MasterBaits avatar
Visst, det är fint, men det ser väldigt feminint ut och känns rätt tonårsaktigt. Färger, motiv, sätt. Lite fegt och återhållsamt. Jag gissar att du är ung. Inget fel med det. Försök bredda dig och träna upp mera tekniker. Försök också göra något som inte miljoner andra målare gör. Hitta en egen stil. Du är för begränsad och för "vanlig" för att kunna sälja i större skala. Träna, träna, träna.
Citera
2016-10-29, 14:58
  #12
Medlem
Här kommer jag med negativa grejer.

Kul att du försöker sprida dina verk, alla gånger, men om jag ska hugga på något här så tycker jag mkt känns ofärdigställt och som att det är work in progress, kanske meningen, kanske inte, jag har ingen aning. Det finns en bild som sticker ut och det är den mörkare av de två som har två ögon om du är med på vilken jag menar. Den gillar jag, där har du fått lite mer övergripande textur och det känns genomarbetat på ett annat sätt, jag tror övriga verk skulle vinna en del på att få genomgå samma behandling.

Men i slutändan är det trotts allt du som avgör det hela och min smak är ju på inget sätt talande för någon annans
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback