Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-01, 14:24
  #1
Medlem
Fyra män i Norrbotten misstänkta för människorov och våldtäkter. En misshandel ska också ha ägt rum men det står inte att de misstänks eller åtalats för detta.

Som jag har förstått det handlar människorovet och misshandeln om att en ung kvinna omkom i en bilolycka, där föraren körde påverkad. Männen ska sedan ha sökt upp föraren, fört bort och misshandlat honom mycket grovt. Männen är även misstänkta för våldtäkter som ska ha skett några veckor senare. De tre yngre männen verkar ha deltagit i samma våldtäkt i Kalix, medan den äldsta är misstänkt för en annan i Övertorneå.

Jag har fått rätt säkra uppgifter på vem den äldsta, 43-åringen, är. Han är hemmahörande i Luleå och i egenskap av knarkare och notorisk bråkstake är han välkänd hos polisen. Han har blivit anklagad för våldtäkt förr och har flertalet grova, mycket fula misshandlar på sitt samvete- bl.a. på folk som legat avdäckade/sovit och han drar sig inte heller för att ge sig på kvinnor.

Någon som har mer info eller vet vem de övriga männen är?

http://www.kuriren.nu/nyheter/valdta...r-8995693.aspx
Citera
2016-10-01, 15:46
  #2
Medlem
Tråd finns:
(FB) Man hittad död i Boden - två gripna 2016-09-07
Citera
2016-10-01, 16:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Tråd finns:
(FB) Man hittad död i Boden - två gripna 2016-09-07
Det där är ju ett helt annat fall.
Citera
2016-10-01, 20:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Det där är ju ett helt annat fall.
Fallen hänger ihop på sitt sätt. 43-åringen namnges i vilket fall i den tråden. Även denna tråd är relaterad:
(FB) 2016-08-21: 1 död, 3 skadade i bilolycka, Råneå. Misstänkt rattfylla
__________________
Senast redigerad av KindOne 2016-10-01 kl. 20:25.
Citera
2016-10-02, 16:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KindOne
Fallen hänger ihop på sitt sätt. 43-åringen namnges i vilket fall i den tråden. Även denna tråd är relaterad:
(FB) 2016-08-21: 1 död, 3 skadade i bilolycka, Råneå. Misstänkt rattfylla

Och nu även denna tråd?
(FB) Sonens grav skändades – timmar efter gravsättningen

Visserligen en märkligt invecklad händelsekedja, men förtjänar de separata trådar?
Citera
2016-10-02, 21:25
  #6
Medlem
Gores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Och nu även denna tråd?
(FB) Sonens grav skändades – timmar efter gravsättningen

Visserligen en märkligt invecklad händelsekedja, men förtjänar de separata trådar?

Ja, varför skulle de inte vara separerade ?
En tråd är klart avslutad då personen sköt sig själv och inga medmisstänkta finns.
Han är redan begravd BTW.

Bilolyckan hade väl misshandeln som uppföljning ,så de två sitter väl ihop.

Gravskändningen har jag ingen koll på och tänker inte bry mig att läsa på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback