Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-01, 00:22
  #1
Medlem
Jag undrar om det finns kriminella som inte super, knarkar och spelar poker osv. Finns dessa eller är alla misslyckade pundare som hamnar i den kriminella banan pga missbruk?
Citera
2016-10-01, 00:47
  #2
Medlem
Självklart... Vilken typ av kriminell bana tänker du dig?

Småbusar är ofta småbusar av en anledning. Dukiga yrkeskriminella har förstått det här med att ligga lågt.
Citera
2016-10-01, 01:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadentasven
Självklart... Vilken typ av kriminell bana tänker du dig?

Småbusar är ofta småbusar av en anledning. Dukiga yrkeskriminella har förstått det här med att ligga lågt.

Jag läste en gång att Dano skulle vara "ren". Det kanske Xtro kan berätta mer om.

Men är det några som vi känner till?
Citera
2016-10-01, 01:04
  #4
Medlem
Kommer att tänka på EKO kriminella måste finnas massor inom den grenen som har familj och stabilt liv.
Även data intrång scenen kryllar nog av personer som inte håller på med droger och skit.
Citera
2016-10-01, 01:08
  #5
Medlem
Frixys avatar
Folk som sysslar med barnporr. Bedrägerier av olika slag. Försäljning av steroider.
Citera
2016-10-01, 01:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Kommer att tänka på EKO kriminella måste finnas massor inom den grenen som har familj och stabilt liv.
Även data intrång scenen kryllar nog av personer som inte håller på med droger och skit.

Stämmer nog bra det, men inte Gottfrid va.

Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Folk som sysslar med barnporr. Bedrägerier av olika slag. Försäljning av steroider.

Jag känner en del bedragare och de är missbrukare. Barnporr har jag ingen aning om, men roids kan jag tänka mig det.
Citera
2016-10-01, 01:46
  #7
Medlem
GanjaFarfars avatar
Kriminalitet går väl lite i samma bana som "knark" dvs att stå utanför lagen och låta sin egen moral bestämma vad som är rätt och fel istället för en lag som någon annan har bestämt ska bestämma över ditt liv.
Men dra gränsen för kriminalitet? Skattefusk? Fortkörning? Fuska med a-kassan? Bankrån?
Kriminell är ett alldeles för vitt begrepp för att ge ett vettigt svar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback