Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-30, 17:22
  #1
Medlem
Hej! Jag började en utbildning i grafisk formgivning i höst och har förstått att min nuvarande dator inte kommer att räcka till för de tunga programmen som jag kommer att arbeta i.

Jag undrar vilken vilken MacBook som är bäst för grafisk formgivning? Har hört att det är MacBook Pro. Stämmer det? Vilka kriterier behövs mer? Finns det någon seriös sida som säljer helfungerande MacBooks till bra priser?
Citera
2016-09-30, 18:52
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubblis
Hej! Jag började en utbildning i grafisk formgivning i höst och har förstått att min nuvarande dator inte kommer att räcka till för de tunga programmen som jag kommer att arbeta i.

Jag undrar vilken vilken MacBook som är bäst för grafisk formgivning? Har hört att det är MacBook Pro. Stämmer det? Vilka kriterier behövs mer? Finns det någon seriös sida som säljer helfungerande MacBooks till bra priser?

Alltså, den dyraste är såklart den "bästa". Det finns ingen som är bättre än någon annan på några andra meriter. Ja, MAcbook Pro är den mest kraftfulla bärbara produktserien från Apple.

Men om din nuvarande dator är en Windowsmaskin så behöver du inte byta till Mac för att den skulle vara "bättre på bildbehandling / formgivning"
Citera
2016-10-05, 17:37
  #3
Medlem
91:an Karlssons avatar
Handlar i stort om vilket gränssnitt och operativsystem du föredrar. Seriösa sidor som säljer Mac finns det ju massor av. Förslagsvis Apples egen hemsida.

Pro behöver inte nödvändigtvis vara ett mycket bättre val än Air. Beror mest på hur tunga grejer du ska köra. Många program samtidigt?
Citera
2016-10-05, 17:43
  #4
Medlem
oskichs avatar
Skulle säga att det är en skärmfråga - Dagens datorer är så kraftfulla att de klarar av det mesta även i instegsmodellerna, så länge du inte ska pyssla med tunga 3D-jobb - Då vill du ha ett lite kralligare grafikkort.

Pro har ju lite större & bättre skärm... Frågan är om man behöver den hela tiden - Priskillnaden är ganska stor, och du kan köpa till en riktigt bra extern skärm till Air-modellen för mindre pengar...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback