Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-30, 14:38
  #1
Medlem
ringstorps avatar
Hej!

Jag har ett ASUS M5A97 R2.0, Socket-AM3+ moderkort och har tryckt i 2st R9 390 8GBkort. Datorn hittar båda korten och båda ska vara aktiva. Men när jag ska göra en 3DMark (ej demo) så står det i resultaten att den bara använt ett kort fast att den hittar båda. Poängen visar att det bara är ett kort.

På kortet finns en integrerad CF-brygga så behöver ingen mellan korten.

Läst runt väldigt mycket men hittar inte så värst mycket så frågar här istället.
Citera
2016-09-30, 16:17
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ringstorp
Hej!

Jag har ett ASUS M5A97 R2.0, Socket-AM3+ moderkort och har tryckt i 2st R9 390 8GBkort. Datorn hittar båda korten och båda ska vara aktiva. Men när jag ska göra en 3DMark (ej demo) så står det i resultaten att den bara använt ett kort fast att den hittar båda. Poängen visar att det bara är ett kort.

På kortet finns en integrerad CF-brygga så behöver ingen mellan korten.

Läst runt väldigt mycket men hittar inte så värst mycket så frågar här istället.

För o försöka räta ut saker o ting o ta reda på vart de fallerar.
Hur är det med spel prestanda ? Har de ökat eller är det som innan ?
Citera
2016-09-30, 16:34
  #3
Medlem
ringstorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
För o försöka räta ut saker o ting o ta reda på vart de fallerar.
Hur är det med spel prestanda ? Har de ökat eller är det som innan ?

Det är samma.
Citera
2016-09-30, 16:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ringstorp
Det är samma.

Då har ju alltså inte datorn regisserat på något sätt att den har " dubbel " kraft. Hmm. Startat om datorn ännu ?
Operativ system ?
Uppd bios * vet inte om de kan bero på de vild gissning *
Köpte du båda samtidigt ? Slängt ut drivarna o lägg in dom igen ?
Citera
2016-09-30, 16:53
  #5
Medlem
ringstorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Då har ju alltså inte datorn regisserat på något sätt att den har " dubbel " kraft. Hmm. Startat om datorn ännu ?
Operativ system ?
Uppd bios * vet inte om de kan bero på de vild gissning *
Köpte du båda samtidigt ? Slängt ut drivarna o lägg in dom igen ?

Har haft båda i ca en månad. Köpte ett XFX först med klocka på 1015mhz och sedan ett Sapphire med klocka på 1040 mhz. Men det är R9 390 båda. Kollar jag i control center så finns båda korten. Har aktiverat det i BIOS. Har startat om datorn.

Tycker det är helskumt.
Citera
2016-09-30, 17:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ringstorp
Har haft båda i ca en månad. Köpte ett XFX först med klocka på 1015mhz och sedan ett Sapphire med klocka på 1040 mhz. Men det är R9 390 båda. Kollar jag i control center så finns båda korten. Har aktiverat det i BIOS. Har startat om datorn.

Tycker det är helskumt.

Såg att de gick o aktivera det i catalyst också ( va tusan den nu heter ) hehe. Kan ju vara Asus moderkortets drivers som jävlas med dig .

Sen hade jag nog velat köra korten en o en om du inte gjort det . För o utesluta att det inte e något fel på just korten i sig . Om du inte gjort det redan
__________________
Senast redigerad av Jens86 2016-09-30 kl. 17:33.
Citera
2016-09-30, 17:29
  #7
Medlem
ringstorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Så dom ska fungera ihop ? Kan inte crossfire riktigt bara kört sli. Dom har gått som crossfire ?

Kan ju vara så att datorn ser båda korten men av en eller annan anledning e ett av korten skadade . Kanske e lönt o plocka ner o köra dom en o en

kör jag med dubbla skärmar och har ett i varje så funkar det :/
Citera
2016-09-30, 17:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ringstorp
kör jag med dubbla skärmar och har ett i varje så funkar det :/

Klurigt detta . Hmm . Jag återkommer hela tiden till något med drivers problematik i min skalle. Någon konflikt där. Har du blåst ut drivarna till grafikkortet ? Kanske värt o testa
Vad var det för Windows på den ?
Citera
2016-09-30, 17:48
  #9
Medlem
Vet du hur man öppnar event vier i Windows ? 😊 så man får fram någon form av logg vad systemet hållit på med senaste dagarna
__________________
Senast redigerad av Jens86 2016-09-30 kl. 17:55.
Citera
2016-09-30, 18:34
  #10
Medlem
ringstorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Klurigt detta . Hmm . Jag återkommer hela tiden till något med drivers problematik i min skalle. Någon konflikt där. Har du blåst ut drivarna till grafikkortet ? Kanske värt o testa
Vad var det för Windows på den ?

Har dom senaste drivrutinerna till korten. Vet dock inte om är på båda för det vet jag inte hur man kollar. Vet inte heller hur man gör med event view

Uppskattar din hjälp
Citera
2016-09-30, 18:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ringstorp
Har dom senaste drivrutinerna till korten. Vet dock inte om är på båda för det vet jag inte hur man kollar. Vet inte heller hur man gör med event view

Uppskattar din hjälp

Även om du har dom senaste till korterna så släng ut dom ändå . Börja om igen. Bara de de handlar om . Mjukvara e komplicerat ibland
Citera
2016-09-30, 18:42
  #12
Medlem
ringstorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Även om du har dom senaste till korterna så släng ut dom ändå . Börja om igen. Bara de de handlar om . Mjukvara e komplicerat ibland

Hur gör jag en ominstallation av drivisar?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback