Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-01, 11:51
  #13
Moderator
Pentyls avatar
Rubrik justerad.
Utgången rubrik: Göteborg: Skolbarn jagade av gäng - flydde in i trädgård [2016-09-30]

/Moderator
Citera
2016-10-01, 15:34
  #14
Medlem
Haralltidundrat:
Jag bor i Mölndal och nej det är inte "särdeles drabbat". Det finns så klart invandrare men det är inget som påverkar oss som bor här nämnvärt alls. Sluta sprid rasse-propaganda.
Citera
2016-10-01, 16:40
  #15
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zakkura
Haralltidundrat:
Jag bor i Mölndal och nej det är inte "särdeles drabbat". Det finns så klart invandrare men det är inget som påverkar oss som bor här nämnvärt alls. Sluta sprid rasse-propaganda.

Mölndal påverkades särdeles av mordet på hvb-hemmet där Alexandra Mehzer fick sätta livet till för en blatteapa? Eller?

Alla mölndalsbor sprider inte lögner Som du din jävla idiot.
Citera
2016-10-01, 19:21
  #16
Medlem
Nu är det ju så att det är skillnad på en enskild händelse och att hela staden skulle var "särskilt drabbad". FYI även vita har mördat i Mölndal. Din jävla svagtänkare, tillbaka till grottan med dig.
Citera
2016-10-01, 19:23
  #17
Medlem
Förresten vad var det som var en lögn? Jag bor här, jag vet. Inte för att förringa mordet på Alexandra, det var hemskt, men nej, hela Mölndal blev inte traumatiserat av det.
Citera
2016-10-02, 01:20
  #18
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Det känns som att information saknas. Vuxna människor i grupp börjar inte jaga barn utan anledning. Jag vill veta vad för bus ungjävlarna har ställt till med innan bilen bestämde sig för att få tag på dom.

Min tes är att en jävla curlingmorsa ringt till Polis och media istället för att ge sitt barn en utskällning för att ha kastat nån skit på bilar.
Citera
2016-10-02, 02:26
  #19
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zakkura
Haralltidundrat:
Jag bor i Mölndal och nej det är inte "särdeles drabbat". Det finns så klart invandrare men det är inget som påverkar oss som bor här nämnvärt alls. Sluta sprid rasse-propaganda.

Så du menar att du tryggt kan gå i Mölndals Bro på kvällen?
Helt utan ängslan vänta på bussen eller pendeln uppe på bron vid Pressbyrån eller nere på perrongen?
Du kan ensam jogga i linne och shorts på skogsslingorna vid Torrekulla där HBV-hemmet ligger?

Många boende i Mölndal har ändrat sina vanor (man går inte ut ensam efter mörkrets inbrott, man åker inte kollektivt ensam sent på kvällen, ett kvällsdopp i Sisjön är uteslutet, man promenerar eller joggar inte ensam i skogen längre -Safjället undantaget- barnen/tonåringarna har fått sin frihet beskuren osv osv) och hyser en enorm oro för hur allting har blivit förändrat.

Men det förstår inte du för när man kallar sina medmänniskor för rassesvin och uppmanar dom att krypa tillbaka ner i sina grottor får man inte höra sanningen av sina medmänniskor.
Citera
2016-10-03, 07:04
  #20
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
EPA-traktorer i städerna? Inte de sista 30 åren...

..i Varbergs utkanter möjligen...

Jisses...
Du kanske borde ha bättre koll på den kommunen vi diskuterade. Att sitta i en storstadskommun och bara gissa om en grannkommun utanför duger inte...
Citera
2016-10-03, 09:34
  #21
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Du kanske borde ha bättre koll på den kommunen vi diskuterade. Att sitta i en storstadskommun och bara gissa om en grannkommun utanför duger inte...

Epa-pojkar är inga kaozande typer...

Vidhåller det jag skrev...inte sett en EPA i gbg/mölndal på åratal.

Det är en glesbygdsföreteelse. Där jag nu bor finns det ganska många.
Citera
2016-10-05, 07:44
  #22
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Epa-pojkar är inga kaozande typer...

Vidhåller det jag skrev...inte sett en EPA i gbg/mölndal på åratal.

Det är en glesbygdsföreteelse. Där jag nu bor finns det ganska många.
Snarare en landsbygdsföreteelse. För cirka två veckor sedan såg jag sådana i Kållered. De körde mellan OK och IKEA. Jag har sett dem flera gånger på till dessa närbelägna platser.
Citera
2016-10-07, 19:45
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Så du menar att du tryggt kan gå i Mölndals Bro på kvällen?
Helt utan ängslan vänta på bussen eller pendeln uppe på bron vid Pressbyrån eller nere på perrongen?
Du kan ensam jogga i linne och shorts på skogsslingorna vid Torrekulla där HBV-hemmet ligger?

Många boende i Mölndal har ändrat sina vanor (man går inte ut ensam efter mörkrets inbrott, man åker inte kollektivt ensam sent på kvällen, ett kvällsdopp i Sisjön är uteslutet, man promenerar eller joggar inte ensam i skogen längre -Safjället undantaget- barnen/tonåringarna har fått sin frihet beskuren osv osv) och hyser en enorm oro för hur allting har blivit förändrat.

Men det förstår inte du för när man kallar sina medmänniskor för rassesvin och uppmanar dom att krypa tillbaka ner i sina grottor får man inte höra sanningen av sina medmänniskor.

Jag har inte kallat dig (eller ngn) rassesvin. Dock har flera av de s k Sverigevännerna en väldigt otrevlig och hotfull ton - och som du behandlar mig behandlar jag dig (jag noterar dock att du skriver med någorlunda god ton så ska försöka göra detsamma).

Mölndals Bro besöker jag inte gärna, nej. Löpspår etc har jag personligen inga problem att besöka men jag kan förstå att vissa inte vill det. Frågan är dock om det är en befogad rädsla eller grundad på alla som ropar på vargen i allehanda medier, åtminstone har inte jag info om tex återkommande överfall i löpspår (det betyder ju dock inte att det inte kan inträffa).

Tex var ju denna tråds incident baserad på ett missförstånd mellan några grannar). Men "sverigevännerna" hinner ju få det till att det är invandrarnas fel och att "Mölndal är särskilt drabbat" innan man hinner säga korvspad.

Jag har dock inga problem med att säga att vissa invandrare skapar problem (tex vissa runt Mölndals bro), men jag hoppas man kan diskutera det med lite jä-la sans och balans, inte ā la Tyskland på trettiotalet vilket ofta är fallet här. Vissa svenskar skapar problem, vissa invandrare gör det, vissa undergrupperingar av invandrare kanske mer än andra. Det betyder dock inte att man ska rösta på SD och bli rasist, enbart att man ska försöka hitta lösningar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback