Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-30, 09:55
  #1
Medlem
Gränby, en stadsdel med "anor", lever upp till sitt rykte.
Citat:
Strax innan klockan 01 under natten mot fredagen fick polisen larm från en man som berättade att han utsatts för en misshandel.

-Han hade varit ute och rastat hunden när tre killar i 14 till 16-årsåldern misshandlade honom helt oprovocerat, säger Tommy Karlsson, länsvakthavande polisbefäl.

[...]

Polisen har sökt i området kring parken, och försök att spåra gärningsmännen med hund har gjorts, utan resultat.

Skadeläget för den misshandlade mannen är i nuläget oklart.

-Jag vet att han blödde från huvudet och vi har beställt en ambulans till hans adress. Om han behöver åka med till sjukhuset eller om de kan plåstra om honom på plats vet jag inte, sade Tommy Karlsson under natten.

En anmälan har upprättats gällande misshandel, och polisen tar emot tips på telefon 114 14.
http://www.unt.se/uppland/uppsala/ma...r-4389889.aspx

Barn ska inte vara ute och drälla mitt i natten. Vad säger föräldrarna?

Polisen tar emot tips, har ni sett några med signalementet "killar i 14 till 16-årsåldern", i trakten av Gränby, ring polisen!
Citera
2016-09-30, 10:02
  #2
Medlem
Studiedag på skolan idag. Skrämmande att de inte har koll på sina knodds.
Citera
2016-09-30, 10:23
  #3
Medlem
Ryggradsluss avatar
Hur gick det med hunden? Hemskt.
Citera
2016-09-30, 10:52
  #4
Medlem
Unt har nu uppdaterat artikeln (utan att ange det). Följande har tillkommit:
Citat:
Ungdomarna ska på engelska ha frågat mannen om han hade cigaretter. När de fick ett nekande svar blev mannen skuren med ett vasst föremål över ena ögonbrynet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback