Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-30, 04:40
  #1
Medlem
Nurjenfs avatar
kan man inte tala för sig som NS måste man bli bättre på det. Det är välvilja i första hand. men svenskarna i nationen Sverige kommer först. din rasifierade "utomstående" ska berättiga att detta är svenskarnas land. Därefter kan du respektera denna personen, och försöka nå hans resonemang.


annars är DU värdelös.

är du bra på argumentation? - varför, varför inte? vad behöver du hjälp med? ( VAR faller ditt "tänk"?)

eller ska du flytta (fly) till typ Norge? mus.
__________________
Senast redigerad av Nurjenf 2016-09-30 kl. 05:25.
Citera
2016-09-30, 05:55
  #2
Medlem
Ryggradsluss avatar
Grannen är ju svensk om hen bor här? Har hen inte samma rättigheter som den icke rasifierade mannen?
Citera
2016-09-30, 05:58
  #3
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Grannen är ju svensk om hen bor här? Har hen inte samma rättigheter som den icke rasifierade mannen?
jag tror väl inte på det rent nationellt statliga. utan på det mer lokalt inbördes gemenskap där svenskarna huvudsakligen kommer först. (jag kommer högst troligen aldrig gå med i en annan etniskt grupp). Men jag är inte helt emot att några % går med och underställer oss.

jag tror inte staten är ämnad att hålla. och tror inte på dess svenskförtryckande "välvilja" (ickevilja).
__________________
Senast redigerad av Nurjenf 2016-09-30 kl. 06:02.
Citera
2016-09-30, 06:36
  #4
Medlem
Linnaeusss avatar
Det är bara att fråga grannen hur denne skulle känna sig i motsvarande situation som den lyhörde svensken, dvs om denne hade bott kvar i sitt hemland och blivit utsatt för ett demografiskt folkutbyte utan någon konventionell rätt att säga ifrån. I och med att de inte har blivit indoktrinerade till att avsky sin egen identitet eller glädja sig över att deras folk är på väg att gå under får antagligen de flesta av dem förståelse för vår reaktion innerst inne.
Citera
2016-09-30, 06:55
  #5
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnaeuss
I och med att de inte har blivit indoktrinerade till att avsky sin egen identitet eller glädja sig över att deras folk är på väg att gå under får antagligen de flesta av dem förståelse för vår reaktion innerst inne.
jag vill ju med tro det. problemet är att vi inte ställer frågan på ett lite mer offensivt sätt. Dom ser oss som möss som inte förtjänar att fortleva. dom tycker möjligen lite synd om oss, men inte mer än så.
Citera
2016-09-30, 07:10
  #6
Medlem
Linnaeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurjenf
jag vill ju med tro det. problemet är att vi inte ställer frågan på ett lite mer offensivt sätt. Dom ser oss som möss som inte förtjänar att fortleva. dom tycker möjligen lite synd om oss, men inte mer än så.
Det har nog mer med egoism att göra snarare än brist på sympati. De tillhör målgruppen som gynnas av detta postmarxistiska projekt i Västvärlden, och därmed stödjer de det även om de förstår att det sker på andras bekostnad.
__________________
Senast redigerad av Linnaeuss 2016-09-30 kl. 07:13.
Citera
2016-09-30, 07:13
  #7
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnaeuss
Det har nog inte enbart med brist på sympati att göra, utan även egoism. De tillhör målgruppen som gynnas av detta postmarxistiska projekt i Västvärlden, och därmed stödjer de det även om de förstår att det sker på andras bekostnad.
jag tror det är viktigt att nazister tar rasifierade med i gruppen så dom inte blir utstötta av vänsterns rasister och övriga socialt osäkra kapitalist-status-deluxe. klart dom letar efter alternativ då.
__________________
Senast redigerad av Nurjenf 2016-09-30 kl. 07:18.
Citera
2016-09-30, 08:56
  #8
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurjenf
jag tror det är viktigt att nazister tar rasifierade med i gruppen så dom inte blir utstötta av vänsterns rasister och övriga socialt osäkra kapitalist-status-deluxe. klart dom letar efter alternativ då.

Med tanke på att "rasifierade" systematiskt vill stöta ut vita så verkar det snarare som om vänstervridna vita hamnar utanför. Det jobbet tycker jag att de ska få fortsätta med. Då dras tydligare etniska frontlinjer upp. Vilket är det som behövs. Maximal polarisering och demoralisering av vänstern.
Citera
2016-09-30, 13:08
  #9
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Med tanke på att "rasifierade" systematiskt vill stöta ut vita så verkar det snarare som om vänstervridna vita hamnar utanför. Det jobbet tycker jag att de ska få fortsätta med. Då dras tydligare etniska frontlinjer upp. Vilket är det som behövs. Maximal polarisering och demoralisering av vänstern.
det känns som dom flesta människor är ganska enkla. och även om dom inte tycker nånting inombords så följer dom ändå ett socialt ord som är mer reko att tycka. Dom flesta står således för nånting, även om det bara är i passivitetens namn man har en polare man aldrig motsäger och håller med.

Syns inga NS-boys som är välvilliga som kan ge en annan syn på det hela så blir det som det blir. Jag ser exempelvis gärna viss integration med en gnutta etniskt utomstående. samt kanske nån mer nationalistiskt kontrollerad kommunism på vissa ytor i sverige där man kan ge "dom" lite space.

Det var ju en prominent världs-bankmannen som sa nu nyligen att vi ska ge dom ett "land" i Sverige. Och det kan jag köpa. Vi måste ju kunna ge dom något. alternativ, osv.

Anledningen till att NS hatas är också för att det i grunden är en defensiv ideologi. Svaga människor dras gärna till att vara med i det offensivt anfallande laget. (psykiskt lättare). Och man målar därav upp en ond blågul("BRUN") fiende, som egentligen knappt existerar. Den man tänker på är nån alkoholist som skrek sieg heil när man var liten. och andra våldsamma som man förknippar med detta, samt alla Hollywood-"konst".
__________________
Senast redigerad av Nurjenf 2016-09-30 kl. 13:14.
Citera
2016-09-30, 15:34
  #10
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurjenf
det känns som dom flesta människor är ganska enkla. och även om dom inte tycker nånting inombords så följer dom ändå ett socialt ord som är mer reko att tycka. Dom flesta står således för nånting, även om det bara är i passivitetens namn man har en polare man aldrig motsäger och håller med.

Syns inga NS-boys som är välvilliga som kan ge en annan syn på det hela så blir det som det blir. Jag ser exempelvis gärna viss integration med en gnutta etniskt utomstående. samt kanske nån mer nationalistiskt kontrollerad kommunism på vissa ytor i sverige där man kan ge "dom" lite space.

Det var ju en prominent världs-bankmannen som sa nu nyligen att vi ska ge dom ett "land" i Sverige. Och det kan jag köpa. Vi måste ju kunna ge dom något. alternativ, osv.

Anledningen till att NS hatas är också för att det i grunden är en defensiv ideologi. Svaga människor dras gärna till att vara med i det offensivt anfallande laget. (psykiskt lättare). Och man målar därav upp en ond blågul("BRUN") fiende, som egentligen knappt existerar. Den man tänker på är nån alkoholist som skrek sieg heil när man var liten. och andra våldsamma som man förknippar med detta, samt alla Hollywood-"konst".


Tvärtom brukar väl NS uppfattas som en tämligen offensiv åskådning. Men varför lägga sig i när nyttiga idioter agerar för vår sak? Kommunister är fiender och om deras plan att alliera sig med "rasifierade" går i stöpet så gynnar ju det oss. Nog ser du väl det? De flesta människor är enkla, helt korrekt, och just därför ska man inte komplicera saker och ting för mycket ifall man vill få med dem på skutan. Det kan t.o.m vara direkt kontraproduktivt att knyta märkliga allianser. Åtminstone öppet.
Citera
2016-09-30, 15:44
  #11
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Tvärtom brukar väl NS uppfattas som en tämligen offensiv åskådning. Men varför lägga sig i när nyttiga idioter agerar för vår sak? Kommunister är fiender och om deras plan att alliera sig med "rasifierade" går i stöpet så gynnar ju det oss. Nog ser du väl det? De flesta människor är enkla, helt korrekt, och just därför ska man inte komplicera saker och ting för mycket ifall man vill få med dem på skutan. Det kan t.o.m vara direkt kontraproduktivt att knyta märkliga allianser. Åtminstone öppet.
NS bygger väl på att skapa ett i grunden fungerande samhälle med genuin social gemenskap. Ett sånt förhållningssätt minskar antagligen risken för förtryckta rebellgrupper, minoriteter, osv ska agera offensivt mot andra nationer eller minoriteter inbördes. (Tittar du idag så är det tvärt om när NS är minoritet så är det full styrka mot dessa, trots att det knappt finns ved till eld).

Däremot ser jag NS som potentiellt kulturellt offensivt. Att man kan vinna mark genom att ha en starkare kultur som folk ser upp till, och därmed ett folk som får lov att bre ut sig. Eftersom folk gärna tvättar sina gener till kulturellt starkare etnicitet.

Oförankrad ren blå kapitalism utan nån större gemytlig förankring skapar däremot förhållningssätt där risk för offensiva utbrytargrupper kan existera. Marxism går ju ut på att man är emot dom som kan försvara något, alltså intern nationell självförgörande offensiv. Det är därför man gärna målar upp den vita svenska mannen som en blå kapitalist. -Snarare än välvillig blågul.

man agerar ofta som man är sedd att vara. dont be blue. var blågul!!~
__________________
Senast redigerad av Nurjenf 2016-09-30 kl. 15:52.
Citera
2016-09-30, 16:10
  #12
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurjenf
NS bygger väl på att skapa ett i grunden fungerande samhälle med genuin social gemenskap. Ett sånt förhållningssätt minskar antagligen risken för förtryckta rebellgrupper, minoriteter, osv ska agera offensivt mot andra nationer eller minoriteter inbördes. (Tittar du idag så är det tvärt om när NS är minoritet så är det full styrka mot dessa, trots att det knappt finns ved till eld).

Däremot ser jag NS som potentiellt kulturellt offensivt. Att man kan vinna mark genom att ha en starkare kultur som folk ser upp till, och därmed ett folk som får lov att bre ut sig. Eftersom folk gärna tvättar sina gener till kulturellt starkare etnicitet.

Oförankrad ren blå kapitalism utan nån större gemytlig förankring skapar däremot förhållningssätt där risk för offensiva utbrytargrupper kan existera. Marxism går ju ut på att man är emot dom som kan försvara något, alltså intern nationell självförgörande offensiv. Det är därför man gärna målar upp den vita svenska mannen som en blå kapitalist. -Snarare än välvillig blågul.

man agerar ofta som man är sedd att vara. dont be blue. var blågul!!~


NS sätter ju biologin främst och inte kulturen. Ras före kultur således. Men genom att stärka rasen så blir också kulturen starkare. Tvärtom har ju prövats några gånger i historien av främst imperier och det har inte slutat väl. Åtminstone inte för det ursprungliga folket. Så jag förhåller mig därför skeptisk till ditt tänkande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback