Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-29, 23:21
  #1
Medlem
Hej!

Jag funderar på att hoppa av en ingenjörsutbildning på kth för att bli typ en cover artist eller något liknande. Jag kan rita väldigt bra och jag har alltid gillat att göra det. Vad finns det för sorts jobb inom konsten som är bra sätt att försörja sig på? Vill man bli anställd av ett företag som t.ex. cover artist eller ska man gå frilansvägen? Jag skulle gärna vilja jobba för ett spelföretag och göra concept art eller något liknande.

Säg om jag är väldigt bra på att rita och jag känner att jag vill göra det här, hur realistisk är det att jag kommer kunna hitta jobb? Och vill man gå någon konstutbildning på något universitet isåfall, t.ex. kkh vilket möjligtvis gör att man enklare hittar jobb? Tror ni att det skulle vara värt det?

Ett till alternativ vore ju att bli arkitekt eller något vilket jag vet ger bra lön, men den utbildningen är väldigt svår att komma in på, speciellt på kth.

Jag är tacksam för alla svar!
Citera
2016-09-29, 23:23
  #2
Medlem
Känns som du rör ihop konstnär med illustratör (behöver förstås inte vara en motsättning).

Vad menas med Cover?
Citera
2016-09-30, 09:06
  #3
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Fortsätt plugga och måla på fritiden om du vill ha en inkomst när du blir stor :-D om du är duktig kan du göra båda och få en slant extra 🐸
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback