Citat:
Ursprungligen postat av
bunjacken
Hej undrar av ren nyfikenhet om att dö av droger verkar plågsamt då jag inte kan prata med de som dött i drogöverdoser nöjer jag mig med dem som svävat i livsfara.
Hur kändes det var det obehagligt gjorde ont med det det menar jag kräkkänslor, smärtor eller att ni kände er mycket yra och allt snurrade kanske såg i syner läskiga saker?
Om ni hade fått välja mellan denna död och en hjärnblödning, hjärtinfarkt eller våld vad hade ni helst valt?
Nej jag är inte självmordsbenägen alls länge sen jag var det och så har jag ingen stor drogvana.
Dom gånger det varit riktigt nära har jag bara vaknat av att ambulansen skjutit i mig naloxone så det är inget obehagligt alls. Dom icke dödliga överdoser jag tagit har varit värre. Konstant illamående och kräkningar på ett jobbigt sätt, stirrig blick, huvudvärk osv.
edit; på opioider alltså. Ordentliga överdoser på tjack är mycket vidrigare. På bensodiazipiner har jag bara somnat och på lyrica och tramadol krampanfall vilket är vidrigt före och efter anfallet.