• 1
  • 2
2019-08-19, 00:41
Medlem
De beror på vilken drog och hur du tar de, själv somnade jag in utan att vara medveten (andades 1 GGN/min) hamnade i koma.. detta var av misstag då skiten va utblandat med annat än vad jag trodde.. men ja har inget minne av detta.. antagligen va ja så väck att ångest och sådant inte existerade vid stunden.

Är livrädd för allt som har med hjärtat att göra så antar ovanstående, stroke är bara läskigt tror jag om man överlever och fått stora bestående men..
Senast redigerad av Ogonblick1 2019-08-19 kl. 00:43.
Citera
2019-08-19, 01:48
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Hej undrar av ren nyfikenhet om att dö av droger verkar plågsamt då jag inte kan prata med de som dött i drogöverdoser nöjer jag mig med dem som svävat i livsfara.

Hur kändes det var det obehagligt gjorde ont med det det menar jag kräkkänslor, smärtor eller att ni kände er mycket yra och allt snurrade kanske såg i syner läskiga saker?

Om ni hade fått välja mellan denna död och en hjärnblödning, hjärtinfarkt eller våld vad hade ni helst valt?

Nej jag är inte självmordsbenägen alls länge sen jag var det och så har jag ingen stor drogvana.

Psykadeliska överdoser är alldeles för komplicerade, dissociativa är jävligt förskräckliga.
Ska man dö pga droger så är det nog opioider/opiater som gäller.
Citera
2019-08-19, 02:07
Medlem
Citat:
Hej undrar av ren nyfikenhet om att dö av droger verkar plågsamt då jag inte kan prata med de som dött i drogöverdoser nöjer jag mig med dem som svävat i livsfara.

Hur kändes det var det obehagligt gjorde ont med det det menar jag kräkkänslor, smärtor eller att ni kände er mycket yra och allt snurrade kanske såg i syner läskiga saker?

Om ni hade fått välja mellan denna död och en hjärnblödning, hjärtinfarkt eller våld vad hade ni helst valt?

Nej jag är inte självmordsbenägen alls länge sen jag var det och så har jag ingen stor drogvana.
Sjukhusen överdoserar med morfin i slutskedet
Citera
2019-08-19, 02:12
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:

Att överdosera med heroin är nog den vanligaste dödsorsaken bland droger(förutom alkoholrelaterade såklart) och det sägs att det ska vara det skönaste sättet man kan dö på. Därför misstänker jag att många som gör det gör det med flit för att de lever ett så pass ruttet liv, snarare än att de gjorde det av misstag.
Citera
2019-08-19, 04:06
Medlem
Vatos.Locoss avatar
En kompis tog överdos på någon RC, minns inte vilken då det var längesen och alla dessa heter saker som B8C3 och sånt konstigt...

Han sa att det var som att somna, han var död när när ambulansen kom och sa att han såg sig själv ovanifrån när ambulansförarna försökte få honom till liv.

Men som sagt, beroende på drog så är det nog olika. Tror en opiat överdos kan vara skön men känns som det innebär kramp och kräkningar, vore ju gött om man bara började nodda utav helvete tills man somnar..
Citera
2019-08-19, 08:45
Medlem
har aldrig överdoserat men om det är på tex opiater så skulle du inte bry dig ett skit (absolut inte plågsamt)
Citera
2019-08-19, 08:56
Medlem
funktioners avatar
Att vakna upp dyngsur av svett i en panikslagen inandning med bröstkorgen hamrande som om en blackmetal-trummis använde hjärtat som dubbla baskaggar var knappast njutbart.

Minns bara att huvudet snurrade och att ögonlocken var tunga som bly innan jag däckade vilket borde varit rätt så omgående efter jag slagit i mig.
Citera
2019-08-19, 10:09
Medlem
Hade som flera säger skiljt sig enormt beroende på ämne.

Opioder till insomnande, där hjärta/lungor till slut upphör att arbeta helt enkelt.

Stimulanter lär vara klart värre, spänningar och ryckningar i hela kroppen, hjärtklappningar och sådant skulle jag tro är symptomen, och leder väl vid dödsfall till att hjärtat till slut lägger av.

Psykedeliska lär med dem flesta ämnen inte leda till dödsfall, men vid stora överdoser leda till extrem förvirring, rädsla och att man är helt väck i huvudet i allmänhet, en kraftfull dröm man inte kommer ur förrän ämnet slutar verka. Anar att extrem cannabisanvändning lär vara liknande.

I grunden kan man väl säga överdos som leder till dödsfall med 'nedåt-droger' leder till insomnande, och 'uppåt-droger' leder till att kroppen överstimuleras tills dess att vitala organ upphör att fungera.

Dock säkert med massvis av undantag beroende på individuella omständigheter och hur man betett sig. I vissa fall kan det ju vara att drogen leder till uttorkning eller liknande, eller brist på socker eller annat ämne man behöver och personen är så berusad att det inte märks av innan man får allvarliga symptom.
Citera
2019-08-19, 10:45
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Ni som tagit stora överdoser och nästan dött var det plågsamt?" infogad./mod
Citera
2019-08-19, 23:30
Medlem
RapLifes avatar
Citat:

Dom gånger det varit riktigt nära har jag bara vaknat av att ambulansen skjutit i mig naloxone så det är inget obehagligt alls. Dom icke dödliga överdoser jag tagit har varit värre. Konstant illamående och kräkningar på ett jobbigt sätt, stirrig blick, huvudvärk osv.
edit; på opioider alltså. Ordentliga överdoser på tjack är mycket vidrigare. På bensodiazipiner har jag bara somnat och på lyrica och tramadol krampanfall vilket är vidrigt före och efter anfallet.
Senast redigerad av RapLife 2019-08-19 kl. 23:32.
Citera
2019-08-20, 03:14
Medlem
Har överlevt tre överdoser som varit riktigt nära.
Två gånger var Opiater och benzo den gemensamma nämnaren.
Första gången minns jag bara att det var helt omöjligt att hålla mig vaken, all styrka i kroppen försvann och gång på gång säckade jag ihop innan det blev helt svart. Det var varken obehagligt eller gjorde ont, i det tillståndet är man så väck att man inte fattar vad som händer. Turen hade jag att en vän förstod vad som hände och bar mig hela vägen till sjukhuset. Tyvärr avled han senare själv i en heroinöverdos.

Andra gången minns jag ingenting, vaknade upp på sjukhuset 12 timmar efter mitt senaste minne och hade lite ont i bröstkorgen då någon gjort HLR på mig. Lite obehagligt var det då jag säckat ihop mitt på öppen gata och någon hade tagit tillfället i akt att råna mig när jag låg där livlös.

Däremot har jag överdoserat tjack en gång och fyfan säger jag bara, det glömmer jag aldrig.
Total panik och det tjöt i huvudet, blev svart för ögonen och hjärtat gjorde så otroligt ont.
Var iskall samtidigt som det rann floder av svett från mig. Det där ödet önskar jag inte ens min värsta fiende.
Senast redigerad av Oraleorale 2019-08-20 kl. 03:20.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in