Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-28, 21:12
  #1
Medlem
Tjena, har lekt runt lite med fl studio och försökt göra lite beats för skojs skull, men avancerar inte vidare, sitter liksom fast i samma stadie. Har kollat videos för att lära mig men det lossnar ändå inte, känner mig mest lost i själva programmet.

Gör rap/trap/beats bara och trummorna lyckas jag med, även melodin, men längre än så kommer jag inte. Har många bra idéer och hur det skulle kunna låta, men jag kan inte programmet osv vilket gör det rätt frustrerande. Så hjälp och tips på hur man blir bättre och förstår programmet uppskattas väldigt mycket, tack på förhand.
Citera
2016-09-28, 21:15
  #2
Medlem
Fistforhires avatar
Byt till Logic pro x. Fl Studio är skit
Citera
2016-09-28, 21:30
  #3
Medlem
Alright, är logic simplare och så eller?
Citera
2016-09-28, 23:13
  #4
Medlem
m1ndCTRLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckatonymontana
Alright, är logic simplare och så eller?


Logic är mer avancerat än Fl studio. Jag tror snarare att ditt problem är att du inte kommer fram musikaliskt än att det är programmet som är felet. Du får plugga på musikteori med diverse youtubeklipp
Samt hur FL studio används. Det finns näst intill oändligt med tutorials på Youtube. Du verkar vara en nybörjare och du måste inse att du inte kommer komma framåt förrän din skicklighet är värd det. "Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet", eller jo, det gör det visst. Då får du söka dig till Ejay-programmen där du bara sätter ihop loopar. Men blir inte speciellt kul i slutändan. Nöt FL, till slut vet du hur du vill att det ska låta och hur du får det att låta så.

Eller börja om.med logic och lär dig med. Folk tror att man bara behöver sätta sig framför ett DAW och så har man det man ville. Det tar tid och låt det göra det, ha kul på vägen
Citera
2016-09-28, 23:15
  #5
Medlem
m1ndCTRLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistforhire
Byt till Logic pro x. Fl Studio är skit

Kan du argumentera för att FL är skit, eller är det bara skit som kommer ur dig?
Citera
2016-09-29, 02:34
  #6
Avstängd
FL duger utan tvekan. Kan etablerade producenter göra sin musik med FL så är det bra nog. Jag vet inte så mycket om FL, mer än att jag frågade våran lärare om FL var att räkna med bland professionella DAWs, nej svarade han. FL är alltså inte lika högt ansett som Logic, ProTools, Cubase eller Ableton.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback