Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-28, 20:28
  #1
Medlem
Efter mycket krångel på hur jag skulle få båda mina skärmar att fungera köpte jag den här. Anledningen är ju för att min dator har bara ett DVI uttag. Inga av mina skärmar har HDMI anslutning vilket är anledningen till att jag köpte HDMI till DVID kontakten. Kopplade in HDMI ändan i datorn och DVI ändan i skärmen. Datorn säger att skärmen inte finns och skärmen säger att det inte finns någon anslutning. Har provat att starta om datorn men hjälpte ej. Min ena skärm är en Packard Bell och den andra en V7.

Några tips?
Citera
2016-09-28, 20:47
  #2
Medlem
kufikiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaGrisen
Efter mycket krångel på hur jag skulle få båda mina skärmar att fungera köpte jag den här. Anledningen är ju för att min dator har bara ett DVI uttag. Inga av mina skärmar har HDMI anslutning vilket är anledningen till att jag köpte HDMI till DVID kontakten. Kopplade in HDMI ändan i datorn och DVI ändan i skärmen. Datorn säger att skärmen inte finns och skärmen säger att det inte finns någon anslutning. Har provat att starta om datorn men hjälpte ej. Min ena skärm är en Packard Bell och den andra en V7.

Några tips?

är det v7:an som strular ?

Edit: ok båda strular ? kanske kan vara för att din adapter är en DVI-D medans kortet har en vanlig DVI http://nvidia.custhelp.com/app/answe...i-and-dvi-d%3F
__________________
Senast redigerad av kufikiri 2016-09-28 kl. 20:56.
Citera
2016-09-28, 20:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kufikiri
är det v7:an som strular ? Specs? grafikkort ?
Båda strular.

Processor Intel(R) Core(TM) i7-6700 CPU @ 3.40GHz

Video Card NVIDIA GeForce GTX 970

RAM 16 GB

Operating System Microsoft Windows 10 (build 10240), 64-bit
Citera
2016-09-28, 20:58
  #4
Medlem
kufikiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaGrisen
Båda strular.

Processor Intel(R) Core(TM) i7-6700 CPU @ 3.40GHz

Video Card NVIDIA GeForce GTX 970

RAM 16 GB

Operating System Microsoft Windows 10 (build 10240), 64-bit

jo jag såg det jag ändrade mitt inlägg ovan :P ^
Citera
2016-09-28, 21:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kufikiri
är det v7:an som strular ?

Edit: ok båda strular ? kanske kan vara för att din adapter är en DVI-D medans kortet har en vanlig DVI http://nvidia.custhelp.com/app/answe...i-and-dvi-d%3F

Det är ju HDMI som jag försöker plugga in i datorn, inte DVID..
Citera
2016-09-28, 21:11
  #6
Medlem
kufikiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaGrisen
Det är ju HDMI som jag försöker plugga in i datorn, inte DVID..

oj sorry är för van med att det brukar vara andra vägen då man har slut på hdmi portar i exempelvis hehe ^^

då ka det fortfarande vara adaptern som strular testa köpa en sån här
http://www.biltema.se/sv/Kontor---Te...VI-2000033369/
och använd en vanlig HDMI kabel i mellan

använder den själv fast med DVI delen i datorn och det funkar bra
Citera
2016-09-28, 21:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kufikiri
oj sorry är för van med att det brukar vara andra vägen då man har slut på hdmi portar i exempelvis hehe ^^

då ka det fortfarande vara adaptern som strular testa köpa en sån här
http://www.biltema.se/sv/Kontor---Te...VI-2000033369/
och använd en vanlig HDMI kabel i mellan

använder den själv fast med DVI delen i datorn och det funkar bra

Då är det bara att lämna in kablen igen antar jag, kablen du länkade var ju betydligt billigare iaf.
Citera
2016-09-28, 22:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaGrisen
Då är det bara att lämna in kablen igen antar jag, kablen du länkade var ju betydligt billigare iaf.

Hittade problemet! Inte adapterns fel, men hade pluggat in den i fel HDMI port. Tydligen så var två stycken HDMI uttag bara input, medans output uttaget var gömt bredvid andra onämnda intag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback