Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-28, 20:14
  #1
Medlem
MrsObviouss avatar
Kära FBare.
Jag har inhandlat mig en ny burk:
https://www.netonnet.se/art/dator/st.../227111.12919/
Låt mig citera "GTX 950 stödjer upp till fyra skärmar samtidigt med upp till 5K-upplösning."
Grafikkortet har bara två uttag. Ett HDMI och ett VGA.
I övrigt finns det ett till VGA och ett HDMI.
Jag har tre skärmar, två med HDMI och en med VGA. Hur kan jag koppla in alla tre?

Jag är amatör vad gäller datorer. Därför valde jag att köpa en färdigbyggd dator och nu sitter jag här och förstår föga. Har just nu VGA & HDMI skärmarna inkopplad i grafikkortet. Men skulle vilja koppla in den andra HDMI skärmen också.

Hjälp.
Citera
2016-09-28, 20:33
  #2
Medlem
kufikiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsObvious
Kära FBare.
Jag har inhandlat mig en ny burk:
https://www.netonnet.se/art/dator/st.../227111.12919/
Låt mig citera "GTX 950 stödjer upp till fyra skärmar samtidigt med upp till 5K-upplösning."
Grafikkortet har bara två uttag. Ett HDMI och ett VGA.
I övrigt finns det ett till VGA och ett HDMI.
Jag har tre skärmar, två med HDMI och en med VGA. Hur kan jag koppla in alla tre?

Jag är amatör vad gäller datorer. Därför valde jag att köpa en färdigbyggd dator och nu sitter jag här och förstår föga. Har just nu VGA & HDMI skärmarna inkopplad i grafikkortet. Men skulle vilja koppla in den andra HDMI skärmen också.

Hjälp.

Det är GTX 950M inte GTX 950 .. M står för Mobility eller Mobile och är den mindre GPU enheten som oftast används i laptops av orginalet GTX 950, alltså därför har den bara 2 utgångar

Det kan vara så att när ett grafikkort är installerat avaktiveras portarna på moderkortet alltså kanske du inte kan använda dina andra MDMI och VGA portar samtidigt som ditt GTX 950M
__________________
Senast redigerad av kufikiri 2016-09-28 kl. 20:42.
Citera
2016-09-28, 21:22
  #3
Medlem
MrsObviouss avatar
Tråden kan låsas. Löste mitt problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback